Forschung

In unserer Forschung konzentrieren wir uns auf das Dienstleistungsmanagement, die Konsumentenverhaltens- und Emotionsforschung. Auf Basis theoretisch fundierter empirischer Forschung und durch unseren Fokus auf Verbraucher und Unternehmern gewinnen wir wichtige Einblicke für das Management. Unsere Forschung verfolgt einen interdisziplinären Ansatz und integriert psychologische, soziologische und ökonomische Theorien, um den akademischen Fortschritt voranzutreiben. Wir streben nach höchsten internationalen Forschungsstandards. Dies bedeutet, dass unsere Forschungsergebnisse in hochrangigen internationalen Fachzeitschriften veröffentlicht und auf führenden internationalen Konferenzen präsentiert werden. Darüber hinaus zeigt sich unsere internationale Ausrichtung in unserem weltweiten Netzwerk von Forschungskooperationen mit renommierten nationalen und internationalen Forschern und Unternehmen.

Aktuelle Forschung

Reitsamer, Bernd; Streicher, Mathias; Teichmann, Karin (2020) "Sensorimotor Experiences in Servicescapes Predict Attitude Formation Through Memory Dynamics: A Longitudinal Study", Psychology & Marketing, 37(3), 479 - 487.

Matzler, Kurt; Teichmann, Karin; Strobl, Andreas; Partel, Michael (2019), "The effect of price on word of mouth: First time versus heavy repeat visitors", Tourism Management, 70, 453 - 459.

Schroll, Roland, Benedikt Schnurr, and Dhruv Grewal (2018), “Humanizing Products with Handwritten Typefaces,” Journal of Consumer Research, 45(3), 648–672.

Schnurr, Benedikt (2018), What’s best for whom? The effect of product gender depends on positioning, European Journal of Marketing, 52(1/2), 367-391.

Plank, Andreas und Karin Teichmann (2018), „A Facts Panel on Corporate Social and Environmental Behavior: Decreasing Information Asymmetries between Producers and Consumers through Product Labeling,” Journal of Cleaner Production, 177 (March), 868-877.

Koschate-Fischer, Nicole, Wayne D. Hoyer, Nicola E. Stokburger-Sauer and Jan Engling (2018), Do Life Events Always Lead to Brand Switching? The Mediating Role of Consumer Innovativeness, the Variety Seeking Tendency, and Price Consciousness, Journal of the Academy of Marketing Science, 46 (May), 516-536.

Albrecht, Carmen-Maria, Nicola E. Stokburger-Sauer, David E. Sprott, and Donald R. Lehmann (2017), Adolescents’ Perceived Brand Deprivation Stress and its Implications for Corporate and Consumer Well-being, Psychology & Marketing, 34 (August), 807-822.

Hofmann, Verena and Nicola Stokburger-Sauer (2017), The Impact of Emotional Labor on Employees' Work-Life Balance Perception and Commitment: A Study in the Hospitality Industry, International Journal of Hospitality Management, 65, 47-58.

Schnurr, Benedikt (2017), The impact of atypical product design on consumer product and brand perception, Journal of Brand Management, 24(6), 606-621.

Schnurr, Benedikt (2017), How my product works and how it looks: Effects of functional and aesthetic co-creation and the role of product expertise, Creativity and Innovation Management, 26(2), 152-159.

Schnurr, Benedikt, Alexandra Brunner‐Sperdin, and Nicola E. Stokburger‐Sauer (2017), The effect of context attractiveness on product attractiveness and product quality: The moderating role of product familiarity, Marketing Letters, 28(2), 241–253.

Teichmann, Karin, Ursula Scholl-Grissemann, and Nicola E. Stokburger-Sauer (2016), „The Power of Codesign to Bond Customers to Products and Companies: The Role of Toolkit Support and Creativity,” Journal of Interactive Marketing 36 (November), 15-30.

 

 

 

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