November 2017
Grundlagenkurs - Kooperation mit dem TVB Innsbruck

November-2017

Das KMU & Tourismus Team und die StudentInnen im Grundlagenkurs arbeiten mit dem TVB Innsbruck zusammen. Ziel ist es mehr über den VFR Tourismus zu erfahren und dessen Potential zu analysieren.

Diese Gäste die unsere StudentInnen während ihres Studium besuchen sind eine wichtige ökonomische Säule für den Städtetourismus - dennoch wissen wir wenig über ihr Reiseverhalten vor Ort, ihre Motive oder ihr Ausgabeverhalten.

Hierzu erheben unsere StudentInnen wichtige Daten und lernen diese auszuwerten und konkrete praktische Implikationen abzuleiten.

April 2017

Gastvortrag von Dr. Schuckert Markus
Titel: A Mices-Method Approach with User Generated Content and Big Data

April-2017

Schuckert Markus is Assistant Professor at the School of Hotel and Tourism Management of The Hong Kong Polytechnic University. His research interests cover strategic management and marketing issues in tourism, hospitality and service industries. Current research focus is on digital marketing, reputation management and gamification in hospitality related social media, as well as accessibility and crowding of tourism places related to mainland China outbound tourism.

03.05.2017, 16:00 bis 18:00, Seminarraum 12 SOWI

März 2017

Gastvortrag von Frau Prof. Natividad Juaneda
Titel: Human decision processes: the usefulness of discrete choice models

Catalina Juaneda Sampol is PhD in Economics by the University of Barcelona (1987) where she studied the bachelor Degree in Economics. She was Assistant Professor at the University of Barcelona (1982-1989). From 1993 she is Chair Professor of Applied Economics at the University of the Balearic Islands (UIB). She has been Dean of the Faculty of Economics and Business and Head of the Department of Applied Economics. From 2007 to June 2013 she has been Vice-Rector for Internationalisation and Cooperation. She has been the Director of the Official Master in Tourism and Environmental Economics and Director of the PhD program in Tourism and Environmental Economics.

Her field of research is in econometrics and tourism economics. She has published several articles in the following journals: Tourism Economics, Annals of Tourism Research, Tourism Management, Tourism Review, Estudios de Economía Aplicada and Anatolia

20.03.2017, 16:30 - 17:30 Fakultätssitzungssaal SOWI

Jänner 2017

Förderung der Hypo Tirol Bank für Projekt "Marketing the Family"

Jänner-2017

Die Hypo Tirol Bank fördert auch heuer wieder junge Nachwuchswissenschaftlerinnen und –wissenschaftler. Roland Schreier, Leiter der Geschäftsstelle Universitäts Klinik hat die Urkunden gemeinsam mit Vizerektorin Sabine Schindler überreicht.

Ursula Scholl-Grissemann erhält die Förderung der Hypo Tirol Bank für Nachwuchswissenschaftlerinnen! Das Projekt "Marketing the Family" wird vom Team Johanna Zanon, Andreas Kallmuenzer und Ursula Scholl-Grissemann bearbeitet! Wir Gratulieren!

Mehr dazu im Newsroom der Universität Innsbruck!