econ.stat lecture

Freitag, 3. März 2023

Kaiser-Leopold-Saal (Theologie), Karl-Rahner-Platz 3, 6020 Innsbruck

Um Anmeldung wird gebeten.

Jeffrey M. Wooldridge
Heterogeneity in Treatment Effects: An Overview

Eröffnung durch den Dekan der Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik
Univ.-Prof. Dr. Markus Walzl

Begrüßung durch den Vizerektor für Lehre und Studierende
Univ.-Prof. Dr. Bernhard Fügenschuh

Vorstellung des Referenten
Dr. Marica Valente

University Distinguished Professor of Economics
PhD. Jeffrey M. Wooldridge

Im Anschluss wird zu einem Buffet geladen.

Jeffrey Wooldridge

Heterogeneity in Treatment Effects: An Overview

Jeffrey Wooldridge is a visionary economist and statistician, whose work has pushed the boundaries of econometrics and applied microeconomics. He received his Ph.D. in Economics from the University of California, Berkeley, and has since been a Professor of Economics at Michigan State University. Throughout his career, Professor Wooldridge has made innumerous significant contributions to the field of econometrics, including the development of methods for analyzing cross-sectional and panel data. He has published numerous articles and books, including the widely used textbook "Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data".

Thanks to his innovative mind and his dedication to teaching, Jeff has a gift for making complex economic concepts accessible and applicable, inspiring the next generation of economists to pursue their passions and make their mark on the world.

Hiermit melde ich mich für die Veranstaltung
„econ.stat lecture“ am 3. März 2023 an.

Die Teilnahme ist kostenlos.

Fakultät für Volkswirtschaft und Statistik
Karl-Rahner-Platz 3
6020 Innsbruck

Wir freuen uns auf Ihr Kommen!