Publications

(Note: Download of Publications (PDFs) only for your personal, non commercial use. Not for any redistribution.)

Contributions to Scientific Journals and Books

Journal Articles (Original Papers)


  • Angerer, P.; Provin, D.; Zimmermann, S.; Nault, B.R. (2017):
    Pricing in C2C Online Sharing Platforms.
    Journal of the Association for Information Systems (forthcoming).
  • Wiener, M. S.; Mähring, M.; Remus, U.; Saunders, C. (2016):
    Control Configuration and Control Enactment in Information Systems Projects: Review and Expanded Theoretical Framework.
    MIS Quarterly, Vol. 40, No. 3, 741-774.
  • Heumann, J.; Wiener, M.; Remus, U.; and Mähring, M. (2015):
    To Coerce or to Enable? Exercising Formal Control in a Large Information Systems Project.
    Journal of Information Technology,Vol. 30, No. 4, 337-351, doi:10.1057/jit.2014.11.
  • Müller, M.P.; Stöckl, S.; Zimmermann, S.; Heinrich, B. (2015):
    Decision Support for Uncertain IT Investments - A Real Option Approach based on Relaxed Assumptions.
    Business & Information Systems Engineering (in press).
  • Wiener, M.; Remus, U.; Heumann, J.; and Mähring, M. (2015):
    The Effective Promotion of Informal Control in Information Systems Offshoring Projects.
    European Journal of Information Systems, Vol. 24, No. 6, 569-587, doi: 10.1057/ejis.2014.16.
  • Gneiser, M.; Heidemann, J.; Klier, M.; Landherr, A.; Probst, F. (2012):
    Valuation of Online Social Networks Taking into Account Users’ Interconnectedness.
    Information Systems and e-Business Management 10/1, p. 61 - 84.
  • Remus, U.; Wiener, M. (2012):
    The Amount of Control in IS Offshoring Projects.
    Journal of Global Information Management, Vol. 20, No. 4, 1-26.
  • Remus, U. (2012):
    Exploring the Dynamics Behind KM Challenges – an ERP Case Study.
    Information Systems Management, Vol. 29, No. 3, 188-200.
  • Heidemann, J.; Klier, M.; Landherr, A.; Probst, F.; Calmbach, F. (2011):
    Special Interest Networks – Eine Fallstudie am Beispiel von Netzathleten.de.
    HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 282/2011, 103 - 112.
  • Heinrich, B.; Henneberger, M.; Krammer, A.; Lautenbacher, F. (2011):
    Granularität von Services – eine ökonomische Analyse.
    Wirtschaftsinformatik,  53/6, 331 - 345.
  • Heinrich, B.; Klier, M. (2011):
    Assessing Data Currency - A Probabilistic Approach.
    Journal of Information Science 37/1, S. 86 - 100.
  • Heinrich, B.; Klier, M.; Bewernik, M.-A. (2011):
    Einführung von Kommunikationsstandards in Unternehmensnetzwerken - ein gestaltungsorientierter Ansatz bei dezentraler Entscheidungsstruktur.
    Zeitschrift für Betriebswirtschaft 81/4, 447 - 485.
  • Stuart, L.; Mills, A.; Remus, U. (2011):
    Breaking the Ice: Organizational Culture and the Implementation of a Student Management System.
    Journal of Cases in Information Technology, Vol.13, No.1, 1-13.
  • Heinrich, B. (2010):
    Die Planung des Mitarbeitereinsatzes in Versicherungsagenturen.
    Zeitschrift für Controlling & Management 54/6, p. 385 - 390.
  • Klier, M.; Heidemann, J.; Günther, B. (2010):
    Die Ermittlung des Kundenpotenzials im Controlling.
    Zeitschrift für Controlling & Management 54/1, 48 - 54.
  • Remus, U.; Wiener, M. (2010):
    A Multi-method, Holistic Strategy for Researching Critical Success Factors in IT Projects.
    Information Systems Journal, Vol.20, No.1, 25-52. Published online Dec. 2008: DOI: 10.1111/j.1365-2575.2008.00324.x.
  • Heinrich, B.; Kaiser, M.; Klier, M. (2009):
    A Procedure to Develop Metrics for Currency and its Application in CRM.
    ACM Journal of Data and Information Quality 1/1, 5:1 - 5:28.
  • Heinrich, B.; Klier, M. (2009):
    Die Messung der Datenqualität im Controlling – Ein metrikbasierter Ansatz und seine Anwendung im Kundenwertcontrolling.
    Zeitschrift für Controlling & Management 53/1, 34 - 42.
  • Stuart, L.; Mills, A.; Remus, U. (2009):
    School leaders, ICT Competence and Championing Innovations.
    Computers & Education, Vol.53, No.3, 733–741.
  • Remus, U.; Wiener, M. (2009):
    Critical Success Factors for Managing Offshore Software Development Projects.
    Journal of Global Information Technology Management, Vol.12, No.1, January 2009, 6-29.
  • Braunwarth, K.; Heinrich, B. (2008):
