Univ.-Prof. Mag. Dr. Suzanne Kapelari, MA

back


Research at the University of Innsbruck: Research Documentation Database

Publications

Books

Monograph, Scientific
  • Kapelari, Suzanne (2015): Garden Learning: A Study on European Botanic Gardens' Collaborative Learning Processes. Habilitation Monograph April 2014. London: Ubiquity Press Ltd. ISBN 978-1-909188-63-1. (DOI) (Web link)

(Co-)Edited Books

Anthology / Collected Edition (Editorship)
  • Kapelari, Suzanne; Stampfer, Florian (2017): Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht. Ideen zur praktischen Umsetzung aus dem EU-Projekt mascil. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 3). ISBN 978-3-903122-72-7. (DOI) (Web link)

  • Kapelari, Suzanne (2014): Tagung der Fachdidaktik 2013. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 1). ISBN 978-3-902936-43-1. (Full-text) (Web link)

(Co-)Edited Journals and Book Series

(Co-)Editorship of Book Series and Journals
  • Kapelari, Suzanne: Herausgeberin der Reihe "Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik" - innsbruck university press (IUP), 2018-02-07 on-going. (Web link)

Contributions to Books / Journals

Journal Article (Original Paper)
  • Kapelari, Suzanne; Alexopoulos, Georgios; Moussouri, Theano; Sagmeister, Konstantin; Stampfer, Florian (2020): Food Heritage Makes a Difference: The Importance of Cultural Knowledge for Improving Education for Sustainable Food Choices.
    In: Sustainability 12/4, No. 1509. (DOI) (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne; Kremer, Kerstin (2019): Kritisches Denken im naturwissenschaftlichen Unterricht - Synergiemodell, Problemlage und Desiderata. Critical Thinking in the Science Classroom - Synergy Model, Challenges and Desiderata.
    In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 25/1, pp. 63 - 75. (Full-text) (DOI)

  • Lampert, Peter; Pany, Peter; Scheuch, Martin; Heidinger, Christine; Kiehn, Michael; Kapelari, Suzanne (2018): "Mehr als nur Bestäubung" - Schülervorstellungen zur Bestäubungsbiologie und deren Implikationen für den Unterricht.
    In: Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) - Biologie Lehren und Lernen 22/1, pp. 64 - 79. (DOI) (Web link)

  • Scheuch, Martin; Panhuber, Tanja; Winter, Silvia; Kelemen-Finan, Julia; Bardy-Durchhalter, Manfred; Kapelari, Suzanne (2018): Butterflies & wild bees: biology teachers’ PCK development through citizen science.
    In: JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION 52/1, pp. 79 - 88. (DOI) (Web link)

  • Kapelari, Suzanne (2015): Raus aus der Schule – "Forschungsorientiertes" Lernen in außerschulischen Bildungseinrichtungen.
    In: Erziehung und Unterricht 2015/9+10, pp. 9 - 10. (Web link)

Journal Article (Meeting-Abstract)
  • Kapelari, Suzanne; Schlag Edler, Birgit; Wagner, Karl-Heinz (2017): EU-Projekt BigPicnic - Biodiverses Essen für Artenvielfalt.
    In: Ernährung aktuell 4, p. 15. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Lechner-Pagitz, Cäcilia; Sladky Meraner, Sabine (2012): Die „Grüne Schule“ des Botanischen Gartens der Universität.
    In: Berichte des Naturwissenschaftlich-Medizinischen Vereins in Innsbruck 20, p. 26.

Book Chapter (Original Paper)
  • Kapelari, Suzanne (2018): Es gibt im Biologieunterricht keine per se wirksamen oder unwirksamen Lernumgebungen oder Lehr-/Lernformen.
    In: Wilhelm, Markus: Wirksamer Biologieunterricht. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren (= Unterrichtsqualität: Perspektiven von Expertinnen und Experten, 01)., ISBN 978-3-834-01900-4, pp. 65 - 73. (Web link)

  • Egg, Jakob; Kapelari, Suzanne; Dillon, Justin (2017): Visualising Social Network Structures in the Training of Professional Learning Communities of Educators in Informal and Formal Settings.
    In: Patrick, Patricia G.: Preparing Informal Science Educators. Perspectives from Science Communication and Education. Cham: Springer International Publishing., ISBN 978-3-319-50396-7, pp. 269 - 288. (DOI) (Web link)

  • Varga, Julia; Lindner, Wilhelm; Scheuch, Martin; Wenzl, Ilse; Rafolt, Susanne; Schieder, Carina; Kapelari, Suzanne (2017): Inhaltsstoffe einer Sojabohne.
    In: Kapelari, Suzanne; Stampfer, Florian: Forschungsorientiertes Lernen im Biologie- und Mathematikunterricht. Ideen zur praktischen Umsetzung aus dem EU-Projekt mascil. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 3)., ISBN 978-3-903122-72-7, pp. 61 - 76. (DOI) (Web link)

  • Grangeat, Michel; Kapelari, Suzanne (2015): Introduction. Exploring the Growth of Science Teacher Professional Knowledge.
    In: Grangeat, Michel: Understanding Science Teachers' Professional Knowledge Growth. Rotterdam: Sense Publishers., ISBN 978-94-6300-311-7, pp. 1 - 9. (DOI)

  • Kapelari, Suzanne (2015): Collaborative Pedagogical Content Knowledge Creation in Heterogeneous Learning Communities.
    In: Grangeat, Michel: Understanding Science Teachers' Professional Knowledge Growth. Rotterdam: Sense Publishers., ISBN 978-94-6300-311-7, pp. 135 - 154. (DOI) (Web link)

