Publikationsverzeichnis

Zitationen (Google Scholar)

 

(A) Monographien

  1. Kaufmann, L. (1994). Einfluss hormoneller Faktoren auf kognitive Fähigkeiten. Diplomarbeit. Universität Wien.
  2. Kaufmann, L. (1999). Zahlenverarbeitung und Arithmetik bei Patienten mit Demenz vom Alzheimer Typ. Universität Innsbruck.
  3. Kaufmann, L. (2007). Developmental Aspects of Numerical Cognition and Executive Functions: Fundamentals, Diagnosis and Intervention. Habilitationsschrift zur Erlangung der Venia Docendi für das Gesamtfach Psychologie (unter besonderer Berücksichtigung der Entwicklungsneuropsychologie). Universität Salzburg.
  4. Landerl, K., Vogel, S., & Kaufmann, L. (2017) (3. Aufl.). UTB Lehrbuchserie: Reinhardt Verlag. (1. Aufl. => Landerl & Kaufmann, 2008; 2. Aufl. => Landerl & Kaufmann, 2013)

(B) (Mit)herausgegebene Bände

  1. Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., Konrad K., & Willmes, K. (2007). Kognitive Entwicklungsneuropsychologie.Göttingen: Hogrefe Verlag.
  2. Kaufmann, L., & Dowker, A. (Guest editors) (2009). Typical Development of Numerical Cognition: Behavioral and Neurofunctional Issues. Special issue of “Journal of Experimental Child Psychology”, Vol. 103.
  3. Dowker, A., & Kaufmann, L. (Guest editors) (2009). Atypical Development of Numerical Cognition. Neurocognitive Characteristics of Developmental Dyscalculia. Special issue of “Cognitive Development”, Vol. 24.
  4. Rubinsten, O., Kaufmann, L., & Henik, A. (Guest editors) (2011). Development of number representations in the brain. Special issue of “Developmental Neuropsychology”, Vol. 36(6).
  5. Fischer, M., Kaufmann, L., & Domahs, F. (Guest editors) (2012). Handy numbers: Finger counting and numerical cognition. Special issue of “Frontiers in Cognition”, Vol. 2.
  6. Kaufmann, L., & Wood, G. (in Vorbereitung) (Guest editors). Lernen und Gedächtnis über die Lebensspanne. Lernen und Lernstörungen.
  7. Klein, E., Zamarian, L., Wood, G., & Kaufmann, L. (in Vorbereitung) (Guest editors). Neurocognitive signatures of math (learning) across the lifespan and their interrelation with other aspects of cognition and emotion. Brain Sciences.
  8. Kaufmann, L. (gf. Hrsg.), von Aster, M. (gf. Hrsg.), Corvacho del Toro, I., Fischer, U., Kucian, K., Lorenz, J.-H., Löffler, C., Nolte, M., & Schulte-Körne, G. (Hrsg.) (vierteljährlich seit 2012). Lernen und Lernstörungen. Bern: Hogrefe Verlag.

(C) Testkonstruktionen

  1. Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., Graf, M., Krinzinger, H., Delazer, M., & Willmes, K. (2009). TEDI-MATH: Test zur Erfassung numerisch-rechnerischer Fertigkeiten für 4-8 Jährige. Bern: Hans-Huber-Verlag.
  2. Kaufmann, L., Pastore, N., Moeller, K., Landerl, K., Mazzoldi, M., & Salandin, M. (2008). BVN/NPS 5-11: Neuropsychologisches Screening für 5- bis 11-jährige Kinder (deutschsprachige Version). Göttingen: Hogrefe Verlag.