    IT-Service-Management - Ein Modell zur Bestimmung der Folgen von Interoperationalitätsstandards auf die Einbindung externer IT-Dienstleister.
    Wirtschaftsinformatik 50/2, 98 - 110.
  • Buhl, H. U.; Heinrich B. (2008):
    Valuing Customer Portfolios under Risk-Return-Aspects: A Model-based Approach and its Application in the Financial Services Industry.
    Academy of Marketing Science Review 5.
  • Buhl, H. U.; Heinrich, B.; Henneberger, M.; Krammer, A. (2008):
    Service Science.
    Wirtschaftsinformatik 50/1, 60 - 65.
  • Heinrich, B.; Henneberger, M.; Krammer, A.; Bewernik, M.; Lautenbacher, F. (2008):
    SEMPA - Ein Ansatz des Semantischen Prozessmanagements zur automatisierten Planung von Prozessmodellen.
    Wirtschaftsinformatik 50/6, 445 - 460.
  • Klier, M. (2008):
    Metriken zur Bewertung der Datenqualität – Konzeption und praktischer Nutzen.
    Informatik-Spektrum - Organ der Gesellschaft für Informatik e. V. (GI) 31/3, 223 - 236.
  • Heinrich, B. (2007):
    Der effiziente Einsatz proaktiver und reaktiver Datenqualitätsmaßnahmen - Ein modellbasierter Ansatz und seine Anwendung bei einem Finanzdienstleister.
    Die Betriebswirtschaft 67/5, 539 - 562.
  • Remus, U. (2007):
    Critical Success Factors for implementing Enterprise Portals - a Comparison with ERP systems.
    Business Process Management Journal, Vol.13, No.4, 538 - 552.
  • Heinrich, B.; Klier, M. (2006):
    Ein Optimierungsansatz für ein fortlaufendes Datenqualitätsmanagement und seine praktische Anwendung bei Kundenkampagnen.
    Zeitschrift für Betriebswirtschaft 76/6, 559 - 587.
  • Heinrich, B.; Klier, M.; Bewernik, M.-A. (2006):
    Unternehmensweite Anwendungsintegration - Zentrale Anreizsetzung zur Realisierung von Netzwerkeffekten bei dezentralen Entscheidungsstrukturen.
    Wirtschaftsinformatik 48/3, 158 - 168.
  • Wehrmann, A.; Heinrich, B.; Seifert, F. (2006):
    Quantitatives IT-Portfoliomanagement: Risiken von IT-Investitionen wertorientiert steuern.
    Wirtschaftsinformatik 48/4, 234 - 245.
  • Remus, U. (2006):
    Okujava, S.: Economics of Enterprise Portals.
    IT–information technology, Vol.48, No.2, 99-111 (in German).
  • Heinrich, B. (2005):
    Transforming Strategic Goals of CRM into Process Goals and Activities.
    Business Process Management Journal 11/6, 709 - 723.
  • Heinrich, B.; Fridgen, M. (2005):
    Enterprise Application Integration - Ein Modell zur Bewertung von IT-Investitionen in die Integration von Anwendungssystemen.
    Die Betriebswirtschaft 65/1, 43 - 61.
  • Amberg, M.; Remus, U.; Böhn, M. (2004):
    Development of Enterprise Portals.
    WISU, das Wirtschaftsstudium, No.5, 658-665 (in Deutsch).
  • Buhl, H. U.; Heinrich, B.; Steck, W.; Winkler, V. (2004):
    Individualisierte Finanzdienstleistungsberatung für Privatkunden - Konzept und prototypische Umsetzung.
    Wirtschaftsinformatik 46/6, 427 - 438.
  • Remus, U.; Schub, S. (2003):
    A Blueprint for the Implementation of Process-oriented Knowledge Management.
    Journal of Process and Knowledge Management, Vol.10, No.4, 237-253.
  • Amberg, M.; Remus, U.; Böhn, M. (2003):
    Doing Business with Enterprise Portals.
    WISU, das Wirtschaftsstudium, No.11, 1394-1399 (in Deutsch).
  • Maier, R.; Remus, U. (2003):
    Implementing Process-oriented Knowledge Management Strategies.
    Journal of Knowledge Management, Vol.7, No.4, 62-74.
  • Bredl, K.; Paur, J.; Remus, U.; Lehner, F.; Locher, C. (2002):
    Knowledge Management in the Semiconductor Industry.
    WISU, das Wirtschaftsstudium, No.11, 1442-1444 (in Deutsch).
  • Heinrich, B. (2002):
    Die fachkonzeptionelle Gestaltung der Kundenbeziehung als Basis für den Prozessentwurf.
    Banking and Information Technology 2/2, 11 - 20.
  • Maier, R.; Remus, U. (2002):
    Defining Process-oriented Knowledge Management Strategies.
    Journal of Process and Knowledge Management, Vol.9, No.2, 103-118.
Journal Articles (Editorial-material)
  • Haan, K.; Kundisch, D.; Weinhardt, C.; Zimmermann, S. (2015):
    SEconomics and Value of IS.
    Business & Information Systems Engineering 57/5.
  • Buhl, H. U.; Wehrmann, A.; Zimmermann, S. (2007):
    Wirtschaftliche Chancen und Risiken von Softwareentwicklung in internationalen Wertschöpfungsnetzen. Sonderheft: Der Softwarestandort im Zeichen von Industrialisierung und Globalisierung.
    Wirtschaftsinformatik 49/1, 138 - 145.

