Kremmel, Benjamin, Mag. PhD MA

benjamin-kremmel

 
Innrain 52, ZiNr. 40510, 5. Stock, Geiwi-Turm


Sprechstunde: nach Vereinbarung

 
+43/512/507-43017

 
benjamin.kremmel@uibk.ac.at

Zur Person

  • Universitätsassistent (PostDoc), Institut für Fachdidaktik, Bereich Didaktik der Sprachen, Fakultät für LehrerInnenbildung, Universität Innsbruck; Leiter der Language Testing Research Group Innsbruck | April 2018 - heute

  • Lehrer (Englisch und Psychologie/Philosophie) am Bundesoberstufenrealgymnasium Innsbruck | September 2018 - September 2019

  • Externer Lehrender, Lancaster University | Oktober 2018 - Februar 2019

  • Universitätsassistent (PraeDoc) Institut für Fachdidaktik, Bereich Didaktik der Sprachen, Fakultät für LehrerInnenbildung, Universität Innsbruck | April 2014 - März 2018

  • Externer Lehrender, Institut für Fachdidaktik, Bereich Didaktik der Sprachen, School of Education, Universität Innsbruck | Oktober 2011 - September 2013

  • wissenschaftlicher Projektmitarbeiter „Standardisierte Reifeprüfung“, Universität Innsbruck | April 2011 - September 2013

  • Studentischer Mitarbeiter, Arbeitsbereich Didaktik der Sprachen (IMoF) | März 2008 - September 2010


Lehre

  • Einführung in das Testen und Bewerten im Fremdsprachenunterricht | 2012 - heute

  • Methoden und Instrumente der unterrichtsspezifischen Fachdidaktikforschung Englisch | 2021 - heute

  • Evidence-based English Language Teaching | 2019 - heute

  • Vocabulary: Learning, Teaching, and Assessment | 2014 - 2017

  • Begleittutorium zu Testen und Bewerten | 2015

  • Einführung in die Didaktik des Fremdsprachenunterrichts | 2011 - 2013

  • Sprachspezifischer Workshop: Introduction to English Language Teaching | 2011 - 2012

  • Betreute Abschlussarbeiten UIBK:

    • Guggenbichler (PhD). Tbd

    • Ebner (MEd). Writing assessment in natural sciences.

    • Schütz (MEd). The effects of peer feedback on the writing performance of 6th grade upper secondary school students in Austria

    • Ljubojevic (BEd). The role of lexicogrammar in language assessment.

    • Guggenbichler (Mag.phil.): Investigating writing across foreign languages: same Matura task, different processes?

    • Geisler (BEd): Culture in the EFL Classroom - Teaching Culture through Graphic Novels

    • Rauth (BEd): Vocabulary Levels Tests – A comparison of the NVLT and the UVLT


Forschung

  • Testen und Bewerten fremdsprachlicher Kompetenzen

  • Wortschatzerwerb

  • Bewertungskompetenzen (Language Assessment Literacy)


Publikationen

Auswahl

  • Durrant, P., Siyanova-Chanturia, A., Sonbul, S., & Kremmel, B. (forthcoming, contracted). Research methods for vocabulary studies. Amsterdam: John Benjamins.

  • Eberharter, K., Guggenbichler, E., Zehentner, M., Holzknecht, F., Schwarz, V., & Kremmel, B. (in prep). Exploring the cognitive validity of a computerized writing test using eye-tracking, keystroke logging and stimulated recalls.

  • Guggenbichler, E., Eberharter, K., & Kremmel, B. (under review). Investigating cognitive processes during writing tests: Methodological considerations when triangulating data from eye-tracking, keystroke logging, and stimulated recalls. In Manchon, R. & Roca de Larios, J. (Eds.): Research methods in the study of writing processes. John Benjamins. 

  • Isbell, D.R., Kim, J., & Kremmel, B. (in prep). Remote proctoring in language assessment: implications for validity, fairness and justice. 

  • Kremmel, B. (in prep). Language Assessment Literacy. In Vogt, K., & Rossa, H. (Eds.): Handbuch Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht. Klett/Kallmeyer.

  • Kremmel, B. (in prep). Wortschatz. In Vogt, K., & Rossa, H. (Eds.): Handbuch Leistungsmessung, Evaluation und Feedback im Fremdsprachenunterricht. Klett/Kallmeyer.

