Project Partners

This project builds international connections between researchers who are interested in relevant aspects of social representation, political ideas, the Enlightenment, the history of the Habsburg dynasty as well as the Kingdom of Naples-Sicily. Our two major cooperation partners are:

logo_oehi-rom

Istituto Storico Austriaco a Roma

logo_kommission-fuer-neuere-geschichte-oesterreichs

In addition, we have at present twelve cooperation partners based at ten institutions in four countries:

Austria

Univ.-Doz. Dr. William D. Godsey (Institut für Neuzeit- und Zeitgeschichtsforschung, Österreichische Akademie der Wissenschaften)

Dr.in Veronika Hyden-Hanscho (Institut für Neuzeit- und Zeitgeschichtsforschung, Österreichische Akademie der Wissenschaften)

MMMag.a Dr.in Elisabeth Lobenwein (Institut für Geschichte, Universität Klagenfurt)

Univ.-Doz. Mag. Dr. Werner Telesko (Institut für kunst- und musikhistorische Forschungen, Österreichische Akademie der Wissenschaften)

Dr.in Pia Wallnig (Österreichisches Staatsarchiv)

Belgium

Dr. Klaas Van Gelder (Vakgroep Geschiedenis, Universiteit Gent)

Germany

Prof.in Dr.in Barbara Stollberg-Rilinger (Wissenschaftskolleg zu Berlin)

Prof. Dr. Matthias Schnettger (Historisches Seminar, Johannes Gutenberg Universität Mainz)

Italy

Prof. assoc. Dott. Marco Bellabarba (Dipartimento di Lettere e Filosofia, Università di Trento)

Univ.-Doz. Dr. Andreas Gottsmann (Istituto Storico Austriaco a Roma / Institut für Neuzeit- und Zeitgeschichtsforschung, Österreichische Akademie der Wissenschaften)

Dott.ssa Mirella Mafrici (Dipartimento di Scienze Politiche, Sociali e della Comunicazione, Università degli Studi di Salerno)

Prof. Dott. Marco Meriggi (Dipartimento di Studi umanistici, Università degli Studi di Napoli Federico II)

We are also honoured to be affiliated with the following organisations:

Austrian Science Fund (FWF)

Österreichische Gesellschaft zur Erforschung des 18. Jahrhunderts (ÖGE18)

Forschungszentrum Digital Humanities (Universität Innsbruck)