Publications

Edlinger, G. (2015). Employer brand management as boundary-work. A grounded theory analysis of employer brand managers' narrative accounts. Human Resource Management Journal. Vol 25, No 4,  443–457.

Auer, M., Edlinger, G. & Mölk, A. (2014). Interpretationen und Rekonstruktioneneiner Arbeitgebermarke durch unternehmensexterne Stakeholder: eine explorative Studie. Zeitschrift für Personalforschung, Vol 28, No 3, 346-366.

 

Conference Presentations

  • Edlinger, G. & Auer, M. (9.12.2015): Employer Branding as a Management Innovation: A Boundary-work Perspective. Paper presentation at the APROS-EGOS Conference, University of Technology Sydney, 9-13 December 2015.
  • Edlinger, G. (7.12.2015): Employer Brand Management and boundary-work in organizations: Towards a cultural cartography of managerial domains. Invited paper presentation at the 5th Organizations, Artifacts and Practices (OAP) workshop, University of Technology Sydney, 7-9 December 2015.
  • Auer, M. (24.9.2015): The role of identity-work in applicants' construals of potential employers' attractivness. Evidence from first-person perspective audio-visual accounts and their narrative reflections. Poster discussion at the Herbstworkshop 2015 der Wissenschaftlichen Kommission Personalwesen im Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.
  • Mölk, A. (7.9.2015): Conceptualizing the political in employer branding. The recurisve interplay of employer branding politics, polities and policies. Paper presentation at the BAM Conference 2015.
  • Vallaster, C.; Peters, M.; Mölk, A. (2016). Zur Erhöhung der Arbeitgeberattraktivität im Unternehmen - Selbstanalyse und Strategieentwicklung. Personalwirtschaft - Magazin für Human Resources. 05/16
  • Edlinger, G. (24.9.2014): Employer Brand Management as Boundary Work. A Grounded Theory Analysis of Employer Brand Managers' Narrative Accounts. Paper discussion at the Herbstworkshop 2014 der Wissenschaftlichen Kommission Personalwesen im Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.
  • Edlinger, G. (5.9.2014): Managing employer brands: From managing participation through boundary work to immanent participation through emergent design. Paper presentation at the 8th International Workshop Psychology of Organizational Participation in Europe.
  • Auer, M., Edlinger, G., & von Wallpach, S. (24.6.2014): EBKOM. Employer Branding as communicative Interface, project presentation at Department of Marketing, Copenhagen Business School.
  • Auer, M. (16.6.2014): Employer branding as communicative interface, project presentation at Department of Business Communication, Aarhus University.

Science Communication

Publications

Vallaster, C.; Peters, M.; Mölk, A. (2016). Zur Erhöhung der Arbeitgeberattraktivität im Unternehmen - Selbstanalyse und Strategieentwicklung. Personalwirtschaft - Magazin für Human Resources. 05/16

Speeches

Auer, M. (5.11.2015): (Re)Konstruktionen der Bedeutungen von Arbeitgebermarken durch potentielle BewerberInnen - Ergebnisse einer qualitativen Studie. Fachvortrag und Diskussion im Rahmen des Tiroler Management-Netzwerks „HR-Update“.

Auer, M. (18.5.2015): Arbeitgeberattraktivität – Sein und Schein von Employer Branding. Festvortrag anlässlich der Verleihung des Preises an die besten Salzburger Arbeitgeber 2015 durch ‚Great Place to Work‘.