  • Kremmel, B., Indrarathne, B., Kormos, J., & Suzuki, S. (IPA). Unknown vocabulary density and reading comprehension: Replicating Hu & Nation 2000. Language Learning. https://osf.io/fmq7e 

  • Schmitt, N., Dunn, K., O'Sullivan, B., Anthony, L., & Kremmel, B. (in press). Knowledge-based Vocabulary Lists. Equinox.  

  • Spöttl, C., Konrad, E., Schwarz, V., Guggenbichler, E., & Kremmel, B. (in press). Authenticity in Language Assessment: Reconceptualizing the Implementation of a Key Principle. In: Will, L., Stadler, W., & Eloff, I. (Eds.), Authenticity across Languages and Cultures. Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning. 

  • Harding, L., Kremmel, B., & Eberharter, K. (2022). Language Assessment Literacy in second language assessment contexts. In Knoch, U. & Haug, T. (Eds.): Handbook of Language Assessment across Modalities (pp.373-382). OUP.

  • Kremmel, B., Eberharter, K., & Holzknecht, F. (2022). Pre-operational testing. In Fulcher, G., & Harding, L. (Eds.): The Routledge Handbook of Language Testing (2nd edition) (pp. 415-429). New York: Routledge. 

  • Kremmel, B. (2021). Selling the (word) family silver? A response to Webb’s 'lemma dilemma'. Studies in Second Language Acquisition, 43(5), 962-964. doi:10.1017/S0272263121000693

  • Harding, L., & Kremmel, B. (2021). SLA researcher assessment literacy. In: Winke, P., & Brunfaut, T. (Eds.), The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing (pp. 54-65). New York: Routledge.

  • Kremmel, B. (2021). Does one size fit all? Comparing two computer-adaptive algorithms for a diagnostic vocabulary test. In Barclay, S., & Szudarski, P. (Eds.): Vocabulary theory, patterning and teaching (pp. 48-64). Bristol: Multilingual Matters. 

  • Kremmel, B., & Pellicer-Sanchez, A. (2021). Measuring vocabulary development. In: Winke, P., & Brunfaut, T. (Eds.), The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing (pp. 211-222). New York: Routledge.

  • Leitner, K., & Kremmel, B. (2021). Avoiding scoring malpractice: supporting reliable scoring of constructed-response items in high-stakes exams. In: Lanteigne, B., Coombe, C., & Brown, J.D. (Eds.), Challenges in Language Testing Around the World (pp. 127-145). Springer.

  • Schmitt, N., Dunn, K., O'Sullivan, B., Anthony, L., & Kremmel, B. (2021). Introducing Knowledge-based Vocabulary Lists. TESOL Journal. Online First. https://doi.org/10.1002/tesj.622

  • Holzknecht, F., McCray, G., Eberharter, K., Kremmel, B., Zehentner, M., Spiby, R., & Dunlea, J. (2020). The effect of response order on candidate viewing behaviour and item difficulty in a multiple-choice listening test. Language  Testinghttps://doi.org/10.1177/0265532220917316

  • Isbell, D. R., & Kremmel, B. (2020). Test review: Current Options in At-Home Language Proficiency Tests for Making High-Stakes Decisions. Language Testinghttps://doi.org/10.1177/0265532220943483

  • Chapelle, C., Kremmel, B., & Brindley, G. (2019). Assessment. In: Schmitt, N., & Rodgers, M. (Eds.), An Introduction to Applied Linguistics. New York: Routledge.

  • Ehling, R., Amprosi, M., Kremmel, B., Bsteh, G., Eberharter, K., Zehentner, M., Steiger, R., Tuovinen, N., Gizewski, E.R., Benke, T., Berger, T., Spoettl, C., Brenneis, C., & Scherfler, C. (2019). Second language learning induces grey matter volume increase in people with multiple sclerosis. PLoS ONE 14(12): e0226525. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0226525 

  • Kremmel, B. (2019). Measuring vocabulary learning progress. In Webb, S. (Ed.): The Routledge Handbook of Vocabulary Studies (pp. 406-418). New York: Routledge.

  • Kremmel, B., & Harding, L. (2019). Towards a Comprehensive, Empirical Model of Language Assessment Literacy across Stakeholder Groups: Developing the Language Assessment Literacy Survey. Language Assessment Quarterly, 1-21. doi: 10.1080/15434303.2019.1674855

  • Schmitt, N., Nation, P., & Kremmel, B. (2019). Moving the field of vocabulary assessment forward: The need for more rigorous test development and validation. Language Teaching, 1-12. doi:10.1017/S0261444819000326

  • Harding, L., & Kremmel, B. (2016). Teacher assessment literacy and professional development. In Tsagari, D., & Banerjee, J. (eds.), Handbook of Second Language Assessment (pp. 413-428), Berlin: De Gruyter.

