• 22nd October: Guest Lecture by Paul Thirion (University of Liège)
    On October 22, 2018 and as part of the international Open Access Week, the Open Access Contact Point and the Open Access Experts Network of the University of Innsbruck are organizing a guest lecture by Paul Thirion on “Open Access Abroad: The Case of the University of Liège”.
  • Open in Action: Open Access und Digitales Publizieren
    Aktuell befindet sich das wissenschaftliche Publikationswesen im Wandel – der freie Zugang zu wissenschaftlichen Publikationen im Sinne von „Open Access“ gibt Anlass im Rahmen der Veranstaltung „Open in Action“ über internationale Entwicklungen zu reflektieren, Vorteile von Open Access aufzuzeigen, aber auch Vorbehalte zu adressieren. Anlässlich der internationalen Open Access Woche lud die Universität Innsbruck alle Interessierten ein sich am 23.10. mit ExpertInnen auszutauschen und über die Open Access Publikation wissenschaftlicher Ergebnisse zu diskutieren. Die Keynote „Open Access – wissenschaftsadäquates Publizieren“ hielt Niels Taubert (Universität Bielefeld).
  • Training: Open Access Publishing – Services, Financing, Consultations
    Open Access - unrestricted and free access to scientific literature - is a recent and forward-looking topic. What services, financing options and supporting offers are available at the university? How can the legal framework conditions be handled? Which aspects of Open Access publishing require special attention? These and similar questions are dealt with in the course. We offer to visit your department for consultation and information events also in English.