  • Carli, Elisabeth; Kapelari, Suzanne; Oberrauch, Anna (2014): Forschendes Lernen ohne Netz und Seil.
    In: Kapelari, Suzanne: Tagung der Fachdidaktik 2013. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 1)., ISBN 978-3-902936-43-1, pp. 91 - 107. (Web link)

  • Egg, Jakob; Kapelari, Suzanne (2014): Wenn PraktikerInnen gemeinsam forschen. Die Entwicklung von Professionellen Lerngemeinschaften zur Implementierung von Forschendem Lernen (IBSE) in schulischen und außerschulischen Bildungseinrichtungen.
    In: Kapelari, Suzanne: Tagung der Fachdidaktik 2013. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Innsbrucker Beiträge zur Fachdidaktik, 1)., ISBN 978-3-902936-43-1, pp. 5 - 17. (Web link)

  • Regan, Elaine; Vergou, Asimina; Kapelari, Suzanne; Willison, Julia; Dillon, Justin; Bromley, Gail; Bonomi, Costantino (2014): Strategies for Embedding Inquiry-based Teaching and Learning in Botanic Gardens: Evidence from the INQUIRE-Project.
    In: Blessinger, Patrick; Carfora, John M.: Inquiry-Based Learning for Faculty and Institutional Development. A Conceptual and Practical Resource for Educators. Bingley: Emerald Group Publishing., ISBN 978-1-784-41235-7, pp. 175 - 200. (Web link)

Proceedings Article (Full Paper)
  • Rafolt, Susanne; Kohler, Julia; Kapelari, Suzanne (2019): Secondary School Students' Evaluation of Vaccinations.
    In: Conference Proceedings Edition 8: "New Perspectives in Science Education". Florence, Italy, 21-22 March 2019. Bologna: Filodiritto Editore., ISBN 978-88-85813-56-4, pp. 559 - 563. (DOI) (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Thaler, Julia; Kapelari, Suzanne (2019): Argumentation about Antibiotic Resistance in Secondary School Biology: The Role of Skills, Knowledge and Learning Environments.
    In: Conference Proceedings Edition 8: "New Perspectives in Science Education". Florence, Italy, 21-22 March 2019. Bologna: Filodiritto Editore., ISBN 978-88-85813-56-4, pp. 531 - 535. (DOI) (Web link)

  • Sagmeister, Konstantin; Kapelari, Suzanne (2019): Implementing the Topic of Sustainable Nutrition in and outside the Classroom Based on an Inquiry-Based Teaching Approach.
    In: Conference Proceedings Edition 8: "New Perspectives in Science Education". Florence, Italy, 21-22 March 2019. Bologna: Filodiritto Editore., ISBN 978-88-85813-56-4, pp. 412 - 416. (DOI) (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Carli, Elisabeth; Mayr, Stefan (2018): Learning in Student Scientist Partnerships - Do Students Exploit Their Potential.
    In: Conference Proceedings Edition 7: "New Perspectives in Science Education". Padua / Padova: Libreriauniversitaria.it., ISBN 978-88-6292-976-9, pp. 500 - 502. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne (2018): A Pilot Study for Promoting Students' Critical Thinking through an Upper-Secondary Biology Class in Austria.
    In: Conference Proceedings Edition 7: "New Perspectives in Science Education". Padua / Padova: Libreriauniversitaria.it., ISBN 978-88-6292-976-9, pp. 487 - 491. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne; Kremer, Kerstin (2018): Critical Thinking in German-Speaking Biology Curricula of Austria, Germany, Italy and Switzerland.
    In: Finlayson, O.; McLoughlin, E.; Erduran, S.; Childs, P.; Co-ed. Andrée, Maria; Viiri, Jouni: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education, Part 7. Dublin: Dublin City University., ISBN 978-1-873769-84-3, pp. 980 - 989. (Web link)

  • Kapelari, S.; Rafolt, S.; Rüdisser, J.; Tappeiner, U. (2015): Students’ Motivation in Monitoring Butterflies.
    In: Conference Proceedings Edition 4: "New Perspectives in Science Education". Padua / Padova: Libreriauniversitaria.it., ISBN 978-88-6292-600-3, online. (Web link)

  • Dillon, Justin; Kapelari, Suzanne; Regan, Elaine; Vergou, Asimina; Willison, Julia (2014): Strengthening networks for people, plants and botanic gardens.
    In: Cook, Catherine-Margaret; Krigas, Nikos; Maloupa, Eleni; Mylona, Photini; Tsoktouridis, Giorgos: European Botanic Gardens in a Changing World: Insights into EUROGARD VI. Proceedings. Richmond Surrey: Botanic Gardens Conservation International., pp. 273 - 279. (Web link)

  • Egg, Jakob; Kapelari, Suzanne; Schneider, Jürgen; Dillon, Justin (2014): Social interactions amongst members of a community of inquiry implementing IBSE in classrooms and outside.
    In: Constantinou, C. P.; Papadouris, N.; Hadjigeorgiou, A.: Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 14. Leeds: European Science Education Research Association (ESERA)., ISBN 978-9963-700-77-6, pp. 32 - 44. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Regan, Elaine; Dillon, Justin; Bromley, Gail; Willison, Julia; Bonomi, Costantino (2014): INQUIRE: Inquiry-based Teacher Training for a Sustainable Future.
    In: Bolte, C.; Rauch, F.: Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflections on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commission. Book of invited presenters of the 2nd International PROFILES Conference. Berlin: Freie Universität Berlin / Klagenfurt: Universität Klagenfurt., ISBN 978-3-9816683-1-5, pp. 279 - 284. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Regan, Elaine; Dillon, Justin; Vergou, Asimina; Willison, Julia; Bromley, Gail; Bonomi, Costantino (2014): Professional Learning of Partner Organisations while Participating in the European FP7 Inquire Project.
    In: Conference Proceedings Edition 3: "New Perspectives in Science Education". PIXEL International Education and Training Institution., online. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Prast, Mario (2012): Der Silberpfad - ein interaktiver Lehrpfad zur Bergauforschung.
    In: Oeggl, Klaus; Schaffer, Veronika: Die Geschichte des Bergbaus in Tirol und seinen angrenzenden Gebieten. Proceedings zum 6. Milestone-Meeting des SFB HiMAT vom 3.-5.11.2011 in Klausen/Südtirol. Innsbruck: innsbruck university press (IUP) (= Conference Series)., ISBN 978-3-902811-80-6, pp. 204 - 209.