(D) Zeitschriftenartikel (peer-reviewed)

  1. Kaufmann, L., Montanes, P., Jacquier, M., Matallana, D., Eibl, G., & Delazer, M. (2002). About the relationship between basic numerical processing and arithmetics in Alzheimer´s disease – a follow-up study. Brain and Cognition, 48, 398-405.
  2. Kaufmann, L. (2002). More evidence for the role of the central executive in retrieving arithmetic facts – a case study of severe developmental dyscalculia. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 24, 302-310.
  3. Kaufmann, L., Handl, P., & Thöny, B. (2003). Evaluation of a numeracy intervention program focusing on basic numerical knowledge and conceptual knowledge: a pilot study. Journal of Learning Disabilities, 36, 564-573.
  4. Kaufmann, L., Lochy, A., Drexler, A., & Semenza, C. (2004). Deficient arithmetic fact retrieval – storage or access problem? A case study. Neuropsychologia, 42, 482-496.
  5. Nuerk H.-C., Kaufmann L., Zoppoth S, & Willmes K. (2004). On the development of the mental number line: more or less or never holistic with increasing age? Developmental Psychology, 40(6), 1199-1211.
  6. Kaufmann, L., Delazer, M., Pohl, R., Semenza, C., & Dowker, A. (2005). Effects of a specific numeracy educational program in preschool children: a pilot study. Educational Research and Evaluation, 11, 405-431.
  7. Kaufmann, L., Koppelstaetter, F., Delazer, M., Siedentopf, C., Rhomberg, P., Golaszewski, S., Felber, S., & Ischebeck, A. (2005). Neural correlates of distance and congruity effects in a numerical Stroop task: an event-related fMRI study. NeuroImage, 25, 888-898.
  8. Delazer, M., Ischebeck, A., Domahs, F., Zamarian, A., Koppelstaetter, F., Siedentopf, C.M., Kaufmann, L., Benke, T., & Felber, S. (2005). Learning by strategies and learning by drill – evidence from an fMRI study. NeuroImage, 25, 838-849.
  9. Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2005). Numerical development: current issues and future perspectives. Psychology Science (Special Issue: Brain and Number), 47, 142-170.
  10. Kaufmann, L., Koppelstaetter, F., Siedentopf, C., Haala, I., Haberlandt, E., Zimmerhackl, L.-B., Felber, S., & Ischebeck, A. (2006). Neural correlates of a number-size interference task in children. NeuroReport, 17, 587-591.
  11.  Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2006). Interference effects of a numerical Stroop paradigm in 9 to 12 year-old ADHD children. Child Neuropsychology, 12, 223-243.
  12. Zotter, S., Haberlandt, E., Gotwald, T., & Kaufmann, L. (2006). Funktionelle Neuroplastizität bei postpartalen posterioren Läsionen: zwei Fallberichte. Zeitschrift für Neuropsychologie, 17, 225-237.
  13. Krinzinger, H., Kaufmann, L., Dowker, A., Thomas, G., Graf, M., Nuerk, H.-C., & Willmes, K. (2007). Deutschsprachige Version des Fragebogens für Rechenangst (FRA) für 6- bis 9-jährige Kinder. Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie, 35(5), 341-451.
  14. Kaufmann, L., Vogel, S., Wood, G., Kremser, C., Schocke, M., Zimmerhackl, L.-B., & Koten, J.W. (2008). A developmental fMRI study of nonsymbolic numerical and spatial processing. Cortex, 44, 376-385.
  15. Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2008). Basic number processing deficits in ADHD: a broad examination of elementary and complex number processing skills in 9 to 12 year-old children with ADHD-C. Developmental Science, 11(5), 692-699.
  16. Kaufmann, L. (2008). Dyscalculia: Neuroscience and education. Educational Research, 50, 163-175.
  17. Kaufmann, L., Ischebeck, A., Weiss, E., Koppelstaetter, F., Siedentopf, C., Vogel, S.E., Gotwald, T., Marksteiner, J., & Wood, G. (2008). An fMRI study of the Numerical Stroop Task in Individuals with and without MCI. Cortex, 44, 1248-1255.