  • Kremmel, B. (2016). Word families and frequency bands in vocabulary tests: Challenging conventions. TESOL Quarterly 50(4), 976-987. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/tesq.329/full 

  • Kremmel, B., & Schmitt, N. (2016). Interpreting vocabulary test scores: What do various item formats tell us about learners’ ability to employ words? Language Assessment Quarterly 13(4), 377-392. http://dx.doi.org/10.1080/15434303.2016.1237516

  • Kremmel, B., Brunfaut, T., & Alderson, J.C. (2015). Exploring the Role of Phraseological Knowledge in Foreign Language ReadingApplied Linguistics, 1-24. 

  •  Alderson, J.C., & Kremmel, B. (2013). Re-examining the content validation of a grammar test: The (im)possibility of distinguishing vocabulary and structural knowledge. Language Testing, 30(4), 535-556.

Alle Publikationen

Institut für Fachdidaktik, Bereich Mathematik und Naturwissenschaften

Publikationen 2023

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Associate Editor for Assessment & Testing Section. In: Wiley Encyclopedia of Applied Linguistics - Wiley & Sons Inc., 01.01.2022 lfd. (Weblink)

Publikationen 2022

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Associate Editor for Assessment & Testing Section. In: Wiley Encyclopedia of Applied Linguistics - Wiley & Sons Inc., 01.01.2022 lfd. (Weblink)




Institut für Fachdidaktik, Bereich Sprachen

Publikationen 2023

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Mitglied im Editorial Board - AAA - Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik (Zeitschrift), 01.05.2022 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Book review editor - Language Testing, 01.07.2021 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Eberharter, Kathrin; Kormos, Judit; Guggenbichler, Elisa; Ebner, Viktoria S.; Suzuki, Shungo; Moser-Frötscher, Doris; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin (online first): Investigating the impact of self-pacing on the L2 listening performance of young leaner candidates with differing L1 literacy skills.
    In: Language Testing. (DOI) (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin; Konrad, Eva; Guggenbichler, Elisa; Moser-Frötscher, Doris; Ebner, Viktoria Sonja; Spöttl, Carol (2023): The CEFR Companion Volume: Opportunities and challenges for language assessment.
    In: DiSlaw. Didaktik slawischer Sprachen 2023/Special Issue, S. 65 - 83. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Spöttl, Carol; Konrad, Eva; Schwarz, Veronika; Guggenbichler, Elisa; Kremmel, Benjamin (2023): Authenticity in Language Assessment: Revisiting the Implementation of a Key Principle.
    In: Will, Leo; Stadler, Wolfgang; Eloff, Irma (Hrsg.): Authenticity across Languages and Cultures. Themes of Identity in Foreign Language Teaching and Learning. Bristol: Multilingual Matters (= Second language acquisition, 157)., ISBN 9781800411036, S. 53 - 66. (DOI) (Weblink)

Sonstige Publikationen

Datenbankbeitrag, transferorientierter
  • Baumgartinger, Simone; Guggenbichler, Elisa; Oberauer, Anna Theresia; Niederer, Anna; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin (2023): À quel point les jeunes apprenants ayant des difficultés de lecture bénéficient-ils de l’autorégulation de l’écoute lors d’un test de compréhension orale en langue étrangère ? OASIS Summary of Eberharter et. al. (2023). (Weblink)

  • Guggenbichler, Elisa; Niederer, Anna; Baumgartinger, Simone; Ebner, Viktoria Sonja; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin (2023): Inwiefern hilft es Lerner*innen mit Leseschwierigkeiten, wenn sie beim Hörverständnistest in der Fremdsprache die Audioaufnahme selbst steuern dürfen? OASIS Summary of Eberharter et. al. (2023). (Weblink)

  • Guggenbichler, Elisa; Niederer, Anna; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin (2023): To what extent do young learners with reading-related learning difficulties benefit from playback control in listening exams? OASIS Summary of Eberharter et. al. (2023). (Weblink)

Publikationen 2022

Selbstständige Veröffentlichungen

Monographie, wissenschaftliche
  • Durrant, Phil; Siyanova-Chanturia, Anna; Kremmel, Benjamin; Sonbul, Suhad (2022): Research methods for vocabulary studies. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company (= Research Methods in Applied Linguistics, 2). ISBN 9789027211088. (DOI) (Weblink)