Proceedings Article (Abstract)
  • Sagmeister, Konstantin; Kapelari, Suzanne (2020): Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern über Antibiotika, deren Wirkungsweise und die Entstehung von Antibiotikaresistenz.
    In: Langfeldt, Christina; Fritsch, Teresa: Abstractband der 22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO). Halle (Saale): Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg., pp. 17 - 18. (Web link)

  • Taglieber, Johanna; Pieber, Corinna; Kapelari, Suzanne; Hinger, Barbara (2020): Tasks zur fachsprachlichen Vorbereitung auf die Vorwissenschaftliche Arbeit im Biologieunterricht: eine interdisziplinäre Studie.
    In: Langfeldt, Christina; Fritsch, Teresa: Abstractband der 22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO). Halle (Saale): Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg., pp. 13 - 14. (Web link)

  • Wogowitsch, Christine; Kapelari, Suzanne (2020): Kann Biologieunterricht zu einem nachhaltigen Konsum beitragen?
    In: Langfeldt, Christina; Fritsch, Teresa: Abstractband der 22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO). Halle (Saale): Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg., pp. 23 - 24. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Rafolt, Susanne; Carli, Elisabeth (2019): Mitmach-Forschung - Welche Erfahrungen machen Schüler und Schülerinnen in Sparkling Science Projekten?
    In: FDdB-Vorstand; GDCP-Vorstand: Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik "Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen". 09.-12. September 2019 an der Universität Wien. Wien: Universität Wien., p. 33. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne; Kremer, Kerstin (2019): Kritisches Denken im Kontext naturwissenschaftlicher Bildung verstehen.
    In: FDdB-Vorstand; GDCP-Vorstand: Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik "Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen". 09.-12. September 2019 an der Universität Wien. Wien: Universität Wien., p. 55. (Web link)

  • Sagmeister, Konstantin; Vrabl, Pamela; Schinagl, Christoph W.; Kapelari, Suzanne (2019): Im Wettlauf gegen multiresistente Erreger. Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern zum Thema Antibiotika(multi)resistenzen.
    In: FDdB-Vorstand; GDCP-Vorstand: Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik "Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen". 09.-12. September 2019 an der Universität Wien. Wien: Universität Wien., pp. 56 - 57. (Web link)

  • Taglieber, Johanna; Pieber, Corinna; Hinger, Barbara; Kapelari, Suzanne (2019): Eine interdisziplinäre Studie zum Einfluss von TBLT auf die Scientific Interlanguage von SchülerInnen im Biologieunterricht.
    In: FDdB-Vorstand; GDCP-Vorstand: Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik "Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen". 09.-12. September 2019 an der Universität Wien. Wien: Universität Wien., p. 105. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Bromley, Gail; Derewnicka, Liliana; van Dijk, Dick; Es, Koen; Moussouri, Theano; Miller, Helen; Sagmeister, Konstantin; Steinhaus, Norbert (2018): BigPicnic - A European project at the interface between environmental and health education.
    In: 12th Annual Winter Meeting of the International Consortium for Interdisciplinary Education about Health and the Environment: Health, Environment, and Education: Bringing Science into Practice. Conference Abstracts. 01.-02.12.2018, Köln. Köln: Universität zu Köln., p. 12.

  • Lampert, Peter; Kapelari, Suzanne; Kiehn, Michael; Scheuch, Martin (2018): Understanding Reproduction in Plants.
    In: Ben Zvi Assaraf, Orit; Ergazaki, Marida; Gericke, Niklas; and others: XII Conference of European Researchers in Didactics of Biology: ERIDOB 2018. Zaragoza: Universität Saragossa / Universidad de Zaragoza., p. 121. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne (2018): Do secondary school students think critically about health issues with high societal relevance?
    In: 12th Annual Winter Meeting of the International Consortium for Interdisciplinary Education about Health and the Environment: Health, Environment, and Education: Bringing Science into Practice. Conference Abstracts. 01.-02.12.2018, Köln. Köln: Universität zu Köln., p. 13.

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne (2018): Pre-service biology teachers‘ perceptions about critical thinking.
    In: Christou, Konstantinos P.; Benke, Gertraud: 11th International Conference on Conceptual Change "Epistemic Cognition and Conceptual Change": Programme and Book of Abstracts. Klagenfurt: Universität Klagenfurt., p. 83. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kapelari, Suzanne (2018): Promoting Students’ Scientific Reasoning and Ethical Evaluation through Socioscientific Issues in Health Contexts.
    In: European Conference on Educational Research 2018 (ECER) Bolzano: Abstracts. Berlin: EERA – European Educational Research Association., online. (Web link)

