Anna Wanisch, MSc
Akademischer Werdegang
seit 10/2018
PhD Studentin an der Universität Innsbruck
2016 - 2018
Masterstudium Strategic Management an der Universität Innsbruck
2012 - 2016
Bachelorstudium der Betriebswirtschaften an der LMU München
Berufliche Qualifikation
05 - 09/2018
Studentische Hilfskraft an der Universität Innsbruck (Institut für Strategisches Management, Marketing & Tourismus)
05 - 06/2014
Praktikantin (Showroom Management) bei Giorgio Armani, München
Forschung
Forschungsschwerpunkte
- Advice Taking
- Product Design
- Emotions in Consumer Behavior
Publikationen (Auswahl)
Hofmann, Verena, Nicola E. Stokburger-Sauer, Anna Wanisch, and Heike Hebborn (2021), Masked Smiles Matter – Employee Verbal Expertise and Emotion Display During COVID-19, accepted for publication in The Service Industries Journal.
Hofmann, Verena, Lisa Schwayer, Nicola E. Stokburger-Sauer, and Anna Wanisch (2021), Consumers’ Self-Construal: Measurement and Relevance for Social Media Communication Success, accepted for publication in Journal of Consumer Behaviour.
Konferenzbeiträge (Auswahl)
Wanisch, A., Hebborn, H., Hofmann, V., Stokburger-Sauer, N.E. (2021) Emotional competence 2.0 – Emotionally competent advisors and the success of curated fashion retailing. Proceedings of the European Marketing Academy, 50th.
Teichmann, Karin, Nicola E. Stokburger-Sauer, and Anna Wanisch (2019), Linguistic Style Matching in Service Interactions: Does Emotional Similarity Count?, QUIS16 Conference Proceedings.