Lisa Schwayer, MSc

Akademischer Werdegang
seit 09/2016
PhD Studentin an der Universität Innsbruck
2013 - 2015
Masterstudium Strategisches Management an der Universität Innsbruck
2009 - 2013
Bachelorstudium der Wirtschaftswissenschaften an der Universität Innsbruck
Berufliche Qualifikation
08-09/2015
Praktikantin bei TRICOR Packaging & Logistics AG
Auszeichungen
2017
Swarovski Forschungsförderung 2017
Forschung
Forschungsschwerpunkte
- Konsumentenverhalten
Publikationen (Auswahl)
Hofmann, Verena, Lisa Schwayer, Nicola E. Stokburger-Sauer, and Anna Wanisch (2021), Consumers’ Self-Construal: Measurement and Relevance for Social Media Communication Success, accepted for publication in Journal of Consumer Behaviour.
Konferenzbeiträge (Auswahl)
Schoner-Schatz, Lisa; Schwayer, Lisa; Stokburger-Sauer, Nicola; Hofmann, Verena (2018): Promoting search versus experience goods in social media: Are endorsers and their facial expressions equally important? University of Strathclyde Glasgow: Proceedings of the 47th European Marketing Academy (EMAC) Conference. People Make Marketing, 29 May - 1 June 2018, Glasgow, UK, S. 87.
Schwayer, L.; Schoner-Schatz, L.; Stokburger-Sauer, N.; Hofmann, V.: Promoting Search Versus Experience Goods in Social Media: are Endorsers and Their Facial Expressions Equally Important? 47th European Marketing Academy Conference (EMAC 2018), Glasgow, 30.05.2018.