  • Rafolt, Susanne; Kremer, Kerstin; Kapelari, Suzanne (2017): Round Table: Kritisches Denken als "fachspezifische" Kompetenz?
    In: 21. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO - Abstractband. 11.-14. September 2017 an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg. Halle (Saale): Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg., pp. 432 - 434. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne (2016): Gemeinsam die Natur erleben, entdecken und erforschen.
    In: Educazione, Terra, Natura - Education, Earth, Nature - Bildung, Erde, Natur. Convegno internazionale 1–3 dicembre 2016 Bressanone. Preatti. Bergamo: Zeroseiup s.r.l., ISBN 978-88-99338-24-4, pp. 18 - 19. (Web link)

  • Scheuch, M.; Panhuber, T.; Kapelari, S. (2016): Teachers learning in a citizen science project: PCK for nature in the backyard.
    In: Grace, M.; Ergazaki, M.; (ed al.): ERIDOB 2016: 11th Conference of European Researchers in Didactics of Biology. 5th-9th September 2016, Karlstad. Karstad: Karlstad University., p. 133. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Rafolt, Susanne; Rüdisser, Johannes; Tappeiner, Ulrike (2015): Wie entwickelt sich die Motivation von Schülern und Schülerinnen, sich an einem landesweiten Schmetterlings-Monitoring zu beteiligen?
    In: Gebhard, Ulrich; Hammann, Marcus; Knälmann, Bettina: Abstractband - Bildung durch Biologieunterricht. 14.–17. September 2015 - Universität Hamburg. Hamburg: Universität Hamburg., pp. 199 - 200. (Web link)

Journal Article in Professional / Transfer-Oriented Journal
  • Kapelari, Suzanne; Moussouri, Theano (2019): What is food security?
    In: Roots Education Review 15/2, pp. 4 - 5.

  • Mathesius, Sabrina; Kapelari, Suzanne; Schwerte, Thorsten (2018): Ein Fisch mit Durchblick. Forschen mit dem Zebrafisch als Modellorganismus.
    In: Biologie 5-10 24, pp. 30 - 33. (Web link)

  • Hopf, Martin; Kapelari, Suzanne; Lembens, Anja (2017): Naturwissenschaftliche Grundbildung - Welchen Beitrag kann kompetenzorientierter Unterricht dazu leisten?
    In: Plus Lucis 2017/1, pp. 4 - 10. (Web link)

Other Publications

Electronic Publication, Scientific
  • Bromley, G.; Regan, E.; Kapelari, S.; Dillon, J.; Vergou, A.; Willison, J.; Bonomi, C. (2013): The INQUIRE Course Manual. London: BGCI. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Bonomi, C.; Dillon, J.; Regan, E.; Bromley, G.; Vergou, A.; Willison, J. (2012): The INQUIRE Train the Trainers Course Manual. (Web link)

Media Contributions

Article in Popular Magazine
  • Engstler, L.; ..., ...; Kapelari, S.; Mayr, St.; Losso, A.. et al: In den Baum geschaut - das Projekt Woody Woodpecker.
    In: Young Science Magazin of 2016-07-04. (Web link)

Contribution to Telecast
  • Kapelari, Suzanne: Lernen und Lehren im Schulgarten.
    In: Tirol TV of 2018-07-16. (Web link)



Lectures

Presentations at Conferences, Symposia, etc.

Conference Lecture (Invited Plenary / Keynote Lecture)
  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Bromley, Gail; Derewnicka, Liliana; van Dijk, Dick; Es, Koen; Moussouri, Theano; Miller, Helen; Sagmeister, Konstantin; Steinhaus, Norbert: BigPicnic - A European project at the interface between environmental and health education.
    12th Annual Winter Meeting of the International Consortium for Interdisciplinary Education about Health and the Environment, Köln, 2018-12-02. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Have we revealed the mystery of inquiry teaching?
    Teaching the Temi way - Congress, Leiden, 2016-04-15. (Web link)

Conference Lecture (Invited Lecture)
  • Lecturer(s): Sagmeister, Konstantin Co-author(s): Vrabl, Pamela; Schinagl, Christoph W.; Kapelari, Suzanne: Vorstellungen von SchülerInnen über Antibiotika und die Entstehung von Antibiotikaresistenzen.
    IMST-Tagung 2019, Klagenfurt, 2019-09-25. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Hinger, Barbara: Task-based Language Teaching zur Förderung der (fach)sprachlichen Kompetenz im Biologieunterricht: eine interdisziplinäre Studie.
    IMST-Tagung 2019, Klagenfurt, 2019-09-25. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Einführung in aktuelle Überlegungen zum 'Kritischen Denken' im Kontext des Fachunterrichts.
    7. Symposium der Österreichischen Gesellschaft für Fachdidaktik (ÖGFD), Klagenfurt, 2019-09-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Sagmeister, Konstantin: Iss lokal - denk global!
    Symposium: Kernelemente des Biologieunterrichts: Evolution, Biodiversität und Bildung für Nachhaltige Entwicklung, Graz, 2019-04-30. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Do high school students think critically about health issues with high societal relevance?
    12th Annual Winter Meeting of the International Consortium for Interdisciplinary Education about Health and the Environment, Köln, 2018-12-02. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Rinaldi, Gabriele: The EU H2020 Big Picnic Project.
    9th International Forum on Food and Nutrition: Enabling Food Systems Transformation towards the SDGs, Mailand, 2018-11-28. (Web link)

Conference Lecture (Upon Registration)
  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Kremer, Kerstin: Kritisches Denken im Kontext naturwissenschaftlicher Bildung verstehen.
    Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Wien, 2019-09-12. (Web link)