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Mitglied im Editorial Board - AAA - Arbeiten aus Anglistik und Amerikanistik (Zeitschrift), 01.05.2022 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Book review editor - Language Testing, 01.07.2021 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Holzknecht, Franz; Guggenbichler, Elisa; Yoder, Monique; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin (2022): Comparing EMI university reading materials with students’ reading proficiency - Implications for admission testing.
    In: Journal of English-Medium Instruction 1/2, S. 180 - 203. (DOI) (Weblink)

  • Holzknecht, Franz; Guggenbichler, Elisa; Zehentner, Matthias; Yoder, Monique; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin (2022): Comparing EMI university reading materials with students’ reading proficiency utilizing Lexile® measures, Aptis test results, student questionnaire responses, and interviews with lecturers.
    In: Research into Reading Grants Report 2, S. 1 - 83. (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Boers-Visker, Eveline; Eberharter, Kathrin; Hammer, Annemiek; Harding, Luke; Kremmel, Benjamin (2022): Discussion of Issues Related to Language Assessment Literacy in Second Signed and Spoken Languages.
    In: Haug, T.; Mann, W.; Knoch, U.: The Handbook of Language Assessment Across Modalities. Oxford: Oxford University Press., ISBN 9780190885052, S. 395 - 399. (DOI) (Weblink)

  • Harding, Luke; Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin (2022): Language Assessment Literacy in Second Spoken Language Assessment Contexts.
    In: Haug, T.; Mann, W.; Knoch, U.: The Handbook of Language Assessment Across Modalities. Oxford: Oxford University Press., ISBN 9780190885052, S. 373 - 382. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Review)
  • Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin; Holzknecht, Franz (2022): Pre-operational testing.
    In: Fulcher, G.; Harding, L.: The Routledge Handbook of Language Testing. London; New York [u.a.]: Routledge., ISBN 9781138385436, 2nd edited Edition, S. 415 - 429. (DOI) (Weblink)

Sonstige Publikationen

elektronische Publikation, wissenschaftliche
  • Moser-Froetscher, Doris; Stampfer, Florian; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin (2022): Monitoring and Evaluating an assessment training intitiative for the Croatian school-leaving examination in English, Maths, Physics, and Croatian.

Forschungsbericht (Auftragsforschung)
  • Moser-Froetscher, Doris; Stampfer, Florian; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin: Monitoring and Evaluating an assessment training intitiative for the Croatian school-leaving examination in English, Maths, Physics, and Croatian.
    Institut des Bundes für Qualitätssicherung im österreichischen Schulwesen, Wien, 31.08.2022.

Publikationen 2021

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Book review editor - Language Testing, 01.07.2021 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Holzknecht, Franz; McCray, Gareth; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin; Zehentner, Matthias; Spiby, Richard; Dunlea, Jamie (2021): The effect of response order on candidate viewing behaviour and item difficulty in a multiple-choice listening test.
    In: Language Testing 38/1, S. 41 - 61. (Volltext) (DOI) (Weblink)

  • Schmitt, Norbert; Dunn, Karen; O'Sullivan, Barry; Anthony, Laurence; Kremmel, Benjamin (2021): Introducing Knowledge-based Vocabulary Lists.
    In: TESOL Journal 12/4, No. e622. (DOI) (Weblink)

Zeitschriftenbeitrag (anderer)
  • Kremmel, Benjamin (2021): Selling the (word) family silver? A response to Webb’s 'lemma dilemma'.
    In: Studies in Second Language Acquisition 43/5, S. 962 - 964. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Harding, Luke; Kremmel, Benjamin (2021): SLA Researcher Assessment Literacy.
    In: Winke, Paula; Brunfaut, Tineke: The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing. London; New York [u.a.]: Routledge (= The Routledge Handbooks in Second Language Acquisition, 3)., ISBN 9781138490680, S. 54 - 66. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin (2021): Does one size fit all? Comparing two computer-adaptive algorithms for a diagnostic vocabulary test.
    In: Szudarski, Paweł; Barclay, Samuel: Vocabulary theory, patterning and teaching. Studies in honour of Norbert Schmitt. Bristol: Multilingual Matters (= Second language acquisition, 152)., ISBN 978-1-78892-373-6, S. 48 - 64. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Pellicer-Sanchez, Ana (2021): Measuring vocabulary development.
    In: Winke, Paula; Brunfaut, Tineke: The Routledge Handbook of Second Language Acquisition and Language Testing. London; New York [u.a.]: Routledge (= The Routledge Handbooks in Second Language Acquisition, 3)., ISBN 9781138490680, S. 211 - 222. (Weblink)