  18. Krinzinger, H., Kaufmann, L., & Willmes, K. (2009). Math anxiety and math ability in early primary school years. Journal of Psychoeducational Assessment, 27, 206-225.
  19. Wood, G., Ischebeck, A., Koppelstaetter, F., Gotwald, T., & Kaufmann, L. (2009). Developmental trajectories of magnitude processing and interference control: An fMRI study. Cerebral Cortex, 19(11), 2755-2765.
  20. Moeller, K., Pixner, S., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2009). Children's early mental number line: logarithmic or rather decomposed linear? Journal of Experimental Psychology, 103, 503-515.
  21. Kaufmann, L., Vogel, S.E., Kremser, C., Schocke, M., & Wood, G. (2009). Developmental dyscalculia: Compensatory mechanisms in left intraparietal regions in response to nonsymbolic magnitudes. Behavioral and Brain Functions, 5: 35.
  22. Moeller, K., Neuburger, S., Kaufmann, L., Landerl, K., & Nuerk, H.-C. (2009). Basic number processing deficits in developmental dyscalculia. Evidence from Eye-tracking. Cognitive Development, 24(4), 371-386.
  23. Kaufmann, L., Vogel, S., Starke, M., Kremser, C., & Schocke M. (2009). Numerical and non-numerical ordinality processing in children with and without developmental dyscalculia: Evidence from fMRI. Cognitive Development, 24(4), 486-494.
  24. Kaufmann, L., Zieren, N., Zotter, S., Karall, D., Scholl-Bürgi, S., Haberlandt, E., & Fimm, B. (2010). Predictive validity of attentional functions in differentiating children with and without ADHD: a componential analysis. Developmental Medicine & Child Neurology, 52(4), 371-378.
  25. Antonell, A., Del Campo, M., Magano, L.F., Kaufmann, L., Martínez de la Iglesia, J., Gallastegui, F., Flores, R., Schweigmann, U., Fauth, C., Kotzot, D., & Pérez-Jurado, L.A. (2010). Partial 7q11.23 deletions further implicate GTF2I and GTF2IRD1 as the main genes responsible for the Williams-Beuren syndrome neurocognitive profile. Journal of Medical Genetics, 47, 312-320.
  26. Pixner, S., Moeller, K., Nuerk, H.-C., Hermanova, V., & Kaufmann, L. (2011). Whorf reloaded: Language effects on non-verbal number processing in first grade – a trilingual study. Journal of Experimental Child Psychology, 108, 371-382.
  27. Krinzinger, H., Gregoire, J., Desoete, A., Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., & Willmes, K. (2011). Differential language effects on numerical skills in second grade. Journal of Cross-Cultural Psychology, 42(4), 614-629.  
  28. Helmreich, I., Zuber, J., Pixner, S., Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., & Moeller, K. (2011). Language effect on children’s nonverbal number line estimations. Journal of Cross-Cultural Psychology, 42(4), 598-613.
  29. Kaufmann, L., Wood, G., Rubinsten, O., & Henik, A. (2011). Meta-analysis of developmental fMRI studies investigating typical and atypical trajectories of number processing and calculation. Developmental Neuropsychology, 36, 763-787.
  30. Kaufmann, L., Pixner, S., Starke, M., Zotter, S., Köhle, J., Meraner, D., Kremser, C., Egger, K., Schocke, M., & Hofer, S. (2011). Neurocognition and brain structure in pediatric patients with type 1 diabetes. Journal of Pediatric Neuroradiology, 1, 25-35.
  31. Moeller, K., Pixner, S., Zuber, J., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2011). Early place-value understanding as a precursor for later arithmetic performance – a longitudinal study on numerical development. Research in Developmental Disabilities, 32, 1837-1851.