  • Buhl, H. U.; Heinrich, B. (2005):
    Empirical Research Strategies in Conceptual Modeling - Silver Bullet or Academic Toys?
    Wirtschaftsinformatik 47/2, 152 - 162.

  • Buhl, H. U.; Heinrich, B. (2004):
    Unternehmensarchitekturen in der Praxis - Architekturdesign am Reißbrett vs. Situationsbedingte Realisierung von Informationssystemen.
    Wirtschaftsinformatik 46/4, 311 - 320.
Journal Articles in Professional / Transfer-Oriented Journals
  • Heidemann, J.; Klier, M.; Landherr, A.; Probst, F. (2011):
    Soziale Netzwerke im Web – Chancen und Risiken im CRM von Unternehmen.
    Wirtschaftsinformatik & Management 3/3, 40 - 45.
  • Wandt, H.; Klier, M. (2009):
    Der ROI von Datenqualitätsmaßnahmen.
    Direkt Marketing 45/8, 38 - 40.
Contributions to Conferences and Workshops
  • Geiger, M., Waizenegger, L., Remus, U., Wingreen, S. (2016):
    From pragmatist to passenger – a Q methodological study of connectivity types.
    European Conference on Information Systems ECIS 2016, Istanbul, Turkey.
  • Provin, D.; Angerer, P.; Zimmermann, S. (2016):
    Economics of B2C Sharing Platforms.
    International Conference on Information Systems ICIS 2016. Dublin, Ireland.
  • Remus, U.; Wiener, M.; Saunders, C; Mähring, M.; Kofler, M. (2016):
    Control Modes Versus Control Styles: Investigating ISD Project Control Effects at the Individual Level.
    Proceedings of the 37th International Conference on Information Systems ICIS 2016, Dublin. Ireland.
    Best theory paper runner up
  • Waizenegger, L., Thalmann, S., Sarigianni, C., Eckhardt, A., Kolb, D., Maier, R., Remus, U. (2016):
    From isolation to collaboration - how the increasing diffusion of mobile devices has changed practices of knowledge sharing in non-office settings.
    European Conference on Information Systems ECIS 2016, Istanbul, Turkey.
  • Waizenegger, L., Remus, U., Maier, R. (2016):
    The Social Media Trap - How Knowledge Workers Learn to Deal with Constant Social Connectivity.
    49th Hawaii International Conference on System Science HICSS 2016. IEEE Computer Society, Hawaii.
    Best Paper Nominee
  • Angerer, P.; Müller, M.P.; Zimmermann, S. (2015):
    Optimal Pricing Behavior of Online Sharing Platforms.
    Conference on Information Systems and Technology CIST 2015. Philadelphia, USA.
  • Herrmann, P.; Kundisch, D.; Zimmermann, S.; Nault, B.R. (2015):
    Different Sources of the Variance of Online Consumer Ratings and their Impact on Price and Demand.
    Conference on Information Systems and Technology CIST 2015. Philadelphia, USA.
  • Herrmann, P.; Kundisch, D.; Zimmermann, S.; Nault, B.R. (2015):
    How do Different Sources of the Variance of Consumer Ratings Matter?
    International Conference on Information Systems ICIS 2015. Fort Worth, USA.
  • Remus, U.; Wiener, M. S.; Mähring, M.; Saunders, C.; Cram, W. A. (2015):
    Why Do You Control? The Concept of Control Purpose and Its Implications for IS Project Control Research.
    Proceedings of the 36th International Conference on Information Systems ICIS 2015, Forthcoming.
  • Waizenegger, L. (2015):
    Connectivity as a Two-Edged Sword: Mirroring the Multifaceted Field of Constant Connectivity.
    12th International Conference on Wirtschaftsinformatik WI2015. Osnabrück, Germany.
  • Müller, M.; Stöckl, S.; Zimmermann, S. (2014):
    Valuation of Real Options on IT Investments - A Simulation Model based on Modified Assumptions.
    Paper Development Workshop at European Conference on Information Systems ECIS 2014. Tel Aviv, Israel.
  • Herrmann, P.; Kundisch, D.; Nicolau, V.; Zimmermann, S. (2014):
    Competition at Last? An Economic Analysis of Current Mobile Data Roaming Regulations in Europe (Research-in-Progress).
    Multikonferenz Wirtschaftsinformatik MKWI 2014. Paderborn, Germany.
  • Waizenegger, L.; Remus, U.; Maier, R. (2014):
    Connectivity Changes: Why Do Project Team Members Shift between Different States of Connectivity?
    20th Americas Conference on Information Systems ACIS 2014. Savannah, USA.
  • Heinrich, B.; Müller, M.; Zimmermann, S. (2013):
    A Real Option Approach for Make-and-Sell-or-Buy Decisions of Web Services.
    INFORMS Annual Meeting, Minneapolis, USA.
  • Kohlegger, M.; Maier, R.; Remus, U. (2013):
    Freedom of Choice: Perspectives on Personal Workspaces.
    Proceedings of the 21st European Conference on Information Systems ECIS 2013, Utrecht, Netherlands.
  • Nault, B.R.; Zimmermann, S. (2013):
    Policy, Pricing and Investment in a Two-Tier Internet.
    Conference on Information Systems and Technology CIST 2013, Minneapolis, USA.
  • Stuart, L; Mills, A.; Remus, U. (2013):
    The Dynamics of Cultural Change in an Enterprise Systems Implementation.
    Proceedings of the 21st European Conference on Information Systems ECIS 2013, Utrecht, Netherlands.