  • Leitner, Kristina; Kremmel, Benjamin (2021): Avoiding scoring malpractice: supporting reliable scoring of constructed-response items in high-stakes exams.
    In: Lanteigne, Betty; Coombe, Christine; Brown, James Dean: Challenges in Language Testing Around the World. Insights for language test users. Wien [u.a.]: Springer., ISBN 978-981-33-4231-6, S. 127 - 145. (DOI) (Weblink)

Publikationen 2020

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Isbell, Daniel R.; Kremmel, Benjamin (2020): Test review: Current Options in At-Home Language Proficiency Tests for Making High-Stakes Decisions.
    In: Language Testing 37/$, S. 600 - 619. (DOI) (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Harding, Luke (2020): Towards a Comprehensive, Empirical Model of Language Assessment Literacy across Stakeholder Groups: Developing the Language Assessment Literacy Survey.
    In: Language Assessment Quarterly 17/1, S. 100 - 120. (Volltext) (DOI) (Weblink)

  • Schmitt, Norbert; Nation, Paul; Kremmel, Benjamin (2020): Moving the field of vocabulary assessment forward: The need for more rigorous test development and validation.
    In: Language Teaching 53/1, S. 109 - 120. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Chapelle, Carol; Kremmel, Benjamin; Brindley, Geoff (2020): Assessment.
    In: Schmitt, N.; Rodgers, M.: An Introduction to Applied Linguistics. London; New York [u.a.]: Routledge., ISBN 978-0-42-942446-5, 3rd updated Edition, S. Chapter 17. (DOI) (Weblink)

Medienbeiträge

Beitrag in (Web-)Radiosendung
  • Kremmel, Benjamin: Interview: Researcher Interviews series.
    In: BALEAP Testing, Assessment, Feedback Special Interest Group (TAFSIG). YouTube-Channel vom 13.08.2020. (Weblink)

Publikationen 2019

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin; Zehentner, Matthias; Ehling, Rainer; Amprosi, Matthias; Bsteh, Gabriel; Steiger, Ruth; Tuovinen, Noora; Gizewski, Elke R.; Benke, Thomas; Berger, Thomas; Spöttl, Carol; Brenneis, Christian; Scherfler, Christoph (2019): Second language learning induces grey matter volume increase in people with multiple sclerosis.
    In: PLoS One 14/12, No. e0226525. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Kremmel, Benjamin (2019): Measuring vocabulary learning progress.
    In: Webb, S.: The Routledge Handbook of Vocabulary Studies. London; New York [u.a.]: Routledge (= Routledge Handbooks in Linguistics)., ISBN 978-1-13-873572-9, S. 406 - 418. (DOI) (Weblink)

Publikationen 2018

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Editorial Board Member - Language Testing, 01.01.2018 lfd. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Kremmel, Benjamin (2018): In the classroom - Vocabulary: principles and practice 9.
    In: English Teaching Professional 117, S. 43 - 45. (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Eberharter, Kathrin; Holzknecht, Franz; Kremmel, Benjamin (2018): Evaluating the effectiveness of a training program for double-raters.
    In: Sigott, Günther: Language Testing in Austria: Taking Stock. Sprachtesten in Österreich: Eine Bestandsaufnahme. Bern - Berlin - Bruxelles - Frankfurt a.M. - New York - Oxford - Wien: Peter Lang (= Language Testing and Evaluation, 40)., ISBN 978-3-631-74938-8, S. 606 - 627. (DOI) (Weblink)

  • Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin; Konzett-Firth, Carmen (2018): Produktive Fertigkeiten überprüfen und bewerten.
    In: Hinger, Barbara; Stadler, Wolfgang: Testen und Bewerten fremdsprachlicher Kompetenzen. Eine Einführung. Tübingen: Narr Francke Attempto (= Narr Studienbücher)., ISBN 978-3-8233-8028-3, S. 87 - 115. (Weblink)

  • Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin; Zehentner, Matthias (2018): Die Erstellung von Testaufgaben: Der Testentwicklungszyklus.
    In: Hinger, Barbara; Stadler, Wolfgang: Testen und Bewerten fremdsprachlicher Kompetenzen. Eine Einführung. Tübingen: Narr Francke Attempto (= Narr Studienbücher)., ISBN 978-3-8233-8028-3, S. 57 - 68. (Weblink)