  32. Pixner, S., Zuber, J., Hermanova, V., Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., & Moeller, K. (2011). One language, two number-word systems and many problems: Numerical cognition in the Czech language. Research in Developmental Disabilities, 32, 2683-2689.
  33. Mann, A., Moeller, K., Pixner, S., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2011). Attentional strategies in place-value integration: A longitudinal study on two-digit number comparison. Journal of Psychology, 219, 42-49.
  34. Kaufmann, L., Pixner, S., & Goebel, S. (2011). Finger usage and arithmetic in adults with math difficulty: A case report. Frontiers in Cognition, 2, 254.
  35. Mann, A., Moeller, K., Pixner, S., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2011). Attentional strategies in place-value Integration. A longitudinal study on two-digit number comparison. Journal of Psychology, 219(1), 42-49.
  36. Kaufmann, L., & von Aster, M. (2012). The diagnosis and management of dyscalculia. Deutsches Ärzteblatt International, 109(45), 767-778. [DOI:10.3238/arztebl.2012.0767]
  37. Krinzinger, H., Kaufmann, L., Gregoire, J., Desoete, A., Nuerk, H.-C., & Willmes, K. (2012). Gender differences in early mathematics and the gender gap index: Differential effects for different numerical skills. International Journal of Gender, Science and Technology, 4(1), 62-77.
  38. Mann, A., Moeller, K., Pixner, S., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2012). On the development of Arabic three-digit number processing in primary school children. Journal of Experimental Psychology, 113(4), 594-601. [DOI:1016/j.jecp.2012.08.002]
  39. Wood, G., Pinheiro-Chagas, P., Júlio-Costa, A., Rettore Micheli, A., Krinzinger, H., Kaufmann, L., Willmes, K., & Geraldi Hasse, V. (2012). Math anxiety questionnaire: Similar latent structure in Brazilian and German school children. Child Development Research, Article ID 610192. [DOI: 1155/2012/610192]
  40. Kaufmann, L., Zotter, S., Pixner, S., Starke, M., Haberlandt, E., Steinmayr-Gensluckner, M., Egger, K., Schocke, M., Weiss, E.M., & Marksteiner, J. (2013). Brief report: CANTAB performance and brain structure in pediatric patients with Asperger syndrome. Journal of Autism and Developmental Disabilities, 43, 1483-1490.
  41. Starke, M., Kiechl-Kohlendorfer, U., Kucian, K., Pupp Peglow, U., Kremser, C., Schocke, M., & Kaufmann, L. (2013). Brain structure, number magnitude processing and math proficiency in 6- to 7-year-old children born prematurely: A voxel-based morphometry study. NeuroReport, 24(8), 419-424.
  42. Pixner, S., Kaufmann, L. (2013). Prüfungsangst, Schulleistung und Lebensqualität ei Kindern der Schülern. Lernen und Lernstörungen, 2(2), 111-124.
  43. Cohen Kadosh, R., Dowker, A., Heine, A., Kaufmann, L., & Kucian, K. (2013). Interventions for improving numerical skills: Present and future. Trends in Neuroscience and Education, 2, 85-93.
  44. Kaufmann, L., Mazzocco, M., Dowker, A., von Aster, M., Göbel, S.M., Grabner, R.H., Henik, A., Jordan, N.C., Karmiloff-Smith, A., Kucian, K., Rubinsten, O., Szucs, D., Shalev R., & Nuerk, H.-C. (2013). Dyscalculia from a developmental and differential perspective. Frontiers in Developmental Psychology, 4:
  45. Klein, E., Bahnmueller, J., Mann, A., Pixner, S., Kaufmann, L., Nuerk, H.-C., & Moeller, K. (2013). Language influences on numerical development – Inversion effects on multi-digit number processing. Frontiers in Developmental Psychology, 4:
  46. Schöfl, M., Beitel, C., Kloo, D., & Kaufmann, L (2014). Validity of a German version of the Behavior Rating Inventory of Executive Functions (BRIEF) in a child sample with and without Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Diagnostica, 60(4), 181-196. [Article in German]
