Beiträge in Zeitschriften

  • Edlinger, G. (2015). Employer brand management as boundary-work: a grounded theory analysis of employer brand managers' narrative accounts. Human Resource Management Journal. Vol 25, No 4,  443–457.

  • Auer, M., Edlinger, G. & Mölk, A. (2014). Interpretationen und Rekonstruktioneneiner Arbeitgebermarke durch unternehmensexterne Stakeholder: eine explorative Studie. Zeitschrift für Personalforschung, 28(3), (346-366).


Konferenzbeiträge und Vorträge

  • Auer, M. (24.9.2015): The role of identity-work in applicants' construals of potential employers' attractivness. Evidence from first-person perspective audio-visual accounts and their narrative reflections. Poster discussion at the Herbstworkshop 2015 der Wissenschaftlichen Kommission Personalwesen im Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.
  • Mölk, A. (7.9.2015): Conceptualizing the political in employer branding. The recurisve interplay of employer branding politics, polities and policies. Paper presentation at the BAM Conference 2015.
  • Mölk, A. & Peters, M. (22.4.2015): Framing high potentials in the hospitality industry. Paper presentation at the TTRA Europe Conference 2015.
  • Auer, M. & Kreuzer, M. (15.12.2014): Employer Branding als kommunikative Schnittstelle zwischen Arbeitgebern und ArbeitnehmerInnen. Vortrag im Rahmen des Dezember Meetings der Forschungsplattform Organization & Society.
  • Edlinger, G. (24.9.2014): Employer Brand Management as Boundary Work. A Grounded Theory Analysis of Employer Brand Managers' Narrative Accounts. Paper discussion at the Herbstworkshop 2014 der Wissenschaftlichen Kommission Personalwesen im Verband der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V.
  • Edlinger, G. (5.9.2014): Managing employer brands: From managing participation through boundary work to immanent participation through emergent design. Paper presentation at the 8th International Workshop Psychology of Organizational Participation in Europe.
  • Auer, M., Edlinger, G., & von Wallpach, S. (24.6.2014): EBKOM. Employer Branding as communicative Interface, project presentation at Department of Marketing, Copenhagen Business School.
  • Auer, M. (16.6.2014): Employer branding as communicative interface, project presentation at Department of Business Communication, Aarhus University.

Wissenschaftskommunikation

  • Auer, M. (18.5.2015): Arbeitgeberattraktivität: Sein und Schein von Employer Branding. Vortrag im Rahmen der Verleihung "Beste Salzburger Arbeitgeber 2015".
  • Mölk, A. (17.11.2014): Wunscharbeitgeber. Vortrag im Rahmen des 12. Aktionstags Junge Uni der Universität Innsbruck.
  • Edlinger, G. (1.10.2014): Interview im Rahmen der Podcast-Serie "Zeit für Wissenschaft" http://www.uibk.ac.at/podcast/zeit/2014.html.