  • Heinrich, B.; Zimmermann, S. (2012):
    Granularity Metrics for Web Services.
    Proceedings of the 33rd International Conference on Information Systems ICIS 2012. Orlando, USA.
    Nominated for Best Paper Award
  • Heumann, J.; Wiener, M.; Remus, U. (2012):
    Power Distance in Information Systems Offshoring Projects - A Control Theory Perspective.
    Proceedings of the 33rd International Conference on Information Systems ICIS 2012, Orlando, USA.
  • Müller, M.; Stöckl, S.; Zimmermann, S. (2012): 
    Valuation of Interdependent IT Projects – A Real Option Approach Considering Unhedgeable Risks.
    INFORMS Annual Meeting, Phoenix, USA.
  • Heidemann, J.; Klier, M.; Landherr, A.; Probst, F. (2012):
    Ökonomische Potenziale einer Online-Kundenwertanalyse zur gezielten Kundenansprache im Internet.
    Proceedings der Multikonferenz der Wirtschaftsinformatik MKWI 2012, 29. Februar – 2. März 2012, Braunschweig, Deutschland 2012.
  • Todorova, N.; Remus, U.; Cragg, P. (2012):
    KM Value Creation: Evidence from a Case.
    Proceedings of the 23rd Australasian Conference on Information Systems ACIS 2012, 3-5 Dec 2012, Geelong, Australia.
  • Wiener, M; Remus, U.; Maehring, M. (2012):
    Do Formal Controls Enhance the Effects of Informal Controls on IS Offshoring Project Performance?
    Proceedings of the 20th European Conference on Information Systems ECIS 2012, Barcelona, Spain.
  • Heinrich, B.; Kundisch, D.; Zimmermann, S. (2011):
    Global Sourcing in the Presence of Interaction Effects among Software Development Projects.
    Proceedings of the 5th Global Sourcing Workshop. Courchevel, France.
  • Heinrich, B.; Huber, A.; Zimmermann, S. (2011):
    Make-and-Sell or Buy of Web Services a Real Option Approach.
    Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems ECIS 2011, Helsinki, Finnland 2011.
    Nominated for Best Paper Award
  • Nault, B.R.; Zimmermann, S. (2011):
    Adoption of a Two-Tier Internet.
    INFORMS Annual Meeting, Charlotte, USA.
  • Maier, R.; Remus, U. (2011):
    Guiding Situational Applications from a Structuration Perspective.
    Proceedings of the 21th Australasian Conference on Information Systems ACIS 2011, Sydney, Australia.
  • Wiener, M; Remus, U.; Maehring, M.; Gregory, R. (2011):
    Control Perception Differences in IS Offshoring Projects: Conceptualization and Empirical Test of Performance Impact.
    Proceedings of the 6th International Research Workshop on IT Project Management IRWITPM 2011, Shanghai, China.
  • Heumann, J.; Wiener, M.; Remus, U. (2011):
    The Role of Cultural Differences and Cultural Intelligence in Controlling IS Offshoring Projects: A Theoretical Model.
    Proceedings of the 17th Americas Conference on Information Systems AMCIS 2011, Detroit, USA.
  • Wen, C.; Remus, U.; Mills, A. (2011):
    Understanding and Addressing User Resistance to IS Implementation in a Lean Context.
    Proceedings of the 19th European Conference on Information Systems ECIS 2011, June 9-11, Helsinki, Finland.
  • Hartmann, R.; Wiener, M.; Remus, U. (2011):
    Dynamics of the Amount of Control in Offshore Software Development Projects.
    Proceedings of the 10th International Conference on Wirtschaftsinformatik WI 2011, Zurich.
  • Heumann, J.; Wiener, M.; Remus, U. (2011):
    The Impact of National Culture on Control in IS Offshoring Projects.
    Proceedings of the 10th International Conference on Wirtschaftsinformatik WI 2011, Zurich (outstanding paper nomination).
  • Hartmann, R., Wiener, M., Remus, U. (2011):
    The Amount of Control in Offshore Software Development Projects – The Investigation of Ten Projects.
    Proceedings of the 44th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS-44, January 4-7, Hawaii.
  • Stuart, L.; Mills, A.; Remus, U. (2010):
    The Influence of Culture during the Stages of ERP Implementations.
    Proceedings of the 14th Pacific Asia Conference on Information Systems PACIS 2010, July 9-12 2010, Taipei, Taiwan.
  • Vanderklei, M.; Remus, U., Nesbit, T.; Wiener, M. (2010):
    The Use of Controls for Managing Risk across different Stages of an ERP Project.
    Proceedings of the 21th Australasian Conference on Information Systems ACIS 2010, Brisbane, Australia.
  • Carmel, E.; Curley, K.; Even, A.; Zimmermann, S. (2009):
    ICT-Enabled Global Work – Past, Present, and Future.
    17th European Conference on Information Systems ECIS. Verona, Italy.
  • Gneiser, M.; Heidemann, J; Klier, M.; Weiß, C. (2009):
    Valuation of Online Social Networks - An Economic Model and its Application using the Case of xing.com.
