Publikationen

 

Jessner, U., Malzer-Papp E. und V. Török. (2018) .Paving a new way to literacy development in migrant children: A DMM perspective. In: Esther Breuer, Eva Lindgren, Anat Stavans and Elke Van Steendam (eds.). Multilingualism and Literacy. Bristol: Multilingual Matters. (in press)

 

Jessner, U., Megens, M., Unterthiner, D. and S. Baur (2018) Multilingual awareness in Tyrolean material culture or: why a tube toothpaste can split people’s opinions. In Eds. L. Aronin and  Kiliańska-Przybyło, Grażyna (2017) The Material Culture of Multilingualism. Berlin: Springer. 

 

Jessner, Ulrike und Mayr-Keiler, Kerstin (2018) „Die Rolle des Deutschen in einer Schule für alle. Über den Sprachgebrauch und die Akzeptanz des Deutschen von mono-, bi- und multilingualen Schüler_innen in Tirol“. In: Dannerer, Monika und Mauser, Peter (Hrsg.): Formen der Mehrsprachigkeit in sekundären und tertiären Bildungskontexten. Tübingen: Stauffenburg Verlag.

 

Jessner, U. (2018) Metacognition in multilingual learning: A DMM perspective. In C. Bjørke, M.Dypedahl, and Åsta Haukås (Eds.) Metacognition in Language Learning and Teaching. London: Routledge. Link  Open Access Logo in grün und beige 

 

Jessner, U. and K. Mayr-Keiler (2018) Why context matters: Social inclusion and multilingualism in an Austrian school setting. Social Inclusion(ISSN: 2183-2803)  2017, Volume 5, Issue 4, Pages X–X, DOI: 10.17645/si.v5i4.1139 - Link Open Access Logo in grün und beige

 

Jessner, U., Török, V. and C. Pellegrini (2018) The role of Latin in multilingual learners’ strategies. Langscape 1, 85-102, DOI: 10.18452/19035

 

Jessner, U., Török, V., C. Pellegrini and C. Cossarini (to appear 2018) Lexical processing and attrition of Italian as third language. Rivista di Psicolinguistica Applicata/ Journal of Applied Psycholinguistics: Special issue “L3 Lexical Construction Processes: New Perspectives and Current Issues”. Ed. A. Plastina.

 

Jessner, U. (2018). Language awareness in multilingal learning and teaching (257-274). Ed. Garrett, Peter & Josep Cots. Routledge Handbook of Language Awareness. London: Routledge.

 

Jessner, U. (2017). Multicompetence approaches to language proficiency development in multilingual education. Ed. O. Garcia & A. Lin. Encyclopedia of Language and Education, Vol 5.: Bilingual Programs. New York: Springer.

 

Jessner, U., Malzer-Papp, E. and V. Török. (2017). Paving a new way to literacy development in migrant children: A DMM perspective. (in prep.)

 

Török, V. and U. Jessner (2017) Multilingual awareness in Ln (foreign language) learners’ strategies and processing. Hungarian Journal of Applied Linguistics, 15:2, 1-18. - Link Open Access Logo in grün und beige

 

Jessner, Ulrike and Valentina Török.  (2017). Strategies in multilingual learning: Opening new research avenues. In: J. Navracsics and S. Pfenninger (eds). Implications for the future: Applied Linguistics Perspectives. Bristol: Multilingual Matters.

 

Jessner, Ulrike, Megens, Manon and Stefanie Graus (2016) Crosslinguistic Influence in Third Language Acquisition. In: Rosa Alonso Alonso (Ed.) Crosslinguistic Influence in Second Language Acquisition, 193-124. Clevedon: Multilingual Matters. 

 

Hofer, B. and Jessner, U. (2016) Multilingualism at the primary level in South Tyrol: How does multilingual education affect young learners’ metalinguistic awareness and competence inL1, L2 and L3? Language Learning Journal (online July 28th, 2016: DOI: abs/10.1080/09571736.2016.1195865). Print version: Volume 47, Issue 3, June 2019 - Link Open Access Logo in grün und beige 

 


MehrSprachen? - PlurCur! CoverJessner, U. & E. Allgäuer-Hackl (2015) Mehrsprachigkeit aus einer dynamisch-komplexen Sicht oder warum sind Mehrsprachige nicht einsprachig in mehrfacher Ausführung? (209-229) In Allgauer-Hackl, E., Brogan. K., Henning, U., Hufeisen, B. & J. Schlabach (eds) MehrSprachen? – PlurCur! Berichte aus der Forschung und Praxis zu Gesamtsprachencurricula. Hohengehren: Schneider. 