  47. Schöfl, M., Kloo, D., & Kaufmann, L. (2014). Planning Skills in Elementary School Children with ADHD and Dyslexia: A Comparison of Parent Ratings and Neuropsychological Test Performance. Lernen und Lernstörungen, 3, 1-21. [Article in German]
  48. Goebel, S.M., Moeller, K., Pixner, S., Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2014). Language affects symbolic arithmetic in children: The case of number word inversion. Journal of Experimental Child Psychology, 119, 17-25.
  49. Weiss, E.M., Gschaidbauer, B., Kaufmann, L., Papousek, I., & Fink, A. (2014). Kreativität und Autismus. Kindheit und Entwicklung, 23(1), 13-22.
  50. Klein, E., Moeller, K., Kiechl-Kohlendorfer, U., Kremser, C., Starke, M., Cohen Kadosh, R., Pupp-Peglow, U., Schocke, M., & Kaufmann, L. (2014). Processing of intentional and automatic number magnitudes in children born prematurely – Evidence from fMRI. Developmental Neuropsychology, 39(5), 342-364.
  51. Von Rhein, M., Kugler, J., Dimitropoulus, A., Liamlahi, R., Knirsch, W., Latal, B., & Kaufmann, L. (2015). Persistence of visuo-constructional and executive deficits in adolescents after open-heart surgery. Research in Developmental Disabilities, 36, 303-310.
  52. Mayer, D., Diwo, A., Imarhiagbe, D., Erler, S., Marksteiner, J., & Kaufmann, L. (2015). Differentialdiagnostischer Nutzen der CERAD neuropsychologischen Testbatterie für Patienten mit leichter kognitiver Störung mit und ohne depressiver Symptomatik: Eine retrospektive Studie. Zeitschrift für Neuropsychologie, 26(2), 131-142.
  53. Wehrle, F., Kaufmann, L., Benz, L.D., Huber, R., Tuura, R., O’Gorman, R.L., Latal, B., & Hagman, C.F. (2016). Very Preterm Adolescents Show Impaired Performance With Increasing Demands In Executive Function Tasks. Early Human Development, 92, 37-43.
  54. Ninaus, M., Moeller, K., Kaufmann, L., Fischer, M.H., Nuerk, H.-C., & Wood, G. (2017). Cognitive mechanisms underlying directional and non-directional spatial-numerical associations across the lifespan. Frontiers in Psychology, 8: 1421.
  55. Weiss, E.M., Gschaidbauer, B., Kaufmann, L., Fink, A., Schulter, G., Mittenecker, E., & Papousek, I. (2017). Age-related differences in inhibitory control and memory updating in boys with Asperger syndrome. European Archive of Psychiatry and Clinical Neurosciences, 267, 651-659.
  56. Kaufmann, L., Huber, S., Mayer, D., Moeller, K., & Marksteiner, J. (2018). The CERAD neuropsychological assessment battery is sensitive to alcohol-related cognitive deficiencies in elderly patients: A retrospective matched case-control study. Journal of the International Neuropsychological Society, 24, 360-371.
  57. Kaufmann, L., Wood, G., Robertson, M., Marksteiner, J., & Kober, S. (2019). EEG-neurofeedback as a training method for cognitive and non-cognitive functions in early dementia: A case report. Lernen und Lernstörungen, 8(3), 179-189.
  58. Bramboeck, V., Moeller, K., Marksteiner, J., & Kaufmann, L. (2020). Loneliness and burden perceived by family caregivers of patients with Alzheimer Disease. American Journal of Alzheimer’s Disease & Other Dementias, 35,1-8.
  59. Kaufmann, L., von Aster, M., Göbel, S.M., Marksteiner, J., & Klein, E. (2020). Developmental dyscalculia in adults: Current issues and open questions for future research. Lernen und Lernstörungen, 9(2), 126-137.
  60. Kaufmann, L., Moeller K., & Marksteiner J. (in press) (2021). Pain and associated neuropsychiatric symptoms in patients suffering from dementia: Challenges at different levels and proposal of a conceptual framework. Journal of Alzheimer's Disease.

