Mag. Mag. Dunja Peduzzi, Bakk.
Faculty of Teacher Education / Fakultät für LehrerInnenbildung
Research activities at the University of Innsbruck
(Research Documentation Database)
Institute of Science Education, Unit for Science Education for Natural Sciences, Geography, Computer Science and Mathematics
Publications
Contributions to Books / Journals

Peduzzi, Dunja; Kapelari, Suzanne (2022): The importance of self-efficacy for the successful transfer of S|E|H objectives from teacher education to classroom practice: Examining the carbon cycle self-efficacy among teacher students.
In: Rafolt, S.; Kapelari, S; Kremer, K.; Arnold, J.: 3rd ESERA SIG4 Science|Environment|Health 2022 Mini Conference - Collection of Abstracts. from 21 until 23 August 2022. Innsbruck: Eigenverlag - Universität Innsbruck., p. 5. (Web link)
In: Rafolt, S.; Kapelari, S; Kremer, K.; Arnold, J.: 3rd ESERA SIG4 Science|Environment|Health 2022 Mini Conference - Collection of Abstracts. from 21 until 23 August 2022. Innsbruck: Eigenverlag - Universität Innsbruck., p. 5. (Web link)
Lectures
Presentations at Conferences, Symposia, etc.

Lecturer(s): Peduzzi, Dunja Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Eine Basis für Transfer: Studie zur Selbstwirksamkeit und den Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehramtsstudierenden.
ÖGFD- und GFD-Tagung 2022: Fachdidaktik im Zentrum von Forschungstransfer und Transferforschung, Wien, 2022-08-30. (Web link)
ÖGFD- und GFD-Tagung 2022: Fachdidaktik im Zentrum von Forschungstransfer und Transferforschung, Wien, 2022-08-30. (Web link)
Presentations for the general public

Carli, Elisabeth; Kapelari, Suzanne; Lichius, Alexander; Peduzzi, Dunja; Rafolt, Susanne; Stampfer, Florian; Taglieber, Johanna; Tscholl, Pia; Weinberg, Lucas: Was passiert da hinterm Zaun im grünen Dickicht?
Lange Nacht der Forschung, Innsbruck, 2022-05-20. (Web link)
Lange Nacht der Forschung, Innsbruck, 2022-05-20. (Web link)

Peduzzi, Dunja: Selbstwirksamkeit von Lehramtsstudierenden und Lehrer:innen.
Lange Nacht der Forschung, Innsbruck, 2022-05-20.
Lange Nacht der Forschung, Innsbruck, 2022-05-20.
Department of Geography
Publications
Books

Schrot, Oliver; Peduzzi, Dunja; Keller, Lars (2020): Klimawandel Anpassung Lernen. Eine Handreichung für Lehrer*innen und Schüler*innen der Sekundarstufe II. Innsbruck: Eigenverlag - Universität Innsbruck. ISBN 978-3-901182-73-0.
Contributions to Books / Journals

Schrot, Oliver Gerald; Peduzzi, Dunja; Ludwig, David; Riede, Maximilian; Keller, Lars (2021): Is it possible to build adolescents’ cognitive adaptive capacity through climate change education? Insights into a two-year long educational programme in North Tyrol (Austria) and South Tyrol (Italy).
In: Climate Risk Management 32, Nr. 100319. (DOI) (Web link)
In: Climate Risk Management 32, Nr. 100319. (DOI) (Web link)

Schrot, Oliver; Keller, Lars; Stötter, Johann; Oberrauch, Anna; Riede, Maximilian; Kuthe, Alina; Körfgen, Annemarie; Peduzzi, Dunja; Fritz, Lukas; Parth, Sandra; Allerberger, Franziska; Hofmann, Paul; Dür, Martin (2018): Education and Communication for Sustainable Development: Transformation, Klimawandelanpassung und Lebensqualität im Alpenraum. Verleihung des Qualitätslabels „Regional Educational Competence Centre 2018 (RECC)“ durch das BMBWF – eine fachdidaktische Innovationskultur gibt Einblicke.
In: GW-Unterricht 151/3, pp. 63 - 65. (DOI) (Web link)
In: GW-Unterricht 151/3, pp. 63 - 65. (DOI) (Web link)

Peduzzi, D. (2014): Intra- und Intertextualität als Kriterien für die textsemiotische Analyse multimodaler Zeitschriftendover. Ein Praxistest anhand ausgewählter Titelblätter mit grünem Aufmacherthema.
In: IGEL. Elektronische Zeitschrift für studentische Arbeiten 1/1, pp. 166 - 181.
In: IGEL. Elektronische Zeitschrift für studentische Arbeiten 1/1, pp. 166 - 181.