 



Kramsch, Claire and Ulrike Jessner (Eds.) (2015):
The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Berlin/New York: Mouton de Gruyter.

with: Aronin, Larissa and Ulrike Jessner (2015). Understanding current multilingualism: What can the butterfly tell us? 271-292. 

 


book cover CLI and CLIN in Multilingual Language LearningDe Angelis, Gessica, Jessner, Ulrike and Marijana Kresic (Eds.) (2015):
Crosslinguistic Influence and Crosslinguistic Interaction in Multilingual Language Learning. London: Bloomsbury.

 

 

Jessner, Ulrike and Elisabeth Allgäuer-Hackl (2015) Mehrsprachigkeit aus einer dynamisch-komplexen Sicht oder warum sind Mehrsprachige nicht einsprachig in mehrfacher Ausführung? In: Allgäuer-Hackl, E., Brogan, K., Henning, U., Hufeisen, B. and J. Schlabach (Eds.): MehrSprachen? - PlurCur! Berichte aus der Forschung und Praxis zu Gesamtsprachencurricula, 209-229. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren (= Mehrsprachigkeit und multiples Sprachenlernen, 11).

 

Jessner, Ulrike, Hofer, Barbara, Pellegrini, Claudia and Maria Antonietta Pinto (2015): The translation of the Italian metalinguistic ability tests TAM–2 and TAM–3 (Pinto, 1999) into the German MKT–2 (Jessner, Hofer, & Pinto 2015) and MKT–3 (Jessner, Pellegrini, Moroder, Hofer, & Pinto 2015). In: Rivista di Psicolinguistica Applicata: Journal of Applied Psycholinguistics 15/2, 91 - 110.

 

Aronin, L. and U. Jessner (2015) Understanding current multilingualism: What can the butterfly tell us? In The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Ed. Ulrike Jessner und Claire Kramsch. Berlin, New York: Mouton de Gruyter.

 

Jessner, U. & C. Kramsch (2015) Introduction: From advantages to challenges of multilingualism. In The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Ed. Ulrike Jessner und Claire Kramsch. Berlin, New York: Mouton de Gruyter.

 

Jessner, U. (2015) Multilingualism. In International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences. (ed. J. Wright). Oxford: Elsevier.

 

Aronin, L. and U. Jessner (2014) Methodology in bi- and multilingualism studies. From simplification to complexity. Annual AILA Review 27:1 (Research methods and approaches in applied linguistics. Looking back and moving forward, edited by Manchón, Rosa M.), 56-79. - Link Open Access Logo in grün und beige 

 

Wegner Buch

Elisabeth Allgäuer-Hackl & Ulrike Jessner (2014)
Und was sagt die Mehrsprachigkeitsforschung dazu? Neue Perspektiven in der Mehrsprachigkeitsforschung und deren Relevanz für Unterricht und LehrerInnenbildung. In: Wegner, Anke & Vetter, Eva (Hrsg): Mehrsprachigkeit und Professionalisierung in pädagogischen Berufen. Interdisziplinäre Zugänge zu aktuellen Herausforderungen im Bildungsbereich. Budrich Opladen/Berlin/Toronto, S. 125-145.


BookcoverVetterElisabeth Allgäuer-Hackl & Ulrike Jessner (2013)
Mehrsprachigkeitsunterricht aus mehrsprachiger Sicht: Zur Förderung des metalinguistischen Bewusstseins.
In: Professionalisierung für sprachliche Vielfalt. Perspektiven für eine neue LehrerInnenbildung.
(Herausgeber: Eva Vetter)
Hohengehren: Schneider Verlag


BookCover GombosElisabeth Allgäuer-Hackl, Ulrike Jessner & Kathrin Oberhofer (2013)
Mehrsprachige Entwicklung - Was sagt die Forschung?
In: Mehrsprachigkeit grenzüberschreitend. Modelle, Konzepte, Erfahrungen
(Herausgeber: Georg Gombos)
Klagenfurt, Drava Verlag
Inhaltsverzeichnis


Nach oben scrollen