(E) Sonstiges

Editorials

  1. Kaufmann, L., & Dowker, A. (2009). Typical development of numerical cognition: Behavioral and neurofunctional issues. Journal of Experimental Child Psychology, 103(4), 395-399. [DOI 10.1016/j.jecp.2009.05.003]
  2. Dowker, A., & Kaufmann, L. (2009). Atypical development of numerical cognition: Characteristics of developmental dyscalculia. Cognitive Development, 24(4), 339-342. [DOI 10.1016/j.cogdev.2009.09.010]
  3. Fischer, M., Kaufmann, L., & Domahs, F. (2012). Finger counting and numerical cognition. Frontiers in Cognition, 3: 108 [DOI: 10.3389/fpsyg.2012.00108] 
  4. Kaufmann, L., Pixner, S., Schulte-Körne, M., & von Aster, M. (2012). Warum eine neue Zeitschrift? Lernen und Lernstörungen, 1, 5-6. 
  5. Kaufmann, L., & von Aster, M. (2013). Geistig fit im Alter? Lernen als lebenslanger Entwicklungsprozess. Lernen und Lernstörungen, 2(3), 129-130. 
  6. Kaufmann, L., Lipka, M., Chaudhuri, U. et al. (2014). Endlich Realität: Wissenschaft und Anwendung im Dialog. Lernen und Lernstörungen, 3(1), 5-6. 
  7. Von Aster, M., & Kaufmann, L. (2014). ADHS – was ist das eigentlich? Lernen und Lernstörungen, 3(2), 83-84. [Editorial]
  8. Kaufmann, L., & von Aster, M. (2014). Neuroplastizität und Lernen über die Lebensspanne. Lernen und Lernstörungen, 3(4), 323-325. 
  9. Kaufmann, L. & von Aster, M. (2017). ADHS: Eine komplexe und facettenreiche Entwicklungsstörung. Lernen und Lernstörungen, 6(3), 111-112.
  10. Kaufmann, L. & von Aster, M. (2020). Life-long learning. Lernen und Lernstörungen, 9(2), 83-84.
  11. Von Aster, M., Kaufmann, L., Corvacho del Toro, I. et al. (2020). Lerntherapie für die Welt. Lernen und Lernstörungen, 9(3), 149-150.
  12. Kaufmann, L.& von Aster, M. (2021). Der Transfer zwischen Forschung und Praxis: Ein Dauerbrenner. Lernen und Lernstörungen, 10(2), 1-3.

Eingeladene Kommentare in Fachzeitschriften

  1. Kucian, K., & Kaufmann, L. (2009). A developmental model of number representations. Behavioral and Brain Sciences, 32, 340-341 [doi:10.1017/S0140525X09990069]. A commentary to Cohen Kadosh, R., & Walsh, V. (2009). Numerical representations in the parietal lobes: Abstract or not abstract? Behavioral and Brain Sciences, 32, 313-373.
  2. Kaufmann, L. & von Aster, M. (2017). Genome editing: Wollen wir das wirklich? Lernen und Lernstörungen, 6(3), [Rubrik: Wissen - kurz notiert]

