Master’s Programme Marketing and Branding
Would you like to deepen your knowledge of marketing and brand management in an international environment?
The Master’s programme in Marketing and Branding offers students advanced insights into marketing and branding theory and practice with a focus on its strategic grounding, digital change, future trends, sustainability and responsible managerial decision-making and behavior.
The programme is internationally oriented and values openness and diversity, creativity and reflexivity. Graduates will enjoy a practice-oriented education, firmly based on current academic knowledge, and develop managerial and social competences, which will enable them to make well-reflected, evidence-based decisions in complex organizational environments and markets.
Faculty
Faculty of Business and Management
Qualification Level
Master (Second Cycle)
ISCED-11: Level 7, EQF/NQF: Level 7
ISCED-F
0414 Marketing and Advertising
Study Code
UC 066 617
Application
It is strongly recommended to commence the programme in the winter semester in order to avoid study delays. If you start in the summer semester you can only attend one elective course.
FAQ
Graduates acquire comprehensive knowledge of strategic marketing, marketing research, and marketing processes and develop strong capabilities in brand building and brand management.
They are able to conduct scientific research and apply the theories and methods of marketing and branding independently. They can serve in leadership positions, shaping occupational, scientific and societal environments responsibly and actively.
The Master program in Marketing and Branding offers students advanced insights into marketing and branding theory and practice. The programme is internationally oriented and values openness and diversity, creativity and reflexivity.
Graduates will enjoy a practice-oriented education, firmly based on current academic knowledge, and develop managerial and social competences, which will enable them to make well-reflected, evidence-based decisions in complex organizational environments and markets.
The Master's Programme Marketing and Branding prepares future mid-level and top-management leaders for various roles in (profit and non-profit) organizations and companies.
Graduates acquire the fundamentals to serve in positions as brand managers, management consultants, research executives, destination managers, media experts, marketing or division leaders, and CEOs. The goal of the master's program is to train creative business experts who can excel in various cultures.
Graduates tracking: Shows which occupational fields students enter after graduation.
Faculty of Business and Management Examination Office Information for students with disabilities
Curriculum
From the field

Zentrale Studienberatung
Wir sind die erste Anlaufstelle bei allen Fragen rund ums Studium für Schüler*innen, Studieninteressierte und Studierende sowie Eltern und Lehrer*innen.

Praxiskooperation mit der IVB zur Mitarbeiter:innenbindung
Die Mitarbeiter:innenbindung gewinnt angesichts des demografischen Wandels und der Digitalisierung zunehmend an Bedeutung. Es ist für Unternehmen, einschließlich öffentlicher Organisationen, entscheidend, qualifizierte Mitarbeiter:innen langfristig zu binden. Die Mitarbeiterbindung trägt zur Sicherung von Fachkräften und zur Bewältigung der digitalen Transformation bei.

Wirtschaftsstudent des Jahres heißt Daniel Mayr
Der Südtiroler Daniel Mayr wurde zum Studierenden des Jahres an den wirtschaftswissenschaftlichen Fakultäten der Universität Innsbruck gekürt. Verbunden ist die Auszeichnung „Student of the Year in Management and Economics“ mit einem Preisgeld von 1.500 Euro, das von der Bank Austria Förderstiftung zur Verfügung gestellt wurde.

Studie zu Unterstützungsmöglichkeiten
Die Folgen der Teuerungs- und Energiekrise sind nach wie vor deutlich spürbar und, davon gehen alle Prognosen aus, werden uns auch 2023 weiterhin begleiten. Zur Abfederung der teils massiven Teuerungen, vor allem im Energiebereich, wurden bereits im vergangenen Jahr mehrere Unterstützungspakete auf Bundes- und Landesebene geschnürt. Auch der Innsbrucker Gemeinderat beschloss im Juni 2022 ein Hilfspaket in der Höhe von 2,7 Millionen Euro. Vergangenen Mittwoch stellte Studienautor Leonhard Dobusch die Machbarkeitsstudie „Innsbruck Aktiv gegen Teuerung“ vor.