  • Holzknecht, Franz; Kremmel, Benjamin; Konzett-Firth, Carmen; Eberharter, Kathrin; Spöttl, Carol (2018): Potentials and challenges of teacher involvement in rating scale design for high-stakes exams.
    In: Xerri, Daniel; Vella Briffa, Patricia: Teacher Involvement in High-Stakes Language Testing. Cham: Springer International Publishing., ISBN 978-3-319-77175-5, S. 47 - 66. (Weblink)

  • Konrad, Eva; Spöttl, Carol; Holzknecht, Franz; Kremmel, Benjamin (2018): The role of classroom teachers in standard setting and benchmarking.
    In: Xerri, Daniel; Vella Briffa, Patricia: Teacher Involvement in High-Stakes Language Testing. Cham: Springer International Publishing., ISBN 978-3-319-77175-5, S. 11 - 29. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin; Holzknecht, Franz; Konrad, Eva (2018): Fostering language assessment literacy through teacher involvement in high-stakes test development.
    In: Xerri, Daniel; Vella Briffa, Patricia: Teacher Involvement in High-Stakes Language Testing. Cham: Springer International Publishing., ISBN 978-3-319-77175-5, S. 173 - 194. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Eberharter, Kathrin; Maurer, Michael (2018): Righting Writing Practices? An exam reform’s impact on L2 writing teaching and assessment.
    In: Ruecker, Todd; Crusan, Deborah: The Politics of English Second Language Writing Assessment in Global Contexts. London; New York [u.a.]: Routledge (= ESL & Applied Linguistics Professional Series)., ISBN 978-1-138-09446-8, S. 122 - 137. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Schmitt, Norbert (2018): Vocabulary Levels Test.
    In: Liontas, John I.; DelliCarpini, Margo: The TESOL Encyclopedia of English Language Teachin. Hoboken (New York) [u.a.]: John Wiley & Sons., ISBN 978-1-118-78423-5, online. (DOI) (Weblink)

  • Spöttl, Carol; Eberharter, Kathrin; Holzknecht, Franz; Kremmel, Benjamin; Zehentner, Matthias (2018): Delivering reform in a high stakes context: from content-based assessment to communicative and competence-based assessment.
    In: Sigott, Günther: Language Testing in Austria: Taking Stock. Sprachtesten in Österreich: Eine Bestandsaufnahme. Bern - Berlin - Bruxelles - Frankfurt a.M. - New York - Oxford - Wien: Peter Lang (= Language Testing and Evaluation, 40)., ISBN 978-3-631-74938-8, S. 219 - 239. (DOI) (Weblink)

  • Stadler, Wolfgang; Kremmel, Benjamin (2018): Testprinzipien.
    In: Hinger, Barbara; Stadler, Wolfgang: Testen und Bewerten fremdsprachlicher Kompetenzen. Eine Einführung. Tübingen: Narr Francke Attempto (= Narr Studienbücher)., ISBN 978-3-8233-8028-3, S. 39 - 55. (Weblink)

Publikationen 2017

(Mit-)Herausgeberschaft von Periodika / Buchreihen

Herausgeberschaft von Periodikum / Buchreihe
  • Kremmel, Benjamin: Mitglied des Editorial Board - ITL - International Journal of Applied Linguistics, 01.07.2017 lfd. (Weblink)

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Kremmel, Benjamin; Alderson, J. Charles; Brunfaut, Tineke (2017): Exploring the Role of Phraseological Knowledge in Foreign Language Reading.
    In: Applied Linguistics 38/6, S. 848 - 870. (DOI) (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Holzknecht, Franz; Eberharter, Kathrin; Kremmel, Benjamin; McCray, Gareth; Zehentner, Matthias; Konrad, Eva; Spöttl, Carol (2017): Kognitive Prozesse von FremdsprachenlernerInnen während Hörverstehensaufgaben: Eine Eye-Tracking und Stimulated-Recall Untersuchung.
    In: Dalton-Puffer, Christiane; Boeckmann, Klaus-Börge; Hinger, Barbara: ÖGSD Tagungsberichte Vol. 2.1.: Symposium Sprachlehr/lernforschung in Österreich - 10 Jahre ÖGSD. Graz: Österreichische Gesellschaft für Sprachendidaktik (ÖGSD)., S. 112 - 115. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin (2017): Entwicklung und Validierung eines computer-adaptiven Wortschatztests.
    In: Dalton-Puffer, Christiane; Boeckmann, Klaus-Börge; Hinger, Barbara: ÖGSD Tagungsberichte Vol. 2.1.: Symposium Sprachlehr/lernforschung in Österreich - 10 Jahre ÖGSD. Graz: Österreichische Gesellschaft für Sprachendidaktik (ÖGSD)., S. 116 - 119. (Weblink)