Eingeladene Buch- und Zeitschriftenbeiträge

  1. Kaufmann, L., Proksch, K., & Mrakotsky, C. (2005). Entwicklungsneuropsychologie. In J. Lehrner, G. Pusswald, E. Fertl, W. Strubreither, & I. Kryspin-Exner (Hrsg.), Klinische Neuropsychologie: Grundlagen – Diagnostik - Rehabilitation (S. 373-381). Wien, New York: Springer Verlag.
  2. Kaufmann, L., Handl, P., & Delazer, M. (2005). Dyskalkulie-Förderung: eine kognitiv-neuropsychologische Perspektive. In: M. Von Aster & J.H. Lorenz (Hrsg.). Rechenstörungen bei Kindern: Neurowissenschaft, Psychologie, Pädagogik (S. 178-201). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & CoKG.
  3. Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2006). Die Entwicklung des Rechnens und dessen Störungen: Genese, Modelle, Diagnostik und Intervention. Zeitschrift für Legasthenie und Dyskalkulie, 2, 11-16.
  4. Galonska, S., & Kaufmann, L. (2006). Intervention bei entwicklungsbedingter Dyskalkulie. Sprache, Stimme, Gehör: Zeitschrift für Kommunikationsstörungen, 30, 171-178.
  5. Krinzinger, H., & Kaufmann, L. (2006). Rechenangst und Rechenleistung. Sprache, Stimme, Gehör: Zeitschrift für Kommunikationsstörungen, 30, 160-164.
  6. Kaufmann, L., & Nuerk, H.-C. (2007). Zahlenverarbeitung: Typische und atpyische Entwicklungsverläufe. In L. Kaufmann, H.-C. Nuerk, K. Konrad & K. Willmes (Hrsg.), Kognitive Entwicklungsneuropsychologie (S. 383-398). Göttingen: Hogrefe Verlag.
  7. Kaufmann, L. & Nuerk, H.-C. (2008). Therapie der Dyskalkulie. In S. Gauggel und M. Herrmann (Hrsg.), Handbuch der Neuro- und Biopsychologie (S.760-764). Göttingen: Hogrefe-Verlag.
  8. Nuerk, H.-C. & Kaufmann, L. (2008). Dyskalkulie. In S. Gauggel und M. Herrmann (Hrsg.), Handbuch der Neuro- und Biopsychologie (S. 598-603). Göttingen: Hogrefe-Verlag.
  9. Kaufmann, L. (2008). Neural correlates of number processing and calculation: developmental trajectories and educational implications. In A. Dowker (Ed.), Mathematical Difficulties: Psychology and Intervention. London: Elsevier.
  10. Handl, P., & Kaufmann, L. (2008). Numerische Frühförderung: Wie spezifisch sind Interventionseffekte?Prävention und Rehabilitation, 20, 140-148.
  11. Pixner, S., & Kaufmann, L. (2008). Wächst sich Dyskalkulie wieder aus? Eine Einzelfalldarstellung bei Dyskalkulie im Jugendalter. Prävention und Rehabilitation, 20, 131-139.
  12. Kain, W., Landerl, K., & Kaufmann, L. (2008). Komorbidität bei ADHS. Monatsschrift für Kinderheilkunde, 156, 757-767.
  13. Kaufmann, L., Mrakotsky, C., & Kain, W. (2011) (2. Aufl.). Klinische Kinderneuropsychologie. In: Lehrner, G. Pusswald, E. Fertl, W. Strubreither, & I. Kryspin-Exner (Hrsg.), Klinische Neuropsychologie: Grundlagen–Diagnostik-Rehabilitation (S. 173-183). Wien/New York: Springer.
  14. Kaufmann, L., & Kain, W. (2011) (2. Aufl.). Ausgewählte Störungsbilder in Kindheit und Jugend. In J. Lehrner, G. Pusswald, E. Fertl, W. Strubreither, I. Kryspin-Exner (Hrsg.), Klinische Neuropsychologie: Grundlagen – Diagnostik – Rehabilitation (S. 453-464). Wien, New York: Springer Verlag.
  15. Kaufmann, L., & Kain, W. (2011) (2. Aufl.). Neuropsychologische Diagnostik und Intervention in Kindheit und Jugend. In J. Lehrner, G. Pusswald, E. Fertl, W. Strubreither, I. Kryspin-Exner (Hrsg.), Klinische Neuropsychologie: Grundlagen – Diagnostik – Rehabilitation (S. 713-724). Wien, New York: Springer Verlag.
  16. Kaufmann, L. (2011). Book review: The Oxford handbook of eye movements“, edited by SP Liversedge, ID Gilchrist, S Everling; Oxford University Press 2011. Perception, 40, 1393-1394. [doi:10.1068/p4011rvw]
  17. Kaufmann, L., & Pixner, S. (2012). New approaches to teaching early number skills and to remediate number fact dyscalculia. In D. Molfese, Z. Breznitz, V. Berninger & O. Rubinsten (Eds.) Reading, Writing, Mathematics And The Developing Brain: Listening To Many Voices (pp. 277-294). Springer Publications. [DOI 10.1007/978-94-007-4086-0_15]
  18. Kaufmann, L., Handl, P., Delazer, M., & Pixner, S. (2013). Wie Kinder rechnen lernen und was ihnen dabei hilft. Eine kognitiv-neuropsychologische Perspektive. In M. von Aster & J.H. Lorenz (2. Auflage), Rechenstörungen bei Kindern (S. 231-258). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
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