Prof. Dr. Julia Hautz

Hautz

Assozierte Professorin

zur Zeit Vertretungsprofessur für Strategie, Universität zu Köln

https://www.strat.uni-koeln.de/de/team/

  +43 (0) 512 507 72313

  julia.hautz@uibk.ac.at

  SOWI w.4.56

 Terminvereinbarung per e-mail

  Forschung

  Forschungsinteressen

  • Corporate Strategies: Product Diversification and International Diversification - Relationships and Context
  • Öffnung von Innovations- und Strategieprozessen - Open Innovation / Open strategy
  • Online Communities: User Roles, Interactions and Exchanges from a Social Network Perspective
  • Quantitative Methods

  ausgewählte Publikationen

  • Füller, J.; Hutter, K.; Hautz, J.; Matzler, K. (2016): The role of professionalism in innovation contest communities. Long Range Planning. doi:10.1016/j.lrp.2015.12.017  
  • Stadler, C.; Mayer, M.; Hautz, J. (2015): Few Companies Actually Succeed at Going Global. Harvard Business Review https://hbr.org/2015/03/few-companies-actually-succeed-at-going-global
  • Füller, J.; Hutter, K.; Hautz, J.; Bilgram, V.; Matzler, K. (2015): Machiavellianism or morality - Which behavior pays off in innovation contests? Journal of Management Information Systems, 32/3 S. 197-228
  • Mayer, M. C. J., Stadler, C., & Hautz, J. (2015): The relationship between product and international diversification: The role of experience. In: Strategic Management Journal, 36/10, S. 1458-1468,
  • Matzler, K.; Veider V.; Hautz, J; Stadler,C. (2015): The impact of family ownership, management and governance on innovation, In: Journal of Product Innovation Management, 32/3, S. 319 - 333
  • Füller, J.; Hutter, K.; Hautz, J.; Matzler, K. (2015): User Roles and Contributions in Internet-based Innovation-Contest Communities, In: Journal of Management Information Systems. 31/1, S. 273 - 308.
  • Hautz, J.; Mayer, M.; Stadler, C. (2015): Competitive context and diversification: manufacturing firms in France, Germany and the UK, In: Long Range Planning. 47/6, S. 337 - 352.
  • Hautz, J.; Hutter, K.; Füller, J.; Thürridl, C. (2014): Let User generate the video ad: The impact of content source and quality on consumers’ perception and intended behaviour, In: Journal of Interactive Marketing, 28/1, pp. 1-15.

  Preise und Auszeichnungen

  • 2015: The Journal of Interactive Marketing Best Paper Award 2015
  • 2012: The Tudor Rickards and Susan Moger Best Paper Award 2012, Creativity and Innovation Management
  • 2011: Finalist Best Conference Paper Award, Strategic Management Society, Miami, USA
  • 2011: Award of the City of Innsbruck for excellent Academic Research
  • 2011: Promotion sub auspiciis praesidentis rei publicae (10.03.2011)
  • 2010: Appraisal Award 2010 of the Austrian Federal Ministry of Science and Research for exceptional dissertations
  • 2009: Best Student Paper Award: The 2nd ISPIM Innovation Symposium, New York City,
  • 2008: Appraisal Award 2008 of the Austrian Federal Ministry of Science and Research for excellent diploma theses

  Arbeits- und Projekterfahrung

  • 2014: Forschungsaufenthalt, Said Business School, Oxford University, UK 
  • 2010 - 2012,  Post-Doc, Institut für Strategisches Management,  Universität Innsbruck
  • 2009 - 2010, DOC-Stipendiatin der Österreichischen Akademie der Wissenschaften (ÖAW) am Institut für Strategisches Management, Universität Innsbruck
  • 2009: Visiting Scholar, School of Management, University of Bath, UK
  • 2008: Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Institut für Strategisches Management, Universität Innsbruck
  • 2007: Junior Controlling Managerin, Business Planning & Analysis, Sandoz GmbH, Kundl
  • 2006: Werkstudententätigkeit bei Siemens Corporate Supply and Procurement, München

  Ausbildung

2011

Promotion sub auspiciis praesidentis zur Doktorin der Sozial und Wirtschaftswissenschaften

2008 – 2010

Doktoratsstudium der Sozial und Wirtschaftswissenschaften, Universität Innsbruck

2003 – 2007

2006

2005

1998 – 2003

Diplomstudium Int. Wirtschaftswissenschaften und Betriebswirtschaftslehre, Universität Innsbruck

Tulane University, A.B. Freeman School of Business, New Orleans, USA

University of Texas at Austin, Red McCombs School of Business, USA

HTL für Bau und Kunst, Höhere Abteilung für Hochbautechnik, Innsbruck

Nach oben scrollen