Sonstige Publikationen

elektronische Publikation, wissenschaftliche
  • Holzknecht, Franz; Eberharter, K.athrin; Kremmel, Benjamin; Zehentner, Matthias; McCray, Gareth; Konrad, Eva; Spöttl, Carol (2017): Looking into listening: Using eye-tracking to establish the cognitive validity of the Aptis Listening Test. ARAGs Research Reports. (Weblink)

Publikationen 2016

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Kremmel, Benjamin (2016): Word Families and Frequency Bands in Vocabulary Tests: Challenging Conventions.
    In: TESOL Quarterly 50/4, S. 976 - 987. (DOI) (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Schmitt, Norbert (2016): Interpreting vocabulary test scores: What do various item formats tell us about learners’ ability to employ words?
    In: Language Assessment Quarterly 13/4, S. 377 - 392. (DOI) (Weblink)

  • Spöttl, Carol; Kremmel, Benjamin; Holzknecht, Franz; Alderson, J. Charles (2016): Evaluating the achievements and challenges in reforming a national language exam: The reform team’s perspective.
    In: Papers in Language Testing and Assessment 5/1, S. 1 - 22. (Weblink)

Sammelbandaufsatz (Originalarbeit)
  • Harding, Luke; Kremmel, Benjamin (2016): Teacher assessment literacy and professional development.
    In: Tsagari, Dina; Banerjee, Jayanti: Handbook of Second Language Assessment. Berlin - New York: De Gruyter Mouton (= Handbooks of Applied Linguistics, 12)., ISBN 978-1-61451-542-5, S. 413 - 428. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin; Frick, Anges; Lutz, Stefanie; Parhammer, Sandra (2016): Erforschen testen - Tests erforschen.
    In: Hinger, Barbara: Zweite „Tagung der Fachdidaktik“ 2015. Sprachsensibler Sach-Fach-Unterricht – Sprachen im Sprachunterricht. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 2)., ISBN 978-3-903122-51-2, S. 233 - 256. (DOI) (Weblink)

Publikationen 2013

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Alderson, J. Charles; Kremmel, Benjamin (2013): Re-examining the content validation of a grammar test: The (im)possibility of distinguishing vocabulary and structural knowledge.
    In: Language Testing 30/4, S. 535 - 556. (DOI) (Weblink)

Beitrag in Proceedingsband (Full Paper)
  • Kremmel, Benjamin; Holzknecht, Franz (2013): Strengths and Weaknesses of the CEFR in Guiding Test Task Design: What the Can Dos Can Do and What They Can’t (yet).
    In: Colpaert, Jozef; Simons, Mathea; Aerts, Ann; Oberhofer, Margret: Language Testing in Europe: Time for a New Framework? 27-29 May 2013. Antwerp, Belgium. Antwerpen: Universität Antwerpen / Universiteit Antwerpen., ISBN 9789057284106, S. 153 - 156. (Weblink)

Zeitschriftenbeitrag, transferorientierter
  • Eberharter, Kathrin; Konrad, Eva; Kremmel, Benjamin; Maurer, Michael; Spöttl, Carol (2013): Matura in the making - Die Entstehung kompetenzorientierter Testaufgaben in den lebenden Fremdsprachen.
    In: ILS-Mail - Institutszeitschrift zu aktuellen Themen der LehrerInnenbildung und Schulforschung 1/13, S. 12 - 13. (Weblink)

  • Kremmel, Benjamin (2013): Conference Report: Language Testing in Europe: Time for a new Framework? – International conference hosted by the University of Antwerp.
    In: IATEFL Testing, Evaluation and Assessment Special Interest Group Newsletter 54, S. 23. (Weblink)


Wissenschaftsorganisation

  • 10/2021                              Reviewer for LTRC 2022, Tokyo

  • 08/2021                              Reviewer for AAAL Conference 2022 Pittsburg (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 06/2021                              Member of the Robert Lado Memorial Award Committee

  • 05/2021- current                Book Review Editor, Language Testing

  • 03/2021                              Scientific Committee, 2nd Applied Linguistics Research Symposium, KSA

  • 03/2021                              External PhD advisor, Universidad de los Andes, Colombia

