News



03.03.2007


Grundlagen des Management: Strategie und Marketing
 -> Mitnahme von Teilleistungen aus vorigen Semestern

Die Anmeldung zur VO des Moduls Grundlagen des Managements: Strategie und Marketing erfolgt
bis spätestens Dienstag, 11.03.2008, 16.00 Uhr

Der Studienerfolgsnachweis über die positive Beurteilung des PS/UE ist bis spätestens Dienstag,
18.03.2008, 16.00 Uhr im Sekretariat Marketing bei Johanna Krotthammer abzugeben.

anmelden bitte wie im pdf erklärt!
Infos über Teilleistungen und die Anmeldung




03.03.2007


Statistiktutorium

Statistiktutorium Grundkurs Marketing/Handel:

Termin 1: 6.3. 11-18:45 Uhr Zid Ausbildungsraum 4 + 7.3. 9-12 Uhr Ausbildungsraum 2

Termin 2: 7.3. 13-18:45 Uhr Zid Ausbildungsraum 2 + 8.3. 9-13:30 Uhr Ausbildungsraum 2

 

Statistiktutorium Vertiefungskurs Marketing/Handel

7.3. 8-13 Uhr +16-18:45 uhr Zid Ausbildungsraum 4

8.3. 9-13 Uhr Zid Ausbildungsraum 4




Bitte 35 Euro im Marketing-Sekretariat vor den Veranstaltungstagen zahlen!



25.01.2007


EMN - Austauschprogramm

Liebe Studierende,
die Anmeldefrist für einen Studienplatz 200708 im Rahmen unseres Austauschprogramms läuft!
Interessierte bitte bei Pauline Fusseis melden.
Infos:
http://www.uibk.ac.at/immt/marketing/students2/exchange/index.html.de




17.01.2007


1st International Workshop on Attachment Research in Marketing


March 1 and 2, 2007

The workshop brings together researchers with an interest in emotional bonds between consumers and products / services / organizations / brands and aims at advancing theory. It will be held in a casual atmosphere among a small group of participants. We invite you to submit papers to the workshop, the topic of which may include, but is by no means limited to:

* theoretical conceptualizations of attachment
* antecedents and consequences of attachment towards products/services/organizations/brands
* attachment styles and their impact on consumer behavior
* delineating and extending the attachment construct
* attachment, brand love, devotion, fandom, and other phenomena of strong emotional bonding


The deadline for submission of a one-page abstract is 31. January 2007.

The workshop will be held in English.

Contact person for detailed information as well as submissions:
Eva Thelen

A schedule of the workshop program can be downloaded here.






20.12.06


Praktikumswettbewerb 2007

Auch in diesem Jahr gibt es wieder unseren Praktikumswettbewerb! Nähere Infos zu den teilnehmenden Firmen findet ihr auf den E-campus-Seiten!
Bewerbungsschluss ist der 5. Februar 2007!





07.12.06


Nikolo-Party

Die Nikolo-Party hat wohl alle Erwartungen übertroffen und war ein tolles Fest mit unseren Studierenden.

santakoll.jpg

Hier findet ihr ein paar Fotos!


 

04.12.06

Unsere neue Internetseite ist Online.

Wir freuen uns, Ihnen die Internetseite des Marketing Teams in neuem Design präsentieren zu dürfen. Die Seite enthält viele nützliche Informationen für ForscherInnen, Studierende, und PraktikerInnen. Schauen Sie Sich doch mal um und schreiben Sie uns wenn Sie Fehler finden, Vorschläge haben, oder einfach nur Lob loswerden möchten.





01.10.06

Die Marketing Group erhält Unterstützung

Am 2.10.2006 begann Herr Dr. Marius Lüdicke als Assistant Professor an unserem Institut. Herzlich Willkommen.

Mehr Informationen finden Sie hier




17.10.06

Aktuell zu vergebende Dissertationsthemen

 

1.) Implications of situated brand meaning for brand management (What implications arise from a situated view on brand knowledge for brand management?)

2.) Implications of situated brand meaning for brand research (What implications arise from a situated view on brand knowledge for brand research?)

3.) Determining the core elements of a brand as a social representation - A critical review of existing techniques and new avenues

4.) Integrated brand communication vs. context specific brand management

5.) Brand extensions revisited from a social representations perspective

6.) The Role of Female Entrepreneurs in Brand Building - A Crosscultural Comparison

7.) Monitoring and Influencing the Role of Stakeholders in Public Brand-related Discourses

8.) The Entrepreneur as Part of Brand Manifestations in SMEs - A Comparative Study

9.) The Role of the Brand´s Core Concept in Brand Extension Potential

10.) Consequences of situational Cognition on Hybrid Stakeholder Relationship Management

11.) Ingredient Branding as (process and outcome) of social representation

12.) The effects of multi-sensory perception and storage on activated brand meanings

13.) The Brand as a Network-based Identity

14.) Fokus des Involvements (auf Produktart, Marke, Aktivität, Mitglieder) und Innovationsintensität in virtuellen Communities

15.) Community-driven Brand Development
(Wie verändern sich Markenbedeutungen, Markenmanifestationen und Markeninteressierte im Rahmen von Interaktionen in virtuellen Communities?)

16.) Contextual Influences on Brand-related Knowledge and Evaluation - Consequences for Brand Research and Management

Zentrale Literatur:
- Martin, I.M., Steware, D.W., Matta, S. (2005): Branding Strategies, Marketing Communications, and Perceived Brand Meaning: The Transfer of Purposive, Goal-Oriented Brand Meaning to Brand Extensions; Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 33, Nr. 3, pp. 275-294
- Barsalou, L. (1999): Perceptual Symbol Systems; Behavioral and Brain Sciences 22, pp. 577-609