  • Lecturer(s): Sagmeister, Konstantin Co-author(s): Vrabl, Pamela; Schinagl, Christoph W.; Kapelari, Suzanne: Im Wettlauf gegen multiresistente Erreger. Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern zum Thema Antibiotika(multi)resistenzen.
    Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Wien, 2019-09-12. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Pieber, Corinna; Hinger, Barbara; Kapelari, Suzanne: Eine interdisziplinäre Studie zum Einfluss von TBLT auf die Scientific Interlanguage von SchülerInnen im Biologieunterricht.
    Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Wien, 2019-09-11. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Rafolt, Susanne; Carli, Elisabeth: Mitmach-Forschung - Welche Erfahrungen machen Schüler und Schülerinnen in Sparkling Science Projekten?
    Gemeinsame Jahrestagung der Fachsektion Didaktik der Biologie und der Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Wien, 2019-09-09. (Web link)

  • Lecturer(s): Pieber, Corinna Co-author(s): Taglieber, Johanna; Kapelari, Suzanne; Dür, Wolfgang; Hinger, Barbara: Dipping into the art of writing science: Linguistic Needs of Austrian high school learners in science education.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2019), Bologna, 2019-08-30. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Carli, Elisabeth: Design for participation in science research enhances pupils' engagement with learning opportunities.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2019), Bologna, 2019-08-28. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna; Pieber, Corinna Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Dür, Wolfgang; Hinger, Barbara: A needs analysis to identify linguistic challenges of Austrian high school learners in science education.
    8th International Conference on Task-Based Language Teaching (TBLT 2019), Ottawa, 2019-08-20. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Carli, Elisabeth: Mitmach­-Forschung – Welche Erfahrun­gen machen Schüler und Schülerinnen in Sparkling Science Projekten.
    5. Österreichische Citizen Science Konferenz, Obergurgl, 2019-06-28. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Sagmeister, Konstantin; Schlag-Edler, Birgit; Randa, Patrick: BigPicnic – ein europäisches Projekt im Kontext der nachhaltigen Ernährung.
    Vierte Tagung der Fachdidaktik. Interdisziplinäre fachdidaktische Diskurse zur Bildung für nachhaltige Entwicklung, Innsbruck, 2019-05-24. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne; Kohler, Julia Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Secondary School Students’ Evaluation of Vaccinations.
    New Perspectives in Science Education, 8th Edition, Florenz, 2019-03-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne; Thaler, Julia Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Argumentation about Antibiotic Resistance in Secondary School Biology: The Role of Skills, Knowledge and Learning Environments.
    New Perspectives in Science Education, 8th Edition, Florenz, 2019-03-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Pre-service biology teachers' perceptions about critical thinking.
    11th International Conference on Conceptual Change. Epistemic Cognition and Conceptual Change, Klagenfurt, 2018-08-31. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Using school gardens as an interdisciplinary setting for ESD.
    ESERA SIG 4 Science Environment Health Mini Conference, Kiel, 2018-08-20.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Carli, Elisabeth; Mayr, Stefan: Learning in Student Scientist Partnerships - Do Students Exploit Their Potential.
    New Perspectives in Science Education, 7th Edition, Florenz, 2018-03-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne: A Pilot Study for Promoting Students' Critical Thinking through an Upper-Secondary Biology Class in Austria.
    New Perspectives in Science Education, 7th Edition, Florenz, 2018-03-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: EU-Projekt BigPicnic - Biodiverses Essen für die Artenvielfalt.
    ÖGE Jahrestagung 2017, Wien, 2017-11-10. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kremer, Kerstin; Kapelari, Suzanne: Is there anything such as alternative facts: critical thinking in biology curricula.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2017), Dublin, 2017-08-25. (Web link)

  • Lecturer(s): Stampfer, Florian Co-author(s): Kapelari, Suzanne: An analysis of teacher educators' and teachers’ questioning in IBL activities.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2017), Dublin, 2017-08-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Gemeinsam die Natur erleben, entdecken und erforschen.
    Educazione Terra Natura - Convegno Internazionale, Brixen, 2016-12-02. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, S.; Stampfer, F.: Taking advantages of diverse learners – Jointly facing the challenges towards improving STEM education in Europe.
    mascil Final Conference - Educating the Educators, Freiburg, 2016-11-07. (Web link)

  • Lecturer(s): Stampfer, F. Co-author(s): Kapelari, S.: An analysis of teachers’ questioning as mediating artefacts in a professional development course with the mascil project.
    mascil Final Conference - Educating the Educators, Freiburg, 2016-11-07. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Stampfer, Florian: The European mascil Project.
    New Perspectives in Science Education, 5th Edition, Florenz, 2016-03-18. (Web link)

  • Lecturer(s): Rüdisser, J. Co-author(s): Tasser, E.; Kapelari, S.; Huemer, P.; Tappeiner, U.: Sparkling Science Projekt Viel-Falter: Können Schulen einen Beitrag zum Biodiversitätsmonitoring leisten?
    2. Österreichische Citizen Science Konferenz, Lunz am See, 2016-02-19. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Rafolt, Susanne; Rüdisser, Johannes; Tappeiner, Ulrike: Wie entwickelt sich die Motivation von Schülern und Schülerinnen, sich an einem landesweiten Schmetterlings-Monitoring zu beteiligen?
    Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBIO: Bildung durch Biologieunterricht, Hamburg, 2015-09-17.

  • Lecturer(s): Kapelari, S.; Scheuch, M. Co-author(s): Rafolt, S.; Ruedisser, J.; Tappeiner, U.: Students´ Monitoring Butterflies.
    ECER/EERA 2015: Education and Transition - Contributions for Educational Research, Budapest, 2015-09-08.

