Dr. Alexander Sandow


sandowalexander.jpg

Tel: +43 (0)512 507-38005
Mail: alexander.sandow@uibk.ac.at

Curriculum Vitae

Alexander Sandow, geb. 1981 in Halle, studierte von 2000 bis 2006 Wirtschaftsinformatik an der Martin-Luther-Universität. Während seines Studiums war er als Praktikant bei der Gisa GmbH im Bereich Unternehmensorganisation und Qualitätsmanagement tätig und beschäftigte sich dort mit Unternehmensportalen und Dokumentenmanagementsystemen.

Von Februar 2007 bis Juni 2008 arbeitete er als Berater für Business Intelligence bei der Gisa GmbH im Bereich Technologie und Innovation und beschäftigte sich u.a. mit der Einführung von DWH-Lösungen. Seit Juli 2008 ist er als wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Fakultät für Betriebswirtschaft der Universität Innsbruck im Bereich Wirtschaftsinformatik tätig. Er unterstützt das EU FP7 IP MATURE Forschungsprojekt bei der Durchführung und Auswertung der empirischen Studien.

 

Publikationen:

Publikationen

Beiträge in Büchern / Zeitschriften

Zeitschriftenaufsatz (Originalarbeit)
  • Kaschig, A.; Maier, R.; Sandow, A. (2016): The effects of collecting and connecting activities on knowledge creation in organizations.
    In: JOURNAL OF STRATEGIC INFORMATION SYSTEMS 25/4, S. 243 - 258. (DOI) (Weblink)

  • Kaschig, A.; Maier, R.; Sandow, A.; Lazoi, M.; Schmidt, A.; Barnes, S.; Bimrose, J.; Brown, A.; Bradley, C.; Kunzmann, C.; Mazarakis, A. (2013): Organizational Learning from the Perspective of Knowledge Maturing Activities.
    In: Ieee Transactions On Learning Technologies 6/2, S. 158 - 176. (DOI) (Weblink)

  • Maier, R.; Sandow, A.; Thalmann, S. (2009): Die Klausur aus der Wirtschaftsinformatik.
    In: Das Wirtschaftsstudium (wisu) - Zeitschrift für Ausbildung, Examen und Weiterbildung 38/5, S. 711 - 714. (Weblink)

  • Maier, R.; Thalmann, S.; Bayer, F.; Krüger, M.; Nitz, H.; Sandow, A. (2008): Optimizing Assignment of Knowledge Workers to Office Space Using Knowledge Mangement Criteria - The Flexible Office Case.
    In: Journal of Universal Computer Science 14/4, S. 508 - 525. (Weblink)

Zeitschriftenbeitrag (Proceedings Paper)
  • Maier, R.; Thalmann, S.; Sandow, A. (2010): Flexible Workplaces Fostering Knowledge Workers Informal Learning: The Flexible Office Case.
    In: World Academy of Science, Engineering and Technology. Proceedings 71, S. 359 - 365. (Weblink)

Beitrag in Proceedingsband (Full Paper)
  • Sandow, A. (2013): Boundary objects across multiple organizational settings: The Flexible Office Case.
    In: Lehner, F.; Amende, N.; Fteimi, N.: Konferenzbeiträge der 7. Konferenz Professionelles Wissensmanagement. Berlin: GITO-Verlag, ISBN 978-3-95545-016-8, S. 56 - 73. (Weblink)

  • Kaschig, A.; Maier, R.; Sandow, A.; Brown, A.; Ley, T.; Magenheim, J.; Mazarakis, A.; Seitlinger, P. (2012): Technological and Organizational Arrangements Sparking Effects on Individual, Community and Organizational Learning.
    In: Ravenscroft, A.; Lindstaedt, S.; Delgado Kloos, C.; Hernández-Leo, D.: 21st Century Learning for 21st Century Skills. 7th European Conference of Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012, Saarbrücken, Germany, September 18-21, 2012. Proceedings. Dordrecht - Heidelberg - London - New York - Berlin: Springer (= Lecture Notes in Computer Science, 7563), ISBN 978-3-642-33263-0, S. 180 - 193. (DOI) (Weblink)

  • Kaschig, A.; Maier, R.; Sandow, A. (2011): Effects of Interventions into Improving Knowledge Maturing.
    In: Lindstaedt, Stefanie; Granitzer, Michael: i-KNOW '11 - Proceedings of the 11th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies. Graz, Austria - September 07-09, 2011. New York: ACM Digital Library, ISBN 978-1-4503-0732-1, S. 1 - 8. (DOI)

  • Kaschig, A.; Maier, R.; Sandow, A.; Lazoi, M.; Barnes, S.; Bimrose, J.; Bradley, C.; Brown, A.; Kunzmann, C.; Mazarakis, A.; Schmidt, A. (2010): Knowledge Maturing Activities and Practices Fostering Organisational Learning: Results of an Empirical Study.
    In: Wolpers, M.; Kirschner, P.; Scheffel, M.; Lindstaedt, S.; Dimitrova, V.: Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice. 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2010, Barcelona, Spain, September 28 - October 1, 2010. Proceedings. Dordrecht - Heidelberg - London - New York - Berlin: Springer (= Lecture Notes in Computer Science), ISBN 978-3-642-16019-6, S. 151 - 166. (DOI)

  • Kaschig, Andreas; Maier, Ronald; Sandow, Alexander; Thalmann, Stefan (2010): Capturing Practices of Knowledge Work for Information Systems Design.
    In: Trish, A.; Turpin, M.; van Deventer, JP: Proceedings of the 18th European Conference on Information Systems (ECIS 2010). published online / Internetpublikation. (Weblink)

  • Barnes, Sally-Anne; Bimrose, Jenny; Brown, Alan; Feldkamp, Daniela; Franzolini, Pablo; Kaschig, Andreas; Kunzmann, Christine; Maier, Ronald; Nelkner, Tobias; Sandow, Alexander; Thalmann, Stefan (2009): Knowledge Maturing at Workplaces of Knowledge Workers: Results of an Ethnographically Informed Study.
    In: I-KNOW '09. Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies. 2-4 September 2009, Graz, Austria. Graz: Verlag der Technischen Universität Graz, S. 14 - 27. (Weblink)

  • Maier, R.; Thalmann, S.; Bayer, F.; Krüger, M.; Nitz, H.; Sandow, A. (2007): Flexible Office: Assignment of Office Space to Enhanced Knowledge Work Productivity.
    In: Tochtermann, K.; Maurer, H. (Eds.): I-Know '07. Proceedings of the 7th International Conference on Knowledge Management. Eigenverlag, S. 118 - 127.