Schrot, O. G.; Keller, L.; Peduzzi, D.; Riede, M.; Kuthe, A.; Ludwig, D. (2019): Teenagers Expand Their Conceptions of Climate Change Adaptation Through Research-Education Cooperation.
In: Leal Filho, W.; Hemstock, S. L.: Climate Change and the Role of Education. Cham: Springer Nature (= Climate Change Management)., ISBN 978-3-030-32897-9
, pp. 525 - 547. (DOI) (Web link)
In: Leal Filho, W.; Hemstock, S. L.: Climate Change and the Role of Education. Cham: Springer Nature (= Climate Change Management)., ISBN 978-3-030-32897-9


Schrot, O.; Peduzzi, D.; Keller, L. (2019): Jugendliche forschen über Klimawandelanpassung. Hintergründe, Ziele und erste Ergebnisse des Projekts Generaton F3 - Fit for Future.
In: Innsbrucker Geographische Gesellschaft (ed.): Innsbrucker Jahresbericht 2018 - 2019. Innsbruck: Innsbrucker Geographische Gesellschaft., ISBN 978-3-901182-75-4
, pp. 5 - 19. (Web link)
In: Innsbrucker Geographische Gesellschaft (ed.): Innsbrucker Jahresbericht 2018 - 2019. Innsbruck: Innsbrucker Geographische Gesellschaft., ISBN 978-3-901182-75-4

Lectures
Presentations at Conferences, Symposia, etc.

Lecturer(s): Schrot, O. Co-author(s): Keller, L.; Peduzzi, D.; Kuthe, A.; Riede, M.; Ludwig, D.: Teenagers expand their conceptions of climate change adaptation thorough research-education cooperation.
International Symposium on Climate Change and the Role of Education, Lincoln, 2019-04-13. (Web link)
International Symposium on Climate Change and the Role of Education, Lincoln, 2019-04-13. (Web link)

Lecturer(s): Peduzzi, Dunja Co-author(s): Schrot, Oliver; Riede, M.; Keller, Lars; Stötter, Johann: The educational option(s) – leverage point(s) of a climate-resilient sustainable development.
Leverage Points 2019: International conference on sustainability research and transformation, Lüneburg, 2019-02-08. (Web link)
Leverage Points 2019: International conference on sustainability research and transformation, Lüneburg, 2019-02-08. (Web link)

Lecturer(s): Peduzzi, D. Co-author(s): Schrot, O.; Riede, M.; Keller, L.; Stötter, J.: Das Potenzial von Forschungs-Bildungs-Kooperationen zur Stärkung der Adaptionsfähigkeit heranwachsender Generationen an die regionalen Folgen des Klimawandels. Eine Analyse anhand des Fallbeispiels „Generation F3 – Fit for Future“.
3. Geographie-Werkstatt Österreich 2018: Von Anthropozän bis Digitalisierung - Geographische Forschung und gesellschaftliche Herausforderungen, Tainach, 2018-06-27. (Web link)
3. Geographie-Werkstatt Österreich 2018: Von Anthropozän bis Digitalisierung - Geographische Forschung und gesellschaftliche Herausforderungen, Tainach, 2018-06-27. (Web link)

Lecturer(s): Peduzzi, Dunja Co-author(s): Schrot, Oliver; Keller, Lars; Stötter, Johann: Towards transformation: on the path between climate change challenges, resilience and sustainable development.
17th Swiss Geoscience Meeting, Freiburg, 2019-11-23. (Web link)
17th Swiss Geoscience Meeting, Freiburg, 2019-11-23. (Web link)

Lecturer(s): Peduzzi, Dunja Co-author(s): Schrot, O.; Riede, M.; Keller, L.; Stötter, J.: Generation F3 – Fit for Future. Bildung – Forschung – Transformation.
GW-Fachdidaktik-Tagung: Zukunft Fachdidaktik (GW 2018), Schlierbach, 2018-04-23. (Web link)
GW-Fachdidaktik-Tagung: Zukunft Fachdidaktik (GW 2018), Schlierbach, 2018-04-23. (Web link)