Publications

 

Jessner, U., Malzer-Papp, E. and V. Török. (2017). Paving a new way to literacy development in migrant children: A DMM perspective. (in prep.)

 

Török, Valentina and Ulrike Jessner. (2017). Multilingual awareness in Ln (foreign language) learners’ strategies and processing. Hungarian Journal of Applied Linguistics. (in prep.)

 

Jessner, Ulrike, Megens, Manon and Stefanie Graus (2016) Crosslinguistic Influence in Third Language Acquisition. In: Rosa Alonso Alonso (Ed.) Crosslinguistic Influence in Second Language Acquisition, 193-124. Clevedon: Multilingual Matters.

 

Jessner, Ulrike and Valentina Török.  (2017). Strategies in multilingual learning: Opening new research avenues. In: J. Navracsics and S. Pfenninger (eds). Implications for the future: Applied Linguistics Perspectives. Bristol: Multilingual Matters

 


MehrSprachen? - PlurCur! CoverJessner, U. & E. Allgäuer-Hackl (2015) Mehrsprachigkeit aus einer dynamisch-komplexen Sicht oder warum sind Mehrsprachige nicht einsprachig in mehrfacher Ausführung? (209-229) In Allgauer-Hackl, E., Brogan. K., Henning, U., Hufeisen, B. & J. Schlabach (eds) MehrSprachen? – PlurCur! Berichte aus der Forschung und Praxis zu Gesamtsprachencurricula. Hohengehren: Schneider. 

 



Kramsch, Claire and Ulrike Jessner (Eds.) (2015):
The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Berlin/New York: Mouton de Gruyter.

with: Aronin, Larissa and Ulrike Jessner (2015). Understanding current multilingualism: What can the butterfly tell us? 271-292. 

 


book cover CLI and CLIN in Multilingual Language LearningDe Angelis, Gessica, Jessner, Ulrike and Marijana Kresic (Eds.) (2015):
Crosslinguistic Influence and Crosslinguistic Interaction in Multilingual Language Learning. London: Bloomsbury.

 

 

Jessner, Ulrike and Elisabeth Allgäuer-Hackl (2015) Mehrsprachigkeit aus einer dynamisch-komplexen Sicht oder warum sind Mehrsprachige nicht einsprachig in mehrfacher Ausführung? In: Allgäuer-Hackl, E., Brogan, K., Henning, U., Hufeisen, B. and J. Schlabach (Eds.): MehrSprachen? - PlurCur! Berichte aus der Forschung und Praxis zu Gesamtsprachencurricula, 209-229. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren (= Mehrsprachigkeit und multiples Sprachenlernen, 11).

Jessner, Ulrike, Hofer, Barbara, Pellegrini, Claudia and Maria Antonietta Pinto (2015): The translation of the Italian metalinguistic ability tests TAM–2 and TAM–3 (Pinto, 1999) into the German MKT–2 (Jessner, Hofer, & Pinto 2015) and MKT–3 (Jessner, Pellegrini, Moroder, Hofer, & Pinto 2015). In: Rivista di Psicolinguistica Applicata: Journal of Applied Psycholinguistics 15/2, 91 - 110.

Aronin, L. and U. Jessner (2015) Understanding current multilingualism: What can the butterfly tell us? In The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Ed. Ulrike Jessner und Claire Kramsch. Berlin, New York: Mouton de Gruyter.


Jessner, U. & C. Kramsch (2015) Introduction: From advantages to challenges of multilingualism. In The Multilingual Challenge: Cross-disciplinary Perspectives. Ed. Ulrike Jessner und Claire Kramsch. Berlin, New York: Mouton de Gruyter.


Jessner, U. (2015) Multilingualism. In International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences. (ed. J. Wright). Oxford: Elsevier.

 

Wegner Buch

Allgäuer-Hackl, Elisabeth & Jessner, Ulrike (2014):

Und was sagt die Mehrsprachigkeitsforschung dazu? Neue Perspektiven in der Mehrsprachigkeitsforschung und deren Relevanz für Unterricht und LehrerInnenbildung. In: Wegner, Anke & Vetter, Eva (Hrsg): Mehrsprachigkeit und Professionalisierung in pädagogischen Berufen. Interdisziplinäre Zugänge zu aktuellen Herausforderungen im Bildungsbereich. Budrich Opladen/Berlin/Toronto, S. 125-145.


BookcoverVetterElisabeth Allgäuer-Hackl & Ulrike Jessner (2013)
Mehrsprachigkeitsunterricht aus mehrsprachiger Sicht: Zur Förderung des metalinguistischen Bewusstseins.
In: Professionalisierung für sprachliche Vielfalt. Perspektiven für eine neue LehrerInnenbildung.
(Herausgeber: Eva Vetter)
Hohengehren: Schneider Verlag


BookCover GombosElisabeth Allgäuer-Hackl, Ulrike Jessner & Kathrin Oberhofer (2013)
Mehrsprachige Entwicklung - Was sagt die Forschung?
In: Mehrsprachigkeit grenzüberschreitend. Modelle, Konzepte, Erfahrungen
(Herausgeber: Georg Gombos)
Klagenfurt, Drava Verlag
Table of Contents