    Newell, S.; Whitley, E.; Pouloudi, N.; Wareham, J.; Mathiassen, L.: Information Systems in a globalising World: Challenges, Ethics and Practices, Proceedings of the 17th European Conference on Information Systems ECIS 2009. Eigenverlag / Verona: University of Verona, 1334 - 1345.
  • Heinrich, B.; Bolsinger, M.; Bewernik, M.-A. (2009):
    Automated Planning of Process Models: The Construction of Exclusive Choices.
    Chen, H.; Slaughter, S. A.: Doing IT Research That Matters, Proceedings of the 30th International Conference on Information Systems ICIS 2009. Berlin - Heidelberg - New York: Springer.
  • Heinrich, B.; Klier, M. (2009):
    A Novel Data Quality Metric for Timeliness considering Supplemental Data.
    Newell, S.; Whitley, E.; Pouloudi, N.; Wareham, J.; Mathiassen, L.: Information Systems in a globalising World: Challenges, Ethics and Practices, Proceedings of the 17th European Conference on Information Systems ECIS 2009. Eigenverlag / Verona: University of Verona, 2701 - 2713.
  • Heinrich, B.; Leist, S.; Zellner, G. (2009):
    CRM Actions and Processes – Goal-oriented Design based on Relationship Values.
    Hansen, H.; Karagiannis, D.; Fill, H.-G.: Business Services: Konzepte, Technologien, Anwendungen; 9. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik WI 2009. Wien: Österreichische Computer Gesellschaft, 171 - 180.
  • Klier, M. (2009):
    Does Data Quality Matter? Analyzing Data Quality and Marketing Effectiveness.
    Proceedings of the 7th German Information Quality Management Conference GIQMC 2009. Deutsche Gesellschaft für Informations- und Datenqualität e.V.
  • Remus, U.; Maier, R. (2009):
    Knowledge Service Governance - Guiding lightweight composition of knowledge services.
    Proceedings of the 9th International Conference on Knowledge Management and Knowledge Technologies I-KNOW 2009, September 2-4 2009, Graz, Austria.
  • Heinrich, B.; Kaiser, M.; Klier, M. (2008):
    Does the EU Insurance Mediation Directive Help to Improve Data Quality? - A Metric-based Analysis.
    Golden, W.; Acton, T.; Conboy, K.; van der Heijden, H.; Tuunainen, V. K.: Information Systems in an Innovative Knowledge-based Society, Proceedings of the 16th European Conference on Information Systems ECIS 2009. National University of Ireland, Galway.
  • Henneberger, M.; Heinrich, B.; Lautenbacher, F.; Bauer, B. (2008):
    Semantic-Based Planning of Process Models.
    Bichler, M.; Hess, T.; Krcmar, H.; Lechner, U.; Matthes, F.; Picot, A.; Speitkamp, B.; Wolf, P.: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik MKWI 2008. Berlin: GITO-Verlag, 1677 - 1689.
  • Heinrich, B.; Kaiser, M.; Klier, M. (2007):
    DQ Metrics: A Novel Approach to Quantify Timeliness and its Application in CRM.
    Robbert, M. A.; O'Hare, R.; Markus, M. L.; Klein, B: Proceedings of the 12th International Conference on Information Quality ICIQ 2007. University of Cambridge.
  • Heinrich, B.; Kaiser, M.; Klier, M. (2007):
    How to measure Data Quality? A Metric-based Approach.
    Rivard, S.; Webster, J.: Proceedings of the 28th International Conference on Information Systems ICIS 2007. Queen's University.
  • Heinrich, B.; Kaiser, M.; Klier, M. (2007):
    Metrics for Measuring Data Quality - Foundations for an Economic Oriented Management of Data Quality.
    Filipe, J.; Shishkov, B.; Helfert, M.: Proceedings of the 2nd International Conference on Software and Data Technologies ICSOFT 2007. INSTICC/Polytechnic Institute of Setúbal.
  • Zimmermann, S.; Katzmarzik, A. (2007):
    IT Sourcing Portfolio Management.
    INFORMS International Conference. Puerto Rico, USA.
  • Remus, U.; Suraweera, T. (2007):
    Dynamics of Knowledge Leverage in ERP Implementation.
    Proceedings of the 18th Australasian Conference on Information Systems ACIS 2007, December 5-7, Toowoomba, Qld, Australia.
  • Blodig, C.; Heinrich, B.; Wehrmann, A. (2006):
    Wirtschaftlichkeitsanalyse bei der Einführung und Gestaltung von Wissensmanagementsystemen am Beispiel der Kundenserviceprozesse einer Automobilbank.
    Multikonferenz Wirtschaftsinformatik MKWI 2006. Berlin: Gito Gesellschaft für industrielle Informationstechnik und Organisation mbH, 473 - 486.
  • Heinrich, B.; Klier, M. (2006):
    Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Datenqualitätsmanagement.
    Proceedings of the 4th German Information Quality Management Conference & Workshop GIQMC 2006. Deutsche Gesellschaft für Informations- und Datenqualität e.V.
  • Okujava S.; Remus, U. (2006):
    Towards a framework for a continuous IT investment valuation.
    Proceedings of the 14th European Conference on Information Systems ECIS 2006, June 12-14, Göteburg, Sweden.
  • Remus, U. (2006):
    Critical Success Factors of Implementing Enterprise Portals.
    Proceedings of the 39th Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS-39, January 4-7, Kauai, Hawaii.