  • 10/2020-10/2021              Advisory Member of “Beirat Unterrichtsfach Englisch“, University of Innsbruck

  • 10/2020-11/2020               Interim Deputy Head of Department, Institut für Fachdidaktik, Universität Innsbruck

  • 10/2020-11/2020               Interim Head of Research area „Sprachendidaktik“, Institut für Fachdidaktik, Universität Innsbruck

  • 10/2020                              Reviewer for LTRC 2021, Tunis

  • 08/2020                              Reviewer for AAAL Conference 2021 Houston (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 02/2020                              Scientific Committee, Applied Linguistics Research Symposium, Prince Sultan University, KSA

  • 11/2019                              External PhD Examiner, University of Melbourne, Australien

  • 10/2019                              Reviewer for EALTA 2020, Budapest

  • 10/2019                              Reviewer for LTRC 2020, Tunis

  • 08/2019                              Reviewer for AAAL Conference 2020 Denver (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 07/2019                              Reviewer/Scientific Committee for IRG 2020 Fribourg

  • 07/2019-04/2021               Chair of Department assembly, Institut für Fachdidaktik, Universität Innsbruck

  • 02/2019                              Reviewer/Scientific Committee for EuroSLA 2019 Lund

  • 10/2018-02/2022              Module Coordinator (Module 3 Testing and Assessment), Institut für Fachdidaktik

  • 10/2018- current                Ethics Review Board of the Faculty of Teacher Education, Universität Innsbruck

  • 09/2018                              Reviewer for LTRC 2019, Atlanta

  • 08/2018                              Reviewer for AAAL Conference 2019 Atlanta (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 07/2018-current                 Member of the Editorial Advisory Board of Language Assessment Quarterly

  • 07/2018                              Chair of ILTA Robert Lado Memorial Award Committee

  • 04/2018-current                 Head of the  Language Testing Research Group Innsbruck, Institut für Fachdidaktik, Universität Innsbruck

  • 01/2018                              Member of ILTA Student Travel Award Commitee

  • 01/2018-12/2019               Member of Executive Board of the International Language Testing Association ILTA (Member-at-Large)

  • 01/2018-current                 Member of Editorial Advisory Board of Language Testing

  • 12/2017-current                 Founding member and executive committee member of  LaPlace – Language Placement for Displaced People (NGO)

  • 12/2017                             Reviewer for EALTA Conference 2018 Bochum

  • 10/2017                              Reviewer for Language Assessment Research Conference 2018, Iowa State University

  • 09/2017                              Reviewer for AAAL Conference 2018 Chicago (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 09/2017                              Reviewer for Language Testing Forum 2017 Huddersfield

  • 07/2017- current                Member of Editorial Board of ITL International Journal of Applied Linguistics

  • 09/2016                              Reviewer for AAAL Conference 2017 Portland (Vocabulary and Lexical Studies Strand)

  • 06/2016                              Member of ILTA Robert Lado Memorial Award Committee

  • 04/2016                              Reviewer for BAAL Vocabulary SIG Conference 2016 Nottingham

  • 11/2015-12/2018               Communications officer, UK Association for Language Testing and Assessment (UKALTA)

  • 01/2015                              Reviewer for EALTA Conference 2015 Copenhagen

  • 05/2012-05/2013               Member of EALTA Nomination Committee, with Dina Tsagari and Carol Spöttl

  • Conference organization:

    • 09/2021                     International Conference on Task-based Language Teaching, Universität Innsbruck (OC)

    • 11/2020                     RELANG Virtual Event in collaboration with ECML Graz (main organizer)

    • 06/2018                     Symposium “10 Jahre Standardisierte Reifeprüfung: Symposium in honour of Carol Spöttl” (main                                       organizer)

    • 01/2018                     1st EALTA Winter School, “Assessing Vocabulary”, (main organizer)

    • 07/2016                     4th EALTA Summer School “Assessing the productive skills”, Universität Innsbruck, Austria (OC)

    • 05/2012                     9th annual conference of EALTA, Universität Innsbruck (Support of the OC)

    • 09/2011                     IATEFL TEASIG (International Association of Teachers of English as a Foreign Language – Testing,                                       Evaluation and Assessment Special Interest Group) Conference, Universität Innsbruck (Support of                                     the OC)

    • 09/2010                    5. Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Sprachendidaktik „Sprachen lernen:           Kompetenzen entwickeln – Performanzen (über)prüfen“, Universität Innsbruck (Support of the OC)

Nach oben scrollen