  • Lecturer(s): Scheuch, Martin Co-author(s): Kapelari, Suzanne: PCK: Can you always get what you want?
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2015), Helsinki, 2015-09-04. (Web link)

  • Lecturer(s): Rüdisser, J. Co-author(s): Tasser, E.; Kapelari, S.; Huemer, P.; Tappeiner, U.: Viel‐Falter: Can schools contribute to biodiversity monitoring? Lessons learned from a citizen science project focusing on butterflies.
    GfÖ 45th annual meeting, Göttingen, 2015-09-03. (Web link)

  • Lecturer(s): Kerle, Sarah; Kapelari, Suzanne Co-author(s): Tappeiner, Ulrike: Communicating the Concept of Ecosystem Services.
    ECER 2014: The Past, the Present and the Future of Educational Research, Porto, 2014-09-02. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Regan, Elaine; Dillon, Justin; Vergou, Asimina; Willison, Julia; Bromley, Gail; Bonomi, Costa: Professional Learning of Partner Organizations while Participating in the European FP7 INQUIRE Project.
    New Perspectives in Science Education, 3rd Edition, Florenz, 2014-03-20. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: INQUIRE.
    International SECURE Conference, Mechelen, 2013-10-24. (Web link)

  • Lecturer(s): Egg, Jakob Co-author(s): Dillon, Justin; Kapelari, Suzanne: Professionelle Lerngemeinschaften (PLC)/ Communities of Practice (CoI) zur Implementierung von Forschenden Lernen (IBSE) in schulischen und außerschulischen Lernorten (LotC).
    Theorie - Empirie - Praxis: 19. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FdDB) im Vbio, Kassel, 2013-09-18. (Web link)

  • Lecturer(s): Kremer, Kerstin; Kapelari, Suzanne: Biologie Forschend Lernen – Von der authentischen Lernsituation zur Kompetenzentwicklung.
    Theorie - Empirie - Praxis: 19. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FdDB) im Vbio, Kassel, 2013-09-17. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Bromley, Gail; Dillon, Justin; Regan, Elaine; Vergou, Asimina; Willison, Julia: Professional Learning of Teacher Educators in the Development of Inquiry-based Teacher Training Courses.
    European Conference on Educational Research (ECER 2013), Istanbul, 2013-09-10. (Web link)

  • Lecturer(s): Egg, Jakob Co-author(s): Dillon, Justin; Kapelari, Suzanne: Professional learning communities/communities of practice implementing inquiry based science education (IBSE) in- and outside the classroom.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2013), Nikosia, 2013-09-05. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Bonomi, Constantino; Bromley, Gail; Dillon, Justin; Regan, Elaine; Vergou, Asimina; Willison, Julia: Professional Learning of Teacher Educators in the Development of Inquiry Based Teacher Training Courses.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2013), Nikosia, 2013-09-05. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Investigating Plants. Inquiry Based Science Learning for a Sustainable Future.
    Science Education in School, Galati, 2013-04-19. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Inquiry-Based Teacher Training for a Sustainable Future.
    New Perspectives in Science Education, 2nd Edition, Florenz, 2013-03-14. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Oberrauch, A.; Carli, E.; Plant, S.; Pistrich, D.; Sladky-Meraner, S.: Forschendes Lernen ohne Seil und Netz.
    Tagung der Fachdidaktik 2013, Innsbruck, 2013-03-08. (Web link)

Session Chairperson / Discussant
  • Kapelari, Suzanne: Round Table: Forschungsprojekt "Kritisches Denken".
    7. Symposium der Österreichischen Gesellschaft für Fachdidaktik (ÖGFD), Klagenfurt, 2019-09-23. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne: Discussant of Symposium 26 - Citizen science and science education: Opportunities to learn, learning outcomes to achieve.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2019), Bologna, 2019-08-28. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Ostendorf, Anette; Schinagl, Christof; Vrabl, Pamela; Leitinger, Georg: Agenda einer nachhaltigen Entwicklung, Kommunikation und kulturelle Vielfalt (Podiumsdiskussion mit Posterbeiträgen).
    Vierte Tagung der Fachdidaktik. Interdisziplinäre fachdidaktische Diskurse zur Bildung für nachhaltige Entwicklung, Innsbruck, 2019-05-23. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne: Moderatorin: Training of Science Teachers.
    New Perspectives in Science Education, 7th Edition, Florenz, 2018-03-23. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne: Diskussionsleiterin.
    IMST-Tagung 2017, Klagenfurt, 2017-09-26. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Kremer, Kerstin; Rafolt, Susanne: Chair: Round Table 6 - Kritisches Denken als „fachspezifische“ Kompetenz.
    21. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio 2017, Halle, 2017-09-12. (Web link)

Lecture at Summer-/Winterschool
  • Lecturer(s): Wogowitsch, Christine Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Kann Biologieunterricht zu einem nachhaltigen Konsum beitragen?
    22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO), Halle (Saale), 2020-02-27. (Web link)

  • Lecturer(s): Sagmeister, Konstantin Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern über Antibiotika, deren Wirkungsweise und die Entstehung von Antibiotikaresistenz.
    22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO), Halle (Saale), 2020-02-25. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Pieber, Corinna; Kapelari, Suzanne; Hinger, Barbara: Tasks zur fachsprachlichen Vorbereitung auf die Vorwissenschaftliche Arbeit im Biologieunterricht: eine interdisziplinäre Studie.
    22. Frühjahrsschule (FJS) der FDdB (Fachsektion Didaktik der Biologie im VBIO), Halle (Saale), 2020-02-25. (Web link)

Lecture at Project Meeting / Research Cooperation Meeting
  • Lecturer(s): Es, Koen; Kapelari, Suzanne: Final review of Exhibitions and Science cafes - recommendations for improvements / additions.
    BigPicnic - 5th Partner Meeting, Alcala, 2019-02-28.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: What have we learnt? How have we changeed? Personal and Organisational review.
    BigPicnic - 5th Partner Meeting, Alcala, 2019-02-28.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne; Moussouri, Theano: Activity Cont.: Debriefing and plenary discussion.
    BigPicnic - 4th Partner Meeting, Bergamo, 2018-07-05.