  • Amberg, M.; Möller, S.; Remus, U. (2005):
    Employee's Acceptance of Process Innovations: An Action Research Approach.
    Proceedings of the Fifth International Conference on Electronic Business ICEB 2005, December 5-9, Hong Kong, China.
  • Berger, S.; Lehmann, H.; Remus, U. (2005):
    U- KNOW – An Example of a Mobile Portal for Knowledge Management.
    Proceedings of the 5. Konferenz Mobile Commerce Technologien und Anwendungen MCTA 2005, Jan 31-Feb 2,Augsburg, GI-Edition - Lecture Notes in Informatics (LNI), P-59, 101-116.
  • Lehmann, H.P.; Berger, S.; Remus, U.; Lehner, F. (2005):
    Towards a Functional Architecture for Mobile Knowledge Management – The Example of a University Portal’.
    Proceedings of the Eleventh Americas Conference on Information Systems AMCIS 2005, August 11-14, Omaha, USA, 1724-1732.
  • Remus, U. (2005):
    State-of-the-Art of Implementing Enterprise Portals - a Portal Integrator’s Perspective.
    Proceedings of IBIMA 2005, July 5-7, Lissabon, Portugal, 455-460.
  • Heinrich, B.; Winter, R. (2004):
    A Strategy Modelling Technique for Financial Services.
    The European IS Profession in the Global Networking Environment, Proceedings of the 12th European Conference on Information Systems ECIS 2004. Turku School of Economics and Business Administration.
  • Heinrich, B. (2003):
    Verbesserung der Kundenbeziehung durch Datenqualitätsmaßnahmen.
    Proceedings of the 1st German Information Quality Management Conference & Workshop GIQMC 2003. Deutsche Gesellschaft für Informations- und Datenqualität e.V. (DGIQ).
  • Heinrich, B.; Helfert, M. (2003):
    Analyzing Data Quality Investments in CRM - A Model-based Approach.
    Proceedings of the 8th International Conference on Informatios Quality ICIQ 2003. Massachusetts Institute of Technology, 80 - 95.
  • Heinrich, B.; Helfert, M. (2003):
    Nützt Datenqualität wirklich im CRM? - Wirkungszusammenhänge und Implikationen.
    6. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik 2003 - Medien - Märkte - Mobilität WI 2003. Dresden: TU Dresden, 231 - 253.
  • Berger, S.; Lehmann, H.; Remus, U. (2003):
    Location-orientation in process-oriented Knowledge Management: Workshop “Location-Oriented Knowledge Management: Current State and Future Directions”.
    Proceedings of the 14th Australasian Conference on Information Systems ACIS 2003, November 26-28, Perth, WA, Australia.
  • Amberg, M.; Remus, U.; Wehrmann, J. (2003):
    Nutzung von Kontextinformationen zur evolutionären Weiterentwicklung mobiler Dienste.
    Proceedings of the annual conference “Informatik 2003“, Workshop „Mobility and Knowledge“, Sep 29– Oct 2, Frankfurt, Germany.
  • Fugmann, T.; Heinrich, B.; Leist, S.; Winter, R. (1999):
    Banking im Informationszeitalter - Formen und Gestaltungsfragen von Wertschöpfungsnetzwerken im Bankbereich.
    Elektronische Dienstleistungswirtschaft und Financial Engineering. Schüling, 237 - 261.
  • Amberg, M.; Holzner, J.; Remus, U. (2003):
    Portal-Engineering - Anforderungen an die Entwicklung komplexer Unternehmensportale.
    Proceedings of the 6. International Conference Wirtschaftsinformatik WI 2003, September 17-19, Dresden, Germany, 795-817.
  • Remus, U.; Schub, S. (2003):
    Referenzmodellierung im prozessorientierten Wissensmanagement.
    Proceedings für die 2. Konferenz für Professionelles Wissensmanagement- Erfahrungen und Visionen PWM 2003, April 2-4, Luzern, Switzerland.
  • Remus, U. (2001):
    Integrierte Prozess- und Kommunikationsmodellierung als Ausgangspunkt für die Verbesserung von wissensintensiven Geschäftsprozessen.
    Proceedings für die 1. Konferenz für Professionelles Wissensmanagement- Erfahrungen und Visionen PWM 2001, March 14-16, Baden-Baden, Germany.
  • Maier, R.; Remus, U. (2001):
    Towards a Framework for Knowledge Management Strategies: Process-Orientation as Strategic Starting Point.
    Proceedings of the 34th Hawaii International Conference on System Sciences HICSS-34, January 3-6, Maui, Hawaii (CD-ROM).
  • Lehner, F.; Remus, U. (2000):
    Prozessmanagement im Mittelstand als Ausgangspunkt für die Einführung des Wissensmanagements – Erfahrungen und Schlussfolgerungen aus einem Praxisprojekt.
    Proceedings zur Fachtagung "Modellierung betrieblicher Informationssysteme" MOBIS 2000, October 10-12, Siegen, Germany.
  • Remus, U.; Lehner, F. (2000):
    The Role of Process-oriented Enterprise Modeling in Designing Process-oriented Knowledge Management Systems.
    Proceedings of the AAAI Symposium on Bringing Knowledge to Business Processes, March 20-22, Stanford, CA, USA, AAAI Technical Report, Menlo Park, 2000.
Monographs, Scientific
  • Zimmermann, S. (2014):
    Value-based IT Investment Portfolio Management.
    Habilitation. Innsbruck: University of Innsbruck.

