Dresen, V., Sigmund, L., Staggl, S., Holzner, B., Rumpold, G., Fischer-Jbali, L. R., Canazei, M., & Weiss, E. (2025). Impact of COVID-19 on Mental Health in Nursing Students and Non-Nursing Students: A Cross-Sectional Study. Nursing Reports, 15(8), 286. https://doi.org/10.3390/nursrep15080286
Dresen, V., Staggl, S., Fischer-Jbali, L., Canazei, M., & Weiss, E. (2025). Stress, Burnout and Study-Related Behavior in University Students: A Cross-Sectional Cohort Analysis Before, During, and After the COVID-19 Pandemic. Brain Sciences, 15(7), 718. https://doi.org/10.3390/brainsci15070718
Ninaus, M.*, Dresen, V.*, Huber, S.E., Kiili, K., Dondio, P., Weiss, E.M., & Moeller, K. (2025). Enhancing situational mastery experience and willingness to learn with game elements in children with specific learning disorders. Mind, Brain, and Education. Doi: 10.1111/mbe.70016 *shared first authorship
Staller, L., Moeller, K., Weiss, E. M., & Dresen, V. (2025). Beyond School: On Lingering Effects of Mathematical Learning Difficulties in University Students. In Rajala, A., Cortez, A., Hofmann, R., Jornet, A., Lotz-Sisitka, H., & Markauskaite, L. (Eds.), Proceedings of the 19th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2025 (pp. 2683-2685). International Society of the Learning Sciences. https://doi.org/10.22318/icls2025.479606
Weiss, E.M., Harder, M., Staggl, S., Holzner, B., Dresen, V., & Canazei, M. (2025). Evaluation of the effectiveness of a 7-week minimal guided and unguided cognitive behavioral therapy-based stress-management APP for students. BMC Public Health 25, 2266. https://doi.org/10.1186/s12889-025-23399-4
Weiss, E. M., Fink, A., Papousek, I., Exenberger-Vanham, S., Lampe, A., Dresen, V., Canazei, M. (2025). No particularly negative impact of the Covid-19 pandemic on the mental health of individuals with higher levels of childhood trauma. Frontiers in Psychiatry, 16, https://doi.org/10.3389/fpsyt.2025.1452732
Canazei, M., Glenzer, L., Staggl, S., Dresen, V., Weninger, J., & Weiss, E.M. (2025). Breathing environment: Exploring the feasibility and efficacy of personalized, light-guided slow breathing while performing two computer tasks in a simulated office environment, Computers in Human Behavior Reports, 18: 100661. https://doi.org/10.1016/j.chbr.2025.100661
Weiss, E. M., Staggl, S., Holzner, B., Rumpold, G., Dresen, V., & Canazei, M. (2024). Preventive Effect of a 7-Week App-Based Passive Psychoeducational Stress Management Program on Students. Behav. Sci., 14, 180. https://doi.org/10.3390/bs14030180
Canazei, M.; Dresen, V.; Staller, L. (2024): Erfassung von Belastungsfaktoren, protektiven Faktoren und Technikakzeptanz von Pflegepersonen und der von ihnen betreuten zu Hause lebenden älteren Menschen. In: Paldán, K.; Eppler, J.; Kempter, G.: TeleCareHub: Digitale Services für die Pflege und Betreuung zu Hause. Beiträge zum Usability Day XXII. 26. Juni, 2024. Dornbirn, Österreich. Dornbirn: FH Vorarlberg, S. 1 - 6.
Lindner, N., Moeller, K., Dresen, V., Pixner, S., & Lonnemann, J. (2022). Children’s spatial language skills predict their verbal number skills: A longitudinal study. Plos One, doi: 10.1371/journal.pone.0277026
Dresen, V. (2022). Zur Beziehung von sprachlichen und basis-numerischen Fähigkeiten und ihrem Einfluss auf die Entwicklung späterer numerischer und mathematischer Fähigkeiten. Unveröffentlichte Dissertation, UMIT Tirol, Tiroler Privatuniversität in Hall.
Dresen, V., Pixner, S., & Moeller, K. (in preparation). How lack of consistency and requested outcome affect primary school children solving arithmetic word problems. Unveröffentlichtes Manuskript.
Dresen, V., Moeller, K., & Pixner, S. (2021). Association between language and early numerical development – The case of quantifiers. European Journal of Developmental Psychology. doi: 10.1080/17405629.2021.1916463
Pixner, S. & Dresen, V. (2021). Number Words, Quantifiers and Arithmetic Development with particular Respect of Zero, in A. Fritz, E. Gürsoy & M. Herzog (Hrsg.), Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning: Perspectives on Culture, Education and Multilingualism (pp. 149-160). Berlin: De Gruyter. doi: 10.1515/9783110661941-008
Pixner, S. & Dresen, V. (2021). TIGRO. Training in Grundrechnungsarten für Kinder mit Dyskalkulie. Teil 2: Multiplikation und Division. Vomperbach: Tigro Fördermaterialien.
Dresen, V., Pixner, S. & Moeller, K. (2020). Effects of place-value and magnitude processing on word problem solving. Cognitive Development, 54, doi.org/10.1016/j.cogdev.2020.100876.
Pixner, S. & Dresen, V. (2020). TIGRO. Training in Grundrechnungsarten für Kinder mit Dyskalkulie. Teil 1: Addition und Subtraktion. Vomperbach: Tigro Fördermaterialien.
Pixner, S., & Dresen, V. (2020). Schulische Fertigkeiten: Rechnen – Wer rechnen kann, ist klar im Vorteil. In: Pletschko T., Leiss U., Pal-Handl K., Proksch K., Weiler-Wichtl L. (eds) Neuropsychologische Therapie mit Kindern und Jugendlichen. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-59288-5_19
Pixner, S., Dresen, V., & Moeller K. (2018). Differential development of children’s understanding of the cardinality of small numbers and zero. Frontiers in Psychology, doi.org/10.3389/fpsyg.2018.01636
Bahnmueller, J., Göbel, S. M., Pixner, S., Dresen, V., & Moeller, K. (2018). More than simple facts: cross-linguistic differences in place-value processing in numerical fact retrieval. Psychological Research (Epub ahead of print, 31.8.2018)
Dresen, V. (2017). Die Zahlen springen kreuz und quer – warum ist Rechnen nur so schwer? Unveröffentlichte Abschlussarbeit Universitätslehrgang Akademische Dyskalkulie-Therapeutin. UMIT, Private Universität für Gesundheitswissenschaften, Medizinische Informatik und Technik, Hall in Tirol.
Pixner, S., Kraut, C., & Dresen, V. (2017). Early Predictors for Basic Numerical and Magnitude Competencies in Preschool Children—Are They the Same or Different regarding Specific Subgroups? Psychology, 8, 271-286.
Pixner, S., & Dresen, V. (2016). Lesen auch bei Erwachsenen nicht immer ein Kinderspiel. Lernen und Lernstörungen, 5, 1-3.
Dresen, V. (2016). Was macht Textaufgaben so schwer. Eine Pilotstudie. Unveröffentlichte Masterarbeit. UMIT, Private Universität für Gesundheitswissenschaften, Medizinische Informatik und Technik, Hall in Tirol.
Dresen, V. (2015). Lesen und schreiben lernen – schwer gemacht. Unveröffentlichte Abschlussarbeit Universitätslehrgang Akademische Legasthenie-Therapeutin. UMIT, Private Universität für Gesundheitswissenschaften, Medizinische Informatik und Technik, Hall in Tirol.