  • Lecturer(s): Moussouri, Theano; Kapelari, Suzanne: Introduction: summary of data analysis training sessions and interpreting key findings from the questionnaire.
    BigPicnic - 4th Partner Meeting, Bergamo, 2018-07-05.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Science cafés.
    BigPicnic - 4th Partner Meeting, Bergamo, 2018-07-04.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Lehren und Lernen am Forschungsbauernhof - Bildung für Nachhaltigkeit in die LehrerInnenausbildung.
    Jahrestreffen 2018 des Forschungszentrums Berglandwirtschaft, Imst, 2018-06-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Rafolt, Susanne: Lehren und Lernen am Forschungsbauernhof - Bildung für Nachhaltigkeit in die LehrerInnenausbildung.
    Jahrestreffen 2018 des Forschungszentrums Berglandwirtschaft, Imst, 2018-06-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne; Stampfer, Florian: Learning Diaries.
    STEM PD Net 3 meeting, Madrid, 2017-11-27. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: INQUIRE-Workshop.
    Inquiry Day 2013, Wien, 2013-11-12. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne; Schieder, Carina: INSTEM-Workshop.
    Inquiry Day 2013, Wien, 2013-11-12. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne; Stampfer, Florian: Mascil-Workshop.
    Inquiry Day 2013, Wien, 2013-11-12. (Web link)

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Implementation von forschungsorientiertem Lernen in nationalem Kontext.
    Internationales EU Projekt KoordinatorInnen Treffen (ProCoNet), Brüssel, 2013-09-25.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: Implementation von forschungsorientiertem Lernen in nationalem Kontext.
    Internationales EU Projekt KoordinatorInnen Treffen (ProCoNet), Brüssel, 2013-06-11.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne: The INSTEM Network.
    INSTEM - International Conference, Amsterdam, 2013-03-19. (Web link)

Poster Presentation
  • Lecturer(s): Sagmeister, Konstantin Co-author(s): Vrabl, Pamela; Schinagl, Christoph W.; Kapelari, Suzanne: Evaluating students' argumentation on antimicrobial resistance: A pilot study in an Austrian upper secondary school.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2019), Bologna, 2019-08-28. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Pieber, Corinna; Kapelari, Suzanne; Dür, Wolfgang; Hinger, Barbara: Dipping into the art of writing science: Is task-based language teaching a key to success?
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2019), Bologna, 2019-08-27. (Web link)

  • Lecturer(s): Pieber, Corinna Co-author(s): Taglieber, Johanna; Hinger, Barbara; Kapelari, Suzanne: Dipping into the Art of Writing Science: Linguistic Needs of Austrian High School Learners in Science Education.
    11. ÖGSD Nachwuchstagung Sprachendidaktik: Der wissenschaftliche Nachwuchs im Dialog, Innsbruck, 2019-05-25. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Pieber, Corinna; Kapelari, Suzanne; Dür, Wolfgang; Hinger, Barbara: Eine interdisziplinäre Studie zum Einfluss von TBLT auf die Scientific Interlanguage von SchülerInnen im Biologie- und Physikunterricht.
    Vierte Tagung der Fachdidaktik. Interdisziplinäre fachdidaktische Diskurse zur Bildung für nachhaltige Entwicklung, Innsbruck, 2019-05-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Wogowitsch, Christine Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Vom Auswahlmodus zur Bewertungskompetenz.
    Vierte Tagung der Fachdidaktik. Interdisziplinäre fachdidaktische Diskurse zur Bildung für nachhaltige Entwicklung, Innsbruck, 2019-05-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Sagmeister, Konstantin Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Implementing the Topic of Sustainable Nutrition in and outside the Classroom Based on an Inquiry-Based Teaching Approach.
    New Perspectives in Science Education, 8th Edition, Florenz, 2019-03-22. (Web link)

  • Lecturer(s): Rafolt, Susanne Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Promoting Students’ Scientific Reasoning and Ethical Evaluation through Socioscientific Issues in Health Contexts.
    European Conference on Educational Research (ECER 2018), Bozen, 2018-09-05. (Web link)

  • Lecturer(s): Lampert, Peter Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Kiehn, Michael; Scheuch, Martin: Understanding Reproduction in Plants.
    ERIDOB 2018: 12th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Zaragoza, 2018-07-03. (Web link)

  • Lecturer(s): Taglieber, Johanna Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Hinger, Barbara: Dipping into the art of writing science - Is Task-based Language Teaching a key to success.
    15th ESERA Summer School 2018, Jyväskylä, 2018-06-28. (Web link)

  • Lecturer(s): Stecher, Clemens Co-author(s): Kapelari, Suzanne: Monitoring pupils competence in evaluating socio-scientific issues.
    European Science Education Research Association Conference (ESERA 2017), Dublin, 2017-08-24. (Web link)

  • Lecturer(s): Lampert, Peter Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Pany, Peter; Kiehn, Michael; Scheuch, Martin: Students' conceptions about pollination and its role in the life cycle of flowering plants.
    ERIDOB 2016: 11th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Karlstad, 2016-09-08. (Web link)

  • Lecturer(s): Scheuch, Martin Co-author(s): Panhuber, Tanja; Kapelari, Suzanne: Teachers learning in a citizen science project: PCK for nature in the backyard.
    ERIDOB 2016: 11th Conference of European Researchers in Didactics of Biology, Karlstad, 2016-09-06. (Web link)

  • Lecturer(s): Rüdisser, J. Co-author(s): Tasser, E.; Kapelari, S.; Huemer, P.; Tappeiner, U.: Viel-Falter: Ein Citizen Science Projekt zur Entwicklung und Evaluierung eines Erhebungssystems siedlungsnaher Schmetterlingshabitate.
    IALE-D Jahrestagung 2014 "Ökologie, Resilienz und Management unserer Landschaft", Bozen, 2014-10-15.