  • Klier, M. (2008):
    Gestaltung kundenzentrischer Informationssysteme - Beiträge zur Planung und Bewertung von Datenqualitätsmaßnahmen und Kommunikationsstandards.
    Dissertation. Augsburg: Universität Augsburg.

  • Zimmermann, S. (2008):
    Wertorientiertes IT-Portfoliomanagement – Ansätze zur ertrags-/risikointegrierten Bewertung und Gestaltung von IT.
    Dissertation. Augsburg: Universität Augsburg.

  • Heinrich, B. (2007):
    Gestaltung von Informationssystemarchitekturen: Optimierungsmodelle und -algorithmen für die Planung und Bewertung von Datenqualitätsmaßnahmen, Prozessrestrukturierungen und Kommunikationsstandards.
    Habilitationsschrift der Universität Augsburg, Fachbereich Wirtschaftswissenschaften. Universität Augsburg.

  • Heinrich, B. (2002):
    Methode zur wertorientierten Analyse und Gestaltung der Kundenbeziehung - Zur Rolle des Service Integrators im Privatkundengeschäft von Kreditinstituten.
    Dissertation. Berlin: Logos.

  • Remus, U. (2002):
    Prozessorientiertes Wissensmanagement, Konzepte und Modellierung.
    PhD-Thesis, Universität Regensburg, http://www.bibliothek.uni-regensburg.de/opus/volltexte/2002/ 80.
Contributions to Books/Anthologies
  • Stuart, L.; Remus, U.; Mills, A. (2013):
    Breaking the Ice: Organizational Culture and the Implementation of a Student Management System.
    Khosrow-Pour, Mehdi: Cases on Emerging Information Technology Research and Applications. Hershey, PA: IGI Global, ISBN 978-1-4666-3619-4, pp. 1 - 17.

  • Zimmermann, S.; Heinrich, B.; Kundisch, D. (2012):
    IT Projektportfolios mit Abhängigkeiten gestalten.
    Amberg, M.; Kammerer, S. (Ed.): Erfolgreiches IT-Projektmanagement – Prozesse, Methoden, Best-Practices. Düsseldorf: Symposion, 123 - 151.

  • Zimmermann, S.;Heinrich, B. (2011):
    Bewertung und Gestaltung von IT-Projektportfolios.
    Amberg, M.; Lang, M. (Ed.): Wert- und Innovationsorientiertes IT-Management. Düsseldorf: Symposion, 407 - 424.

  • Heinrich, B.; Klier, M.; Zimmermann, S. (2011):
    Automated Planning of Process Models –Towards a Semantic-based Approach.
    Smolnik, S.; Teuteberg, F.; Thomas, O. (Ed.): Semantic Technologies for Business and Information Systems Engineering: Concepts and Applications. Hershey: IGI Global, 169 - 194.

  • Heinrich, B.; Klier, M. (2011):
    Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Qualitätsmanagement.
    Gebauer, M., Hildebrand, K., Hinrichs, H., Miehlke, M. (Hrsg.): Daten- und Informationsqualität – Auf dem Weg zur Information Excellence. Wiesbaden: Vieweg+Teubner, 2, 49 - 67.

  • Heinrich, B. ; Klier, M. (2008):
    Datenqualitätsmetriken für ein ökonomisch orientiertes Qualitätsmanagement.
    Hildebrand, K.; Gebauer, M.; Hinrichs, H.; Mielke, M.: Daten- und Informationsqualität - Auf dem Weg zur Information Excellence. Wiesbaden: Vieweg+Teubner, 1, 47 - 67.
  • Maier, R.; Remus, U. (2008):
    Integrating Knowledge Management Services - Strategy and Infrastructure.
    Abou-Zeid, E.-S.: Knowledge Management and Business Strategies: Theoretical Frameworks and Empirical Research,Information Science Reference, Hershey, 209-228.

  • Remus, U., Okujava, S. (2007):
    Economical Aspects when implementing Enterprise Portals.
    Encyclopaedia of Portal Technologies and Applications, Information Science Reference, Hershey, Volume I.

  • Lehmann, H., Remus, U., Berger, S. (2007):
    Mobile Portals for Knowledge Management.
    Tatnall, A. (Ed.): Encyclopaedia of Portal Technologies and Applications, Information Science Reference, Hershey, Volume II.

  • Lehmann, H., Berger, S., Remus, U. (2007):
    A Mobile Portal for Academe - the Case of a German University.
    Tatnall, A. (Ed.): Encyclopaedia of Portal Technologies and Applications, Information Science Reference, Hershey, Volume II.

  • Remus, U. (2007):
    Success Factors for implementing Enterprise Portals.
    Tatnall, A. (Ed.): Encyclopedia of Portal Technologies and Applications, Information Science Reference, Hershey, Volume II.

  • Möller, S.; Remus, U. (2007):
    User acceptance affecting the Adoption of Enterprise Portals.
    Tatnall, A. (Ed.): Encyclopaedia of Portal Technologies and Applications, Information Science Reference, Hershey, Volume II.

  • Berger, S.; Remus, U. (2005):
    A mobile Portal Solution for Knowledge Management.
    Barnes, S.; Scornavacca, E.: Cases for mobile Business, IRM Press, Hershey, 173-185.

  • Böhn, M.; Remus, U. (2004):
    Strategische Bedeutung von Unternehmensportalen für die inner- und zwischenbetriebliche Geschäftsabwicklung in KMU.
    Bartmann et al. (eds.): Kopplung von Anwendungssystemen, Shaker, 113-129.

  • Masovic, E.; Mehlau, J.-I.; Priebe, T.; Remus, U. (2004):
    Sicherheitsmuster für Zugriffskontrolle in überbetrieblichen Portalen.
    Bartmann et al. (eds.): Kopplung von Anwendungssystemen, Shaker, 289-303.

  • Heinrich, B.; Leist, S. (2003):
    Nutzung und Entwicklung von Geschäftsmodellen - Ergebnisse des Kompetenzzentrums Bankenarchitekturen im Informationszeitalter.
    Österle, H.; Winter, R.: Business Engineering - Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters. Berlin - Heidelberg - New York: Springer, 2, 329 - 352.

  • Heinrich, B. (2002):
    Das Geschäftsmodell als Instrument zur Positionierung des Unternehmens.
    Leist, S.; Winter, R.: Retail Banking im Informationszeitalter: Integrierte Gestaltung der Geschäfts-, Prozess- und Applikationsebene. Berlin - Heidelberg - New York: Springer, 1, 53 - 72.

  • Heinrich, B. (2002):
    Die konzeptionelle Gestaltung des Multichannel-Vertriebs anhand von Kundenbedürfnissen.
    Leist, S.; Winter, R.: Retail Banking im Informationszeitalter - Integrierte Gestaltung der Geschäfts-, Prozess- und Applikationsebene. Berlin - Heidelberg - New York: Springer, 1, 73 - 92.

  • Remus, U. (2002):
    Integrierte Prozess- und Kommunikationsmodellierung als Ausgangspunkt für die Verbesserung von wissensintensiven Geschäftsprozessen.
    Abecker, A; Hinkelmann, K.; Maus, H; Müller, H.J (Eds.): Geschäftsprozessorientiertes Wissensmanagement. Effektive Wissensnutzung bei der Planung und Umsetzung von Geschäftsprozessen, Springer, Berlin, 91-122.

  • Heinrich, B.; Leist, S. (2000):
    Bankenarchitekturen im Informationszeitalter - Zur Rolle des Geschäftsmodells.
    Österle, H.; Winter, R.: Business Engineering - Auf dem Weg zum Unternehmen des Informationszeitalters. Berlin - Heidelberg - New York: Springer, 141 - 165.
Reprints in refereed books
  • Remus, U. (2010):
    Success Factors for the Implementation of Enterprise Portals.
    Information Resources Management Association (Eds.): Business Information Systems: Concepts, Methodologies, Tools and Applications, Information Science Reference, Hershey, 1361-1370.
  • Lehmann, H., Remus, U., Berger, S. (2009):
    Mobile Portals for Knowledge Management.
    Taniar, D. (Ed.): Mobile Computing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Science Reference, Hershey, 188-196.

  • Berger, S., Remus, U. (2009):
    A mobile Portal Solution for Knowledge Management.
    Taniar, D. (Ed.): Mobile Computing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Science Reference, Hershey, 2496-2508.

  • Lehmann, H., Berger, S., Remus, U. (2009):
    A Mobile Portal for Academe - the Case of a German University.
    Taniar, D. (Ed.): Mobile Computing: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Science Reference, Hershey, 1359-1366.

  • Berger, S., Remus, U. (2008):
    A mobile Portal Solution for Knowledge Management.
    Jennex, M. (Ed.): Knowledge Management: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, Information Science Reference, Hershey.
Papers in non-refereed journals, professional publications; published reports
  • Remus, U. (2004):
    State-of-the-Art von Portal-Projekten, eine explorative Studie, Universität Erlangen Nürnberg.
  • Zeißler, G.; Remus, U.; Thome, R. (2003):
    Internetbasierte E-Business-Strategieberatung, FORWIN-Bericht, Bayerischer Forschungsverband Wirtschaftsinformatik.
  • Remus, U.; Schub, S. (2002):
    Prozessorientiertes Wissensmanagement in der Praxis, ein referenzmodellgestützter Ansatz, Schriftenreihe des Lehrstuhls für Wirtschaftsinformatik III, Universität Regensburg, Regensburg.
  • Lehner, F.; Remus, U. (2000):
    Prozessmanagement im Mittelstand als Ausgangspunkt für die Einführung des Wissensmanagements - Erfahrungen und Schlussfolgerungen aus einem Praxisprojekt. Nr. 43, ISBN 3-932345-59-2, Schriftenreihe des Lehrstuhls für Wirtschaftsinformatik III, Universität Regensburg.