  • Lecturer(s): Egg, Jakob; Kapelari, Suzanne: Professionelle Lerngemeinschaften (PLC)/ Communities of Practice (CoI) zur Implementierung von Forschenden Lernen (IBSE) in schulischen und außerschulischen Lernorten (LotC).
    1. Symposium der Österreichischen Gesellschaft für Fachdidaktik (ÖGFD), Klagenfurt, 2013-09-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Stampfer, Florian Co-author(s): Kapelari, Suzanne; Pauer, Franz: EU-Projekt MASCIL.
    1. Symposium der Österreichischen Gesellschaft für Fachdidaktik (ÖGFD), Klagenfurt, 2013-09-23. (Web link)

  • Lecturer(s): Rüdisser, J. Co-author(s): Öggl, B.; Kapelari, S.; Huemer, P.; Tasser, E.; Tappeiner, U.: Viel-Falter: Entwicklung und Evaluierung eines Erhebungssystems siedlungsnaher Schmetterlingshabitate (2013 – 2015).
    25. Symposium für Angewandte Geoinformatik (AGIT25), Salzburg, 2013-07-03.

  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Lechner-Pagitz, Cäcilia; Sladky-Meraner, Sabine: Die „Grüne Schule“ des Botanischen Gartens der Universität.
    15. Treffen der Österreichischen Botanikerinnen und Botaniker, Innsbruck, 2012-09-27. (Web link)

Guest Lectures

Guest Lecture
  • Lecturer(s): Kapelari, Suzanne Co-author(s): Lechner-Pagitz, Cäcilia; Schönswetter, Peter; Sladky-Meraner, Sabine: Warum ist die Banane krumm? Die Welt der Pflanzen be-greifen.
    Karl-Franzens-Universität Graz, Graz, 2013-04-23. (Web link)

Lecture at Appointment Procedure
  • Kapelari, Suzanne: Biologiedidaktik an der Universität Innsbruck.
    Leopold-Franzens-Universität Innsbruck, Innsbruck, 2017-03-31.

Individual Lectures (professional development / knowledge transfer)

Teachers' Training Course
  • Kapelari, Suzanne: Feuer, Wasser, Luft und Erde: Angewandte Naturwissenschaften an BAKIPs.
    Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Linz, Wels, Puchberg, 2017-01-18. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Egg, Jakob: Lehrgang "Blüten und ihre Besucher" - Forschendes Lernen.
    Pädagogische Hochschule Tirol (PHT), Innsbruck, 2013-06-28 - 2013-06-29. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Egg, Jakob: Lehrgang "Blüten und ihre Besucher" - Forschendes Lernen (2 Module).
    Pädagogische Hochschule Tirol (PHT), Innsbruck, 2012-11-09 - 2013-01-12. (Web link)

Lecture (Knowledge Transfer / Further Education)
  • Lecturer(s): Es, Coen; Kapelari, Suzanne: Science it is a Girls Thing Opening Event.
    Europäische Kommission / European Commission, Brüssel, 2012-06-21. (Web link)

Presentations for the general public

Public Lecture
  • Kapelari, Suzanne: The Future is Ours? Naturwissenschaftsdidaktik im Spannungsfeld gesellschaftlicher Herausforderungen.
    Leopold-Franzens-Universität Innsbruck, Innsbruck, 2019-05-23. (Web link)

  • Sagmeister, Konstantin; Lerchbaumer, Maria; Kapelari, Suzanne: Smoothie-Workshop.
    Botanischer Garten der Universität Wien, Wien, 2018-05-28. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne; Lerchbaumer, Maria: Ausflug in die Ernährungsökologie.
    Universität im Dorf, Außervillgraten, 2017-12-02. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne: Filmdiskussion. Das Wunder von Mals von A. Schiebel.
    Leopold-Franzens-Universität Innsbruck, Innsbruck, 2017-11-22.

  • Kapelari, Suzanne; Coy, Martin; Seeber, Julia: Code of Survival.
    Agri-Food Filmfestival. Unser Ernährungssystem auf dem Prüfstand, Universität Innsbruck, 2017-11-15. (Web link)

  • Kapelari, Suzanne: Haben Gase ein Gewicht?
    Junge Uni, Innsbruck, 2013-11-22. (Web link)

  • Carli, Elisabeth; Kapelari, Suzanne; Oberrauch, Anna: Wie entwickeln sich das konzeptuelle Verständnis sowie das Interesse an Naturwissenschaften von SchülerInnen in einer Forschungs-Bildungskooperation?
    Zentrum für LehrerInnenbildung, Wien, 2013-06-12.

  • Kapelari, Suzanne: Warum ist die Banane krumm? Die Welt der Pflanzen„be-greifen“.
    Biologiezentrum der oberösterrischen Landesmuseen, Linz, 2013-04-25. (Web link)

  • Tappeiner, U.; Rüdisser, J.; Huemer, P.; Tarmann, G.; Kapelari, S.; Tasser, E.: Poster: Sparkling Science Projekt: Viel-Falter. Entwicklung und Evaluierung eines Erhebungssystems siedlungsnaher Schmetterlingshabitate (2013 – 2015).
    Eröffnungsfeier der School of Education - Fakultät für LehrerInnenbildung, Innsbruck, 2012-11-23